האירועים הבולטים של תשע"ה בספורט הישראלי

שחקני מכבי תא חוגגים אלופות. רגע מכונן
שחקני מכבי תא חוגגים אלופות. רגע מכונן | צילום: עדי אבישי

מכבי באלופות, היסטוריה בבירה, הג'ודו שוב על המפה ומדליה באתלטיקה

(גודל טקסט)

שנה חדשה נפתחה לה והיא צפויה להביא לנו כמובן לא מעט רגעי ספורט מענגים וכאלו שפחות. זמן למבט אחרון לתשע"ה ולרגעי הספורט הבלתי נשכחים. כן, כאלו שחגגנו ושמחנו לראות, וגם כאלו שפחות. זו הזמן לתשע"ו  ספורטיבית.

 

ציון דרך למיץ': מכבי ת"א בליגת האלופות

אחרי שזכתה באליפות שלישית ברציפות, החלום הגדול במועדון היה עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות. המסע החל במלטה שם היברניאנס הפתיעה וניצחה את הצהובים. בגומלין זה נגמר בחמישייה ובשלב הבא חיכתה ויקטוריה פלזן. הפסד ביתי במשחק הראשון בבלומפילד לא עצר את ערן זהבי שהגיב בצמד בגומלין ושלח את הצהובים לעוד דייט עם באזל. זהבי, זהבי ושוב זהבי – הקפטן הצהוב כבש שלושה שערים בשני המשחקים ומיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף סימנו "וי" נוסף. כמה ימים לאחר מכן הבעלים הקנדי רשם צ'ק של 3 מיליון יורו והנחית בקריית שלום את פרדראג ראיקוביץ', העברת שיא בכל הזמנים בכדורגל שלנו. בתיאבון לצהובים, עכשיו מוריניו מחכה.

 

 

היסטוריה: אליפות בבירה בכדורסל
הפרויקט של אורי אלון בירושלים התעצם והתעצם, אבל קיבל משנה תוקף עם תואר ראשון ונכסף. הפועל אילת עשתה הרבה מהעבודה עם 2:3 נדיר על מכבי ת"א אחרי 2:0, אך בשני משחקי הגמר, החבורה של דני פרנקו נהתנה מברייסי רייט, ליאור אליהו, דונטה סמית' ויותם הלפרין בדרך להיסטוריה. גם אם זו רק ההתחלה, את האליפות הראשונה לא שוכחים. תשאלו את הצהובים.

 


אליפות אדומה בבירה. היסטוריה (עדי אבישי)

 

אירועי בית"רירושלים בשרלואה
אם אצל מכבי ת"א ההצלחה באירופה הפכה לפסטיבל, אצל בית"ר זה הפך לסקנדל וחשף חלק מהריקבון שיש במועדון. אחרי שעברה את אורדבסי, הצהובים-שחורים יצאו למשחק חוץ נגד שרלרואה. זה התחיל עוד לפני פתיחת המשחק שחלק מאוהדי בית"ר התפרעו ביציע וחלקם התעמתו עם האוהדים המקומיים. פחות מדקה משריקת הפתיחה האוהדים השליכו אבוקות ורימוני עשן והמשחק הופסק למספר דקות. לקינוח חלק מאוהדי בית"ר זרקו חפץ על השוער המארח ניקולה פנטו, שנשכב מדמם על הדשא. אגב בסיום שני המפגשים הירושלמים ספגו תשיעייה, אבל זה היה הדבר המשני בהתמודדות. לא כך רצינו לחגוג את שובה של בית"ר לזירה האירופית.

 


אוהדי בית"ר חזרו לאירופה לא בדרך הכי נעימה (אודי ציטיאט)

 

על הפודיום: מיננקו ריגשה את כולנו
האתלטיקה הישראלית סיפקה השנה בשורה בדמות שתי עולות. האחת מרגריטה דורוז'ון היא ללא ספק חלק מהצמרת העולמית בהטלת כידון ונשמח לראות אותה ברגע האמת בריו עושה את זה עם הישג בלתי נשכח. מי שכבר סומנה כמדליסטית אופציונלית היא חנה קנזייבה-מיננקו. 14.78, שיא אישי וכסף באליפות העולם בבייג'ינג זה לא דבר שבשגרה באתלטיקה שלנו. או שאולי אנחנו בדרך לקביעות? חנה ומרגריטה לטיפולכן.

 


מיננקו והדגל. תרגילי אותנו (Gettyimages)

 

כהרגלנו: שוב הג'ודו שם אותנו על המפה
המשחקים האירופיים היוו לא מעט סימני שאלה, אך בתחום אחד נערכה אליפות אירופה לכל דבר. העובדה שאנחנו כבר שם דבר בזירת הג'ודו קיבלה עוד ציוני דרך. שגיא מוקי עם זהב מדהים, ירדן ג'רבי עם ארד. אי אפשר שלא להחמיא להם. מחכים לכם בריו.

 


מוקי חוגג מדליה והישג אדיר (Gettyimages)

 

באומנות: נבחרת ההתעמלות מרשימה
שוב המשחקים האירופיים, שוב הישגים שהורגלנו אליהם אבל רק רוצים עוד. ריבקין והחברות סיפקו מדליות בסרטים, בחישוקים ובאלות ולא מעט. היו לנו כסף וארד ואת הזהב אנחנו מקווים לקבל מכן בריו. בכל מקרה – גאווה גדולה.

 


נבחרת ההתעמלות עם המדליות. שמרו את הזהב לריו? (הוועד האולימפי בישראל)

 

על המזרן ולא בג'ודו

אילנה קרטיש סיפקה לנו גם היא גאווה באליפות אירופה שנערכה גם היא במסגרת המשחקים האירופיים בבאקו. למרות הפסד בגמר, קרטיש קטפה כסף במשקל עד 69 ק"ג וגם ממנה הציפיות עלו. בדרך הבטוחה לריו עוצרים לא רק על מזרן הג'ודו.

 


קרטיש והמדליה. עוד גאווה על המזרן (הוועד האולימפי בישראל)

 

ירוק עולה ליגה: כפ"ס הפריחה את השרון

היעדרות של שמונה שנים מליגת העל, ירידה של שתי ליגות וכמעט העלמות סופית זה מה שעבר על הפועל כפר סבא מאז עונת 2007/8. אבל אז האוהדים החליטו לקחת אחריות, סתיו שחם הגיע כמושיע ואם הרבה תשוקה ואכפתיות הקבוצה העפילה שתי ליגות ברציפות והירוקים חזרו לליגת העל. נכון לעכשיו ירוק של כפ"ס זוהר יותר מהירוק של חיפה.

 


ירוק זוהר בכפ"ס (עדי אבישי)

 

שיר סיום: מחכים לניסני ולניסים בטניס
נסיים עם נהג המירוצים, רוי ניסני שמצא מקום בפודיום באוסטריה וגם התקרב לנציגות ישראלית ראשונה בפורמולה 1 היוקרתי, בהחלט ראוי לציון. והתקווה הגדולה של הטניס שלנו: ישי עוליאל שקטף כסף באליפות אירופה לנוער בטביליסי וזכה בטורניר האורנג' בול היוקרתי עד גיל 14. בגיל 15 יש תקווה גם בטניס שלנו. ועד לשנה הבאה נקווה ש-16 הקריטריונים שהושגו לאולימפיאדת ריו, יספקו לנו מספיק סיבות למלא דף חדש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי