חייבים חקיקה הולמת

בן חיים וקוניה במאבק. ייפגשו בשבת בחסות היועמש
בן חיים וקוניה במאבק. ייפגשו בשבת בחסות היועמש | צילום: עדי אבישי

תודה ליועמ"ש שדחה בחודשיים את ההחלטה, אך ראוי לדעת כי העברת הספורט משבת היא נושא יותר מורכב מכדורגל

(גודל טקסט)

כן, זה היה צפוי. במדינה שמתנהלת עם ראש ממשלה שחושש להחליט ועם באבות שמשפיעים על ניהול היומיום, נדרש מבוגר אחראי. והוא נמצא בדמות היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינישטיין.

 

אמנם ההחלטה שלו דוחה את הכפייה הדתית רק ב-60 יום, אך סביר להניח שבפרק זמן זה יושגו הסכמות קבועות. אולי במקביל יחל הליך חקיקה שימנע בעוד כמה שנים מח"כ צעיר מקריית גת או משרה בדמותה של מירי "כפיים" רגב לשנות כאן סדרי עולם, רק כי קיבלו 30 מנדטים מציבור שלוקה ככל הנראה בתסמונת שטוקהולם (שבה החטוף שמתעללים בו מתאהב בחוטף המתעלל).

 

 

לא נשארו כאן יותר מדי תחומים ללא מעורבות פעילה של השלטון ומעורבות פעילה יותר של גורמי דת. בעוד 15 שנה, כשאוכלוסיית ישראל תמנה כעשרה מיליון נפש ומתוכם 20% חרדים, תהיה אולי תפילה המונית בתחרויות ספורט, ולכל מועדון ספורט, יהיו שני רבנים: אשכנזי ומזרחי. אבל עד אז אולי יבוא הטיל מטהרן כשובר שגרה.

 

אין אצל ח"כים ונציגי המגזר החרדי מושג בשם סטטוס קוו. הם תמיד רוצים לשנות ולאתגר. בן גוריון סיכם עם החזון איש על 400 עילויים בתורה שיהיו פטורים מגיוס, היום זה 40 אלף; כל שר חרדי ימצא כסף במימון הקואליציוני כדי לכפות על החילונים את דרכה של תורה, גם אם החילונים רוצים להיות חילונים. והגרועים יותר הם החילונים שמעוניינים בתמיכת החרדים (זוכרים את גדעון סער?) שמוכנים להקריב את הציבור ששלח אותם לכנסת.

 


מירי רגב וצחי פישביין. מגורמי הפתרון? (דני מרון)

 

על אף הצעד האחראי של היועמ"ש, השפעת החרדים על כל הספורט במדינה לא תיפסק עד שלא תהיה חקיקה הולמת. בישראל יש יום מנוחה אחד לחילונים, רק שלרוב החרדים יש שבעה. פעילות תחרותית בספורט, יכולה להתבצע רק בשבתות.

 

רבים מהספורטאים בכל מקצועות הספורט, הם חיילים: הם רגילים להתחרות בסופ"שים, לשנות את יום התחרויות, כרוך בשינוי תורת האימון ובהכנה פיסיולוגית של הספורטאי לשינוי. הכדורגל הוא הרע במיעוטו. תחשבו על שחייה, אתלטיקה, או התעמלות.

 

וכמובן, יש קהל וצעירים. מתי הורים יוכלו להסיע את ילדיהם לתחרויות השונות? רק בשבתות; אמנם בנו כאן כמה אצטדיונים חדשים, אך הבעיה עכשיו היא מגרשי אימון. מתי יתאמנו הקבוצות הצעירות, אם לא ישחקו בשבת? מישהו חשב על זה, במועצת גדולי התורה?

 

ויש גם את הבנק של הספורט: הטוטו-ווינר – לאלו שעדיין מאמינים בתורת הסיכויים של אדון צחי פישביין. הרוב כבר עבר לערוצי הימורים אחרים נוחים יותר, אבל זו לא הסוגיה כאן. הפסד של יום הימורים מרכזי כמו שבת מתבטא בהפסד הכנסות צפוי לטוטו. כאשר ההכנסות יורדות, תרדנה גם ההקצבות לענפי הספורט השונים.

 

אלו הם רק מקבץ נושאים שאף חכם לא חשב עליהם מראש, כולל הכדורגלנים החוזרים בתשובה. רוצים אורח חיים דתי? סבבה. אבל הדרישה שלהם לפי חוק שעות המנוחה לא בדיוק מסתדרת עם המציאות. הם אינם עבדים. יש להם לפחות יום שבתון בשבוע, הם גם לא עובדים 45 שעות בשבוע, גם לא חצי מהמכסה הזו. אבל אי אפשר להיות כמו אבי איבגי למשל, להתפרנס ממקצוע חילוני מובהק, ולדרוש מכל העם שיתיישר לפי אמנותו הדתית.

 

רה"מ לבטח יודע שזה פסול, אבל הוא לא מתערב בסוגיות פסולות, גם לא בתחום הגינון בביתו. למזלנו, נמצא צדיק בסדום סיטי, בה שוכן הממשל שלנו. אז באמת תודה לאדון וינשטיין.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי