מארק ואליינטה הוכיח שיש על מי לסמוך

ואליינטה. הפגין מנהיגות
ואליינטה. הפגין מנהיגות | צילום: דני מרון

הבלם וסטויקוביץ' זכו לשבחים. שחר: "החזרתם לי ולמועדון את הכבוד"

(גודל טקסט)

עבור מכבי חיפה, המאמן רוני לוי ושחקניו, התוצאה המאופסת אתמול באצטדיון "טוטו טרנר" החגיגי מסמלת חצי ניצחון ויציאה לדרך חדשה.

 

מכבי חיפה עמוסת סימני השאלה מאמינה כי כבר בשבת באצטדיון "סמי עופר "נגד האלופה מכבי תל אביב היא תסיים את חודש ספטמבר בניצחון ראשון העונה בליגת העל.

 

 

המאמן רוני לוי שקבוצתו שיחקה בעשרה שחקנים במשך 87 דקות מעודד ומאמין בשחקניו: "ראינו משמעת טקטית ונחישות רבה. יש שחקנים טובים וקבוצת כדורגל טובה שתצבור עוד ביטחון כי העונה ארוכה והדרך בכיוון הנכון". גם הנשיא יעקב שחר אמר לשחקנים בסיום: "החזרתם לי ולמועדון את הכבוד. יוצאים לדרך חדשה".

 

רוני לוי. משוכנע שהקבוצה בכיוון הנכון (ירון אלפי)

 

מכבי חיפה הוכנה להגיע לבירת הנגב כדי לנצח את הפועל באר שבע בביתה אחרי 6 שנים בהן לא ניצחה בדרום, אלא שההרחקה של המגן טאלב טוואטחה כבר בפתיחת המשחק הותירה את קבוצתו בעשרה שחקנים – ובכל זאת המאמן לא נבהל והגיב בהתאם.

 

הקשר אופיר קריאף, שרשם החמצה, סיפר בסיום: "כול שחקן במגרש רצה יותר, כולנו היינו מחויבים יותר למשחק"

 

לראשונה העונה המערך האחורי פעל כיחידה אחת ממושמעת. בלם הרכש הספרדי מארק ואליינטה הפגין מנהיגות ויחד עם השוער ולדימיר סטויקוביץ' הוכיחו כי יש על מי לסמוך בהגנת הירוקים. יתרה מכך, דקות ספורות לפני פתיחת המשחק אנשי חיפה רצו בבהילות לצוות השיפוט אחרי שהקשר ג'אבר עטאא נפצע בחימום ולא היה יכול לעמוד לרשותו של רוני לוי.

 

הירוקים ביקשו לרשום במקום עטאא את המגן השמאלי סאן מנחם, שלא היה צפוי להיכלל בסגל. רצה הגורל ומנחם נכנס כמחליף במחצית לאור הרחקתו של טאלב טוואטחה. 

 

גם שיטת המשחק של רוני לוי עברה שינויים קלים והתוצאה היא שובם לקבוצה של אלירן עטר ואיתי שכטר שהוכיחו כי הם השחקנים שרוני לוי צריך להאמין בהם בהמשך הדרך. מי שאכזב ולא סיפק את רגעי הקסם וההכרעה היה חן עזרא שהולך לאיבוד בין הקישור להתקפה, אולי בשל הדומיננטיות הרבה של הרכש הצרפתי-פולני לודוביק אוברניאק.

 

עטר. הוכיח כי מקומו על המגרש (דני מרון)

 

נראה כי רוני לוי מתקשה לתת מקום בהרכב לקפטן יוסי בניון ויהיה לו קשה יותר בהמשך הדרך כשניקולה דרינצ'יץ' וגלינור פלט יתדפקו על דלת ההרכב.

 

נכון לעכשיו מכבי חיפה במקום האחרון בטבלה ולהיסטוריונים למרגלות הכרמל קשה לזכור מתי קבוצתם הסופר התקפית לא כבשה ולו פעם אחת גול בארבעת משחקי פתיחת העונה. עד למשחק נגד מכבי תל אביב יש ארבעה ימים של תקוות ותפילות ליציאה לדרך חדשה. למכבי חיפה לא נותר עכשיו הרבה חוץ מאשר להמתין, כי בכדורגל על פי האמירה המפורסמת משחקים משבת לשבת.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי