הצלצול הגאל: ההזדמנות הגדולה של מרגוליס הגיעה

מרגוליס. צריך לשבור מחסום בדרך לפסגה
מרגוליס. צריך לשבור מחסום בדרך לפסגה | צילום: דני מרון

הוא נחשב לכשרון הגדול של מכבי ת"א, אבל לא ניפץ את המחסום המנטאלי

(גודל טקסט)

זה היה באחד הימים החמים של חודש מאי 2010. קבוצת הנערים של מכבי ת''א פגשה את מקבילתה מקרית שמונה בגמר הגביע, כאשר בהרכבם של הצהובים משחק חלוץ העתיד.

עד הדקה העשירית מכבי ת''א הובילה 0:2, כאשר גאל מרגוליס עושה ככל העולה על רוחו במגרש, כולל שער נפלא בבעיטה לחיבורים ושער נגיחה אדיר, אך מיד לאחר מכן מרגוליס נרגע וכאילו נעלם מהמגרש. קרית שמונה הפכה את התוצאה ל-2:3 הרואי ואיזי שירצקי חגג על הדשא.

דומה שהמשחק הזה, ההתחלה המבטיחה לצד חוסר תכליתיות, מהווה סוג של בבואה לקרירה של אחד השחקנים המוכשרים והוירטואוזים שגדלו במועדון של מיץ' גולדהאר בעשור האחרון. מרגוליס החל לשחק בקבוצות הילדים של מכבי ת''א כבר בגיל 9 והיה שחקן מוביל במחלקות הנוער, כל הדרך עד לבוגרים. במכבי מספרים על ילד שקט ורגיש, אבל עם מנטליות חזקה ויכולות שלא כל שחקן זוכה לקבל.

"שקט ורגיש, אבל גם כזה שכמו נעלם מהמשחק" (דניאל סטרבורבדיס)

לא בכדי אמר לא אחת מנהל מחלקת הנוער של מכבי צפון, עופר דקל, כי הוא ללא ספק השחקן המרשים ביותר שהמחלקה גידלה – שחקן עם כח מתפרץ, מהירות יוצאת דופן, קואורדינציה ומשחק ראש מצויין לגובהו. 

מרגוליס המבטיח ביצע צעד משמעותי כבר בגיל 16 כאשר הוקפץ מקבוצת הנערים לנוער בגיל צעיר מהמקובל. הכל היה נראה מבטיח כאשר גאל הוביל את קבוצת הנוער של עמיר תורג'מן לשתי אליפויות ולתואר מלך השערים – ואפילו סחט בעיטת 11 מטר במשחקו הראשון בבוגרים של מכבי ת''א במאי 2011, אחרי שהמאמן מוטי איווניר נתן לו דקות ראשונות כדי לטעום את האווירה.

מרגוליס הועלה רשמית בעונת 2012-2013 לקבוצה הבוגרת של אוסקר גרסיה, אך שם החלו בעיות ההסתגלות. מרגוליס הצעיר לא יצא למחנה האימון בספרד בשל סיבות אישיות ובעצה אחת עם ראשי מחלקת הנוער הוחלט שהוא ישתלב בהדרגה בבוגרים. שערו הראשון היה בנצחון 2:6 על הפועל חיפה באותה עונה.

בעונת 2013- 2014, פאולו סוזה הפורטוגלי כבר בנה עליו יותר ושנה מאוחר יותר הגיע פאקו אייסטראן שהשתמש במרגוליס בתחילת העונה כדי להמריץ את השחקנים השבעים שירדו בכושרם לחזור להרכב על חשבונו, ומאז מידי תקופה הוא היה שולף אותו כמחליף. בסיכומה של תקופה, מרגוליס שיחק 26 משחקים, רובם כמחליף, כבש שער אחד ולא הצליח להוכיח את עצמו מספיק כדי לקנות לעצמו מקום של קבע בהרכב האלופה.

מרגוליס במדי האלופה. סוזה האמין בו יותר מכולם (מיכל יצחקי)

העונה הוא יצא לראשונה מהבית בו גדל והגיע למכבי נתניה בתור מושאל. למרות המצב הלא מזהיר בעיר היהלומים, מרגוליס הוא בין נקודות האור היחידות בקבוצה. הוא היה מעורב בשלושה מתוך חמשת השערים היחידים שכבשה נתניה העונה, כשכבש שניים מתוכם ופתח בהרכב בשבעה מתוך תשעת המחזורים ששוחקו. בשניים שלא פתח, זה לא היה מסיבה מקצועית אלא כי סבל מפציעות קלות.

"מדובר באחד השחקנים הכי טובים שאימנתי," מספר אלון טוויג, מי שאימן את גאל בילדים ב', "מפתיע אותי שהוא לא פרץ במכבי תל אביב, אמנם הוא בחור מופנים ושקט יחסית, אך מדובר באחד השחקנים הכי אתלטיים בליגה ובשחקן מוכשר מאוד". טוויג מספר שכשהיה ילד, שבר מרגוליס את ידו וגזר את הגבס כדי שיוכל לשחק, "גאל גם בחור חכם מאוד ולדעתי כאשר יחזור למכבי תל אביב הוא יבלוט, ללא ספק".

לא רק טוויג מספר על האתלטיות של מרגוליס, "גאל שחקן זריז מאוד ויש לו מיקום טוב ברחבה", מספר אביב חדד, בלמה של בני יהודה ש''זכה'' לספוג שער ממרגוליס לאחר שניער את ההגנה של הכתומים במחזור ה-6 העונה במפגש ה-100 בין הקבוצות, "קשה מאוד לשמור עליו ואני בטוח שאם הוא ימשיך ככה הוא יצליח".

מרגוליס מול הפועל ת"א. "אם ימשיך ככה, הוא יצליח" (דניאל סטרבורבדיס)

"לדעתי הסיבה שגאל לא פרץ עד עכשיו היא שהוא התקשה לעמוד בלחץ שיש במועדון כמו מכבי תל אביב", מספר עדי סומך, מי שאימן את מרגוליס בגילאים 10-12 ובקשר טוב איתו עד היום, "אני לא חושב שהוא לא קיבל מספיק הזדמנויות, הוא פשוט צריך ללמוד לעמוד בלחץ ואני מאמין שזה יגיע עם הזמן, יש בגאל דברים מעבר, שכאשר זה יקרה כולם יזכו לראות אותם".

ארז בלפר, שהיה עוזר המאמן בקבוצת הנוער של מכבי ת''א בתקופת הזוהר של מרגוליס, התייחס לחזרה שלו לבלומפילד מול קבוצת האם: ''אני זוכר שבאימונים בבוגרים הוא תמיד היה מהבולטים. אין לי ספק שגאל יתרגש הערב בבלומפילד, אבל העונה הוא מוכיח שהוא כבר יצא מהמקום הזה של 'נוח לי לחמם את הספסל במכבי', ועבר למקום שבו הוא משחק בהרכב, דבר שמייצר אחריות ולחץ שמופעלים עליו. אם הוא יצליח לעבור את השנה הזאת בכך שהוא מנפץ את המחסום המנטאלי, הוא יהפוך לאחד השחקנים הטובים בארץ".

הערב, כאמור, מרגוליס, כמו גם ברק לוי, חוזרים לבלומפילד בפעם הראשונה למשחק ליגה מול קבוצת נעוריהם – והפעם בתור שחקנים יריבים. שער או לפחות משחק טוב מול האקסית ימשוך את תשומת ליבם של קברניטי המועדון ויעשה להם הרבה כאב ראש לקראת בניית הסגל לעונה הבאה. השאלה הגדולה היא האם הוא יעמוד בלחץ? (19:15, ישיר בספורט1 וב-HD).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי