"נרצה שישתלב בעתיד במועדון, נסתפק ב-0:1 קטן"

גורש. הערב מול האקסית המיתולוגית
גורש. הערב מול האקסית המיתולוגית |

עכו לא שוכחת את דודו גורש שהערב יתמודד מולה עם ב"ש (18:50, ספ'1)

(גודל טקסט)

נרצה בעתיד לשלב אותו בתפקיד במועדון, וכמובן שלפני המשחק אנחנו נעניק לו חולצה ממוסגרת ופרחים. ולגביי המשחק אנחנו נסתפק גם באחד אפס קטן".

 

אחרי שנים רבות בהפועל עכו, הקיץ עבר דודו גורש להגן של שערה של הפועל באר שבע. הערב (שבת) הוא יפגוש את קבוצתו הקודמת אשר שימשה לו כבית במשך שנים רבות (18:50, ספורט1 וב-HD).

 

 

לא רבים יודעים, אבל גורש החל את הקריירה בכלל כקשר. זה קרה בקבוצת הנוער של מכבי עכו. בשנת 1998 חתם גורש על חוזה בהפועל עכו אשר שיחקה באותה תקופה בליגה הארצית (הליגה השלישית) ומיד הוסב לעמדת השוער.

 

גורש שיחק בעכו שנים רבות, עלה איתה עד לליגה הבכירה והיה השחקן הכי מזוהה במועדון. סמל עכואי. אבל אז בגיל 35 הגיעה ההצעה שגורש לא היה יכול לסרב לה, אלונה ברקת פנתה לשוער שלא היסס ומיד חתם.

 

גורש. מתרגל למדים החדשים של באר שבע (דני מרון)

 

במשך שנים גורש חיכה להצעה הזאת. הוא רצה להוכיח שהוא יכול לעמוד בשער של קבוצת צמרת בליגת העל. גורש התייחס למעבר בראיון לרדיו דרום ואמר: "הפועל עכו זה המועדון שגדלתי והתפתחתי בו, והגעתי לאן שהגעתי המון בזכות השנים ששיחקתי שם".

 

"היה לי קשה, זה לא פשוט לעזוב מועדון אחרי כל כך הרבה שנים, אבל הרגשתי שאני חייב איזשהו שינוי בקריירה שלי וידעתי שיהיה שלב שזה גם יקרה". השוער התייחס גם לעוצמות של הקהל הנוכחי שלו: "יש להפועל באר שבע קהל אדיר וענק שמחבק את הקבוצה".

 

אוהדי באר שבע. "קהל אדיר שמחבק את הקבוצה" (דני מרון)

 

"הכמות אולי מטעה, וחושבים שזה מה שגורם ללחץ, אבל זה לחץ חיובי שנותן לך אדרנלין ומכניס אותך למשחק ברצון להוכיח ולהחזיר לקהל". בתחילה היו כל מיני גורמים שטענו שבאר שבע לוקחת הימור, "שוער בן 35, לא שיחק אף פעם בקבוצת צמרת" זה חלק מהקולות שנשמעו.

 

אבל די במהרה הקולות האלה נפסקו לאחר שגורש מוכיח ממחזור למחזור שבאר שבע עשתה רכש מצוין. גם בצד העכואי מתרגשים לקראת המפגש נגד גורש, קשר הקבוצה אליאור סיידר התייחס לכך ואמר: "דודו היה השותף שלי, היינו נוסעים יחד לאימונים. הוא אחד השחקנים הכי גדולים שיצא לי לשחק איתם. אני מאוד מתגעגע אליו. הוא היה סמל בהפועל עכו, גרם לאווירה טובה מאוד בחדר ההלבשה ותמיד ידע לתת את המילה הנכונה כשצריך, קפטן אמיתי".

 

גורש בהפועל עכו. "סמל, קפטן אמיתי" (עדי אבישי)

 

"המעבר שלו לבאר שבע מתבקש", הוסיף סיידר. "הוא רצה להתקדם מקצועית. דודו שוער שמתאים לנבחרת ואני חושב שאלי גוטמן חייב לזמן אותו. אני מאוד רוצה להבקיע מולו במשחק הקרוב, ומאחל לו המון הצלחה ומתרגש לפגוש אותו".

 

גם מנהל הפועל עכו, דוניה שיינהולץ, התייחס למפגש מול גורש ואמר: "14 שנים היינו יחד. גורש בן אדם צנוע בלי אגו. מקצוען אמיתי. תמיד היה הראשון להגיע לאימונים והאחרון ללכת. הוא נאלץ לעזוב אותנו עקב בעיות כלכליות שהיו אצלנו במועדון ומצד אחד זה עצוב לי, אבל מצד שני אני שמח בשבילו שעבר לקבוצה בכירה מאוד בכדורגל שלנו".

 

"דודו היה חייב להיות מוזמן כבר מזמן לנבחרת, רק בגלל שהוא היה בעכו לא לקחו אותו בחשבון. ידוע שמאמני הנבחרת לוקחים רק מקבוצות גדולות בארץ. גורש לא נופל מאף שוער כיום בארץ. אנחנו גם נרצה בעתיד לשלב אותו בתפקיד במועדון, וכמובן שלפני המשחק אנחנו נעניק לו חולצה ממוסגרת ופרחים. ולגביי המשחק אנחנו נסתפק גם באחד אפס קטן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי