עמדה משתנה: קלטינס הוא שחקן העתיד של בית"ר

קלטינס. מגן
קלטינס. מגן | צילום: דני מרון

גיא לוי מסמן אותו כמגן ("דומה לאיבנוביץ'"), אך הוא פורח בקישור

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים פורחת לאחרונה. אמנם מדובר רק בשני ניצחונות רצופים, אך נדמה שסלובודאן דראפיץ' מצא יהלום חדש מבית.

 

לצד דן איינבינדר שחזר הביתה אחרי גלות בצהוב, צוות אליו לאחרונה דוד קלטינס. הקשר הצעיר שצמח במחלקת הנוער של בית"ר, זוכה לקרדיט ומחזיר על המגרש. קלטינס בן לאב ממוצא הולנדי ואם ממוצא מרוקאי – נראה כתגלית הבאה תוצרת הבירה.

 

 

שחקן של מאמן: בלם או קשר?

קלטינס היה אמור לעשות את קפיצת המדרגה כבר אשתקד אך פציעה בתור חריג גיל בנוער מנעה זאת ממנו. הוא סבל משבר בעצם הבריח ולא התאמן תקופה ארוכה.

 


קלטינס עם רוקביציה. קפץ להרכב והרוויח (עדי אבישי)

 

"הוא ילד מוכשר, אתלט שיכול לשחק בכל מיני עמדות על המגרש", העיד מאמנו במחלקת הנוער סמי מלכה שהוסיף: "לקלטינס יש משחק ראש יוצא מן הכלל ולמרות מימדיו הקטנים, הוא ניחן בניתור ובמשחק ראש מעולה, הוא יכול לשחק גם כבלם, גם כמגן ימני וגם כקשר ואני חושב שהוא יעשה מקפצה גדולה ברגע שייתנו לו יותר את המושכות הוא גם יצדיק את האמון בו".

 

אשתקד גיא לוי לא זכה ליהנות ממנו בעיקר בגלל הפציעה אך לוי גם טוען שנתוניו הפיזיים עלולים לפגוע בו. "הוא פיזי מאוד עם מהירות שיכולה לאזן את ההגנה. לטעמי יש לו בעיה במשחק הגובה. אולי בשלב מאוחר של הקריירה הוא יוכל לשחק כבלם", העיד המאמן הטרי של הפועל ת"א ואקס בית"ר.

 

בינתיים דראפיץ' ציוות אותו לצד קלאודמיר ואיינבינדר כמשולש אמצע ולוי מעיד: "זה מצריך נגיעה רכה בכדור, אתה צריך טכניקה גבוהה אחרת זה קשה".

 


קלטינס מול בוזגלו. "גדל שחקן מצוין" (דני מרון)

 

"במחלקת הנוער הוא שיחק בעיקר כבלם. לדעתי בכל זאת קשר זה התפקיד הנכון עבורו", העיד איתן מזרחי, מי שמכיר את קלטינס מקרוב גם כן. "צריך לראות את דוד לאורך זמן. הוא צריך להתקדם. יש משחקים שבית"ר תצטרך ליזום והוא יצטרך לתרום את שלו".

 

"אסור לו לעזוב את בית"ר בשום מצב"

קלטינס יעלה ב-20:55 למשחק שלישי רצוף בהרכב ואחרי שזכה לזימון לנבחרת האולימפית של בנאדו. "הוא צריך לשמור על עקביות. בגביע הטוטו הוא הוכיח את עצמו יפה מאוד", החמיא לוי.

 

"גם אם הוא לא ישחק הרבה, בשנה הראשונה אסור לו לעזוב את הקבוצה הבוגרת. רק בסוף שנה רואים בודקים כמה הוא שיחק ומה האפשרויות ורק אז מקבלים החלטה. כשאתה נמצא בתוך הסגל של הקבוצה הבוגרת תנסה להתקדם ולהשתפר. אבל אם הגעת לשנה השנייה ואתה כבר לא משחק זו כבר בעיה", נתן המאמן עצה לקלטינס שישמור על סבלנות גם אם לא הכל ילך חלק.

 


איבאנוביץ'. יש לקלטינס מודל? (Gettyimages)

 

"הוא צריך המשכיות ואני בטוח שעם סלובדאן דראפיץ' שהוא איש כדורגל גדול, הוא יקבל את היצירתיות. אין לי ספק שהוא יתקדם. נבנה כאן שחקן גדול ויש לו את התכונות האלה", החמיא מזרחי וסיכם: "צומח לנו שחקן מצוין".

 

גיא לוי מאידך בחר בסוגייה מעניינת. "אני הייתי שם אותו כמגן ימני. הוא אתלט בסגנון של בונדר, עודד אלקיים. אפילו איבאנוביץ' מצ'לסי הוא סוג כזה של מגן-בלם. אמנם יש כרגע את אלעד גבאי, אז זה קצת נדחק הצידה".

 

כאמור קלטינס ימשיך בינתיים בקישור ולאחר החשש שייעדר עקב חבלה ברגלו, הוא צפוי להמשיך להתחבב על ידי הקהל הבית"רי. מגן, קשר או בלם? את זה יקבע העתיד, העיקר שישחק, לא?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי