פרשת השבוע: הליגה תושבת לתקופה ארוכה?

בניון אחרי החמצה. בשבת הקרובה הוא במשחק או באימון?
בניון אחרי החמצה. בשבת הקרובה הוא במשחק או באימון? | צילום: ערן לוף

החלטה סופית עדיין לא התקבלה, אבל כנראה שבסופ"ש לא יתקיימו משחקים

(גודל טקסט)

אם קבעתם נסיעה בשבת צפונה כדי לראות את המשחק בין האלופה מכבי ת"א לסגניתה הפועל קריית שמונה, או שתכננתם להיות בסמי עופר במפגש בין שתי הקבוצות היחידות שטרם זכו בנקודות העונה – מכבי חיפה ובני סכנין, אז חכו.

 

גם אם, להבדיל, התכוונתם להסיע בשבת בבוקר את הילד למשחק בליגת הילדים שבה הוא משחק, קחו בחשבון שאולי זה לא יקרה. כל הסימנים מובילים לכך שהכדורגל יושבת בשבת הקרובה וכ-30 אלף הפעילים בו יצטרכו לחכות להחלטות שיתקבלו תוך 24 שעות.

 

 

אם הטוטו, אחד ממקורות החמצן של הכדורגל הישראלי, מחליט להוריד מטפסי הווינר-16 שלו את משחקי ליגת העל, זה בוודאי אומר משהו. הטוטו אמנם רשאי לקנוס כל קבוצה במיליון שקל על השבתת משחקים – על פי הסכם השיווק החתום בין הצדדים – אבל העובדה שהוא כבר החליט לא לקנוס במקרה של השבתה, בוודאי מלמדת שיודעים שם משהו עוד לפני שהתקבלה ההחלטה הסופית.

 

אל תמהרו להגיע לצפון בשבת לראות את האלופה (מני בן ארי)

 

אתמול, סמוך לשעה 12 בצהריים, התקבלה ההודעה הרשמית מהמועצה להסדר ההימורים בספורט: "לאור השביתה הצפויה ואי הוודאות באשר לקיום משחקי ליגת Winner במחזור הקרוב, הוחלט בטוטו שלא לכלול את המשחקים בטופס ה-Winner16 הקרוב. במקומם הטופס יכלול את משחקי סוף השבוע מהליגות הבכירות באירופה. בטוטו מסבירים כי הצעד נעשה בכדי למנוע פגיעה אפשרית בלקוחות ה-Winner, לאור אי הוודאות בקיום המחזור מצד אחד, והצורך בפרסום טופס ה-Winner16 מאידך.

 

ההחלטה הסופית של ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה אמורה להתקבל מחר. אבל לאור דבריו החוזרים ונשנים של יו"ר ההתאחדות עופר עיני ("לא נבצע עבירה פלילית"), ולפי דבריו של יו"ר המנהלת יורם באומן ("מדובר בעבירה על החוק ולא נעשה זאת"), ברור שעד שלא יתקבל היתר העבודה המיוחד משר הכלכלה אריה דרעי, אף אחד לא ייקח על עצמו סיכון וימשיך לקיים את המשחקים בשבת.

 

על פי לוח המשחקים המקורי, כל שבעת משחקי ליגת העל מתוכננים להתקיים בשבת בשל חג ראש השנה בתחילת השבוע הבא, אבל בהתאחדות לכדורגל וגם במנהלת מבינים שלא מדובר כאן בהשבתה חד פעמית. למעשה, אי קיום המשחקים בשבת הקרובה יהווה סוג של תקדים ועלול להכניס את הנושא להשבתה ארוכת טווח, ללא הגבלה למעשה. יצוין שוב, מדובר בפעילות כל הליגות שמארגנת ההתאחדות בכל הגילים.

 

בעקבות דבריה של שופטת בית המשפט האזורי לעבודה אריאלה גילצר, לפיהם כדורגל בשבת הוא עבירה על החוק, הדברים מונחים כעת לפתחו של השר דרעי. אלא שהוא היה עסוק בימים האחרונים במתווה הגז ולא יכול היה להתפנות לסוגיית הכדורגל בשבת. קשה לראות אותו נותן היתר כזה, שנוגד את אמונתו ואת כל המצע של מפלגתו, ש"ס.

 

 אי קיום המשחקים בשבת הקרובה יהווה סוג של תקדים (אסף קליגר)

 

בינתיים, ארגון שחקני הכדורגל המיוצג ע"י ניר אלון מההסתדרות, מבקש משר הכלכלה לקיים שימוע לפני קבלת ההחלטה. בקשה כזו תאריך מן הסתם את קבלת ההחלטה לשבועות ארוכים. "טענת המנהלת וההתאחדות לכדורגל, לפיה במשך שנים רבות חלק משמעותי מפעילות הכדורגל מתקיים בשבתות ועל כן יש לקבוע זאת במתקן היתר, איננה נכונה לימינו אנו", כתב אלון במכתב ששלח לשר דרעי.

 

אלון, כדורסלן לשעבר שהחל את קריירת העסקנות שלו כראש ארגון שחקני הכדורסל, מציין במכתבו: "הטענה של ההתאחדות והמנהלת לפיה אי מתן ההיתר המבוקש יגרום נזקים כספיים, אין לה על מה לסמוך. ענף הכדורגל יכול להתקיים שלא בשבתות ולא בחגים ולא יגרע במאומה מבחינה כלכלית. נהפוך הוא, רבים מהמפרסמים והמשקיעים הפוטנציאלים בענף נמנעים מלהזרים כספים עקב חילול השבת".

 

מהמכתב שנשלח אתמול ניתן להבין מעל לכל ספק שחלק משחקני הכדורגל החליטו להגביר את מעורבותם בפרשה ככל שהנושא נידון בעת האחרונה. "באשר לאיום המפורש בסיומו של מכתב ההתאחדות והמנהלת, לפיו ככל שלא יינתן היתר יאלצו להפסיק לאלתר כל פעילות הכדורגל בישראל, מדובר באיום סרק, פסול ושלא מן העניין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי