"כרגע אין לאיתי שכטר מקום במכבי חיפה"

שכטר. נעלם גדול
שכטר. נעלם גדול | צילום: ערן לוף

ה'אווירון', מכנס ולחמן על הקריסה של הכוכב לשעבר. הצביעו: יהיה קאמבק?

(גודל טקסט)

15.05.2010, הפועל ת"א מנצחת את בית"ר ירושלים בתוספת הזמן וחוגגת דאבל בלתי נשכח בטדי. נכון, כולם זוכרים שאת שער האליפות כבש אז אחד בשם ערן זהבי, אבל על העונה החלומית של האדומים היה חתום, אולי יותר מכל אחד אחר, איתי שכטר.

 

החלוץ שהגיע לבלומפילד לאחר שלוש שנים במכבי נתניה, כבש 22 שערים (שיא מועדון) באותה עונה והיה נראה שהשמיים הם הגבול בכל הנוגע לעתידו. בנקודת הזמן הזו, שכטר היה החלוץ הטוב בישראל, ללא עוררין. מהירות מסחררת, בעיטה טובה בשתי רגליים, דריבל קטלני, אפילו משחק ראש סביר ויכולת לקבל את הכדור עם הגב לשער, הכל היה שם, על פניו, החבילה המושלמת.

 

 

קצת יותר משנה לאחר מכן, ה-11.07.2011, אם תרצו לדייק, והחלוץ שגדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה (משם הוא עבר לעמק יזרעאל שהתאחדה עם נצרת עילית, בה החל את הקריירה שלו בליגת העל), לאחר קשיים רבים שהערימה הפועל ת"א, חתם בקייזסלאוטרן מהבונדסליגה תמורת 2.5 מיליון יורו. שכטר נחת בגרמניה לאחר שעבר פציעה לא פשוטה בכתף בעקבותיה הוא נעדר מהמגרשים מספר חודשים, אבל גם זה לא הפריע ליו"ר הקבוצה הגרמניה, סטפן קונץ, להתמוגג: "איתי שחקן מצוין, הוא בדיוק מה שאנחנו מחפשים – יכולת נהדרת ואישיות נפלאה", בהחלט לא עניין של מה בכך לקבל מחמאות כאלה מיו"ר של קבוצת בונדסליגה, בטח לא עבור הילד שנולד וגדל ברמת ישי.

 

"ארבע שנים הוא לא בכושר"

כמעט ארבע שנים וחצי עברו מאז אותו רגע מכונן, וזה המאזן הדל של חלוץ מכבי חיפה מאז: 100 הופעות, ארבע קבוצות, 14 שערים (שניים מתוכם בפנדלים ושלושער מול רמה"ש האומללה). מהרגע שאיתי שכטר חתם בקייזסלאוטרן ועד לרגע זה הוא כבש שער בממוצע כל 377 דקות – שער כל ארבעה משחקים ו-17 דקות.

 


שכטר. שער כל יותר מארבעה משחקים (דני מרון)

 

אלון מזרחי, מלך השערים של ליגת העל בכל הזמנים בטוח ששכטר עדיין יכול לחזור לכושר שאפיין אותו בעבר: "ארבע שנים הוא לא בכושר, הוא נראה שבע, לא משקיע על המגרש ולא באימונים. אם  ייקח את עצמו בידיים ויעבוד קשה מעבר לאימוני הקבוצה, יבעט מול שער ריק, ישקיע ויתמיד, אז עדיין יש לו את הזמן ואת היכולת לחזור להיות מה שהוא היה בעבר יש לו עוד מספר שנים טובות לפניו".

 

עוד חלוץ שיודע דבר על כיבושים, עודד מכנס, סגן מלך השערים של ליגת העל בכל הזמנים נותן דעתו: "מה שהוביל למצב הנוכחי זה בעיקר חוסר יציבות. כבר מספר שנים שאיתי נא בין הספסל לבין המגרש, קשה מאוד לחלוץ לצבור כך ביטחון. היכולת ירדה בעקבות המחסור בדקות והפעולות הכי פשוטות, שהם הבסיס להכל, לא עובדות לו".

 


שכטר בפעולה. "לא כובש בליגה הגרועה מזה 20 שנה" (אסף קליגר)

 

"חייב לקבל ביטחון, או לשחק עם חלוץ נוסף במרכז"

 

האווירון מסביר כי מעבר ליכולת, יש כאן בעיה מנטלית: "זו הליגה הכי גרועה שהייתה כאן ב-20 שנה האחרונות, זה לא הגיוני שהוא לא מצליח לכבוש. יש פה בעיה מנטלית לא פשוטה. איתי חייב להפסיק לבלות ולהצטלם. חלוץ שמחזיק מעצמו לא יכול להיראות ככה, בטח לא במצב של ליגת העל כיום. הוא חייב לעבוד עם מאמן מעבר לשעות האימונים של הקבוצה ולתת את כל כולו על מנת לחזור להיות שחקן מוביל בליגה שלנו. במצב הנוכחי – אין לאיתי שכטר מקום במועדון מפואר כמו מכבי חיפה".

 

מכנס בטוח שהכל עניין של ביטחון עצמי: "הוא שחקן מאוד מוכשר ומדובר פה בעניין מנטלי. ככל שהוא ישחק יותר ויקבל את הביטחון מהמאמן, מהשחקנים ומהקהל הוא יחזור להבקיע. ברגע שהוא יבקיע שער או שניים זה ישתחרר, אבל הוא חייב לקבל את מלוא הביטחון מכל המערכת".

 


שכטר מתוסכל. "איבד את המהירות" (דני מרון)

 

"שכטר איבד את המהירות שלו, אין לו את אותן עוצמות שהיו לו בעבר. מאז עונת האליפות של הפועל הוא נמצא בירידה חדה. הוא יכול לפרוח כאשר הוא משחק במרכז עם עוד חלוץ לידו. אם רוצים להחזיר את שכטר, צריך לתת לו לשחק באמצע עם חלוץ נוסף לידו, רק כך אפשר להחזיר לו את הניצוץ", סיכם אייל לחמן. יש עדיין תקווה לחלוץ שחזר מנאנט כרכש הנוצץ של ינואר אשתקד?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי