תופעת טבע: אלברמן רק משתבח עם השנים

אלברמן. ללא טיפת אגו או חנופה
אלברמן. ללא טיפת אגו או חנופה | צילום: Gettyimages

בתחילת דרכו במכבי ת"א נזרק הקשר בבושת פנים לספסל וכיום הוא המנהיג. הערב מול קייב הרבה יהיה תלוי ביכולתו

(גודל טקסט)

את הקיץ שלפני עונת 2010-2011 לא ישכחו במכבי ת''א עוד שנים רבות. לאחר עונת התאקלמות חסכנית של הבעלים מיץ' גולדהאר שרכש את הקבוצה בכסף קטן יחסית מהבעלים הקודם אלכס שניידר, החל המפץ הגדול ובתוך תקופת זמן לא ארוכה הצהובים ביצעו מסע רכש מרשים שכלל שחקני נבחרת מהארץ ומאירופה.

 

המדובר בין השאר באלירן עטר, ברק יצחקי, יואב זיו, רוברטו קולאוטי, אבי סטרול, האריס מדוניאנין, ג'יבריל סידיבה, ניבאלדו סנטאנה, ואחרים. לגבי שחקן אחד, גל אלברמן, שהיה בראש הרשימה של המנג'ר אבי נמני, הייתה התלבטות לא קלה, בשל העובדה שהקשר הנפלא שצמח במכבי פ''ת, כיכב בבית''ר ירושלים ומיעט לשחק באירופה, סבל מפציעה ארוכה, והיה סימן שאלה גדול האם מכבי ת''א צריכה ללכת על עסקת צירופו לשורותיה.

 

גולדהאר הסתייע בחוות דעת רבות כולל דוחו''ת סקאוטינג בינלאומיים, ובסופו של דבר נחת הקשר בקרית שלום. הוא רשם עונת פתיחה לא קלה כשמוטי איווניר התמנה למאמן ופשוט חדל להאמין בו.

 

בשלבים מסויימים של עונת 2011-2012 נראה היה כי היחס אליו קרוב לסוג של השפלה, כאשר הקשר נופה ממחנה אימון של הצהובים בקיסריה ולא נספר מקצועית בעוד במכבי רכשו את הקשר המבטיח רפי דהאן מטוברוק, ונראה היה שזמנו של אלברמן במועדון של מיץ' גולדהאר די קצוב.

 

אלברמן מול צ'לסי. היה על סף השפלה (AFP)

 

אלא שגל אלברמן חשב אחרת ולא הפסיק להתנהל באותה דרך מקצוענית שליוותה אותו מגיל קטן במגרשים. הוא שב לשחק באותה עונה בדרבי מול הפועל ת''א אחרי תהליך ארוך של התנהלות מופתית כספורטאי ושחקן בכיר שעבר תקופה קשה. התנהלותו זכתה לחיבוק חם מהקהל הצהוב שקרא בשמו שוב ושוב באותו משחק וקבע עובדה: אלברמן הג'נטלמן ניצח ובגדול. 

 

בקיץ 2012 הגיעה המהפכה הספרדית ומאז הכל היסטוריה, כאשר הקשר החביב והשקט הפך להיות המנהיג של הקבוצה, מודל לחיקוי עבור השחקנים הצעירים והבוגרים כאחד, בהתנהלות המקצועית והאישית.

 

הפך למנהיג של הקבוצה (אודי ציטיאט)

 

היכולת של אלברמן לעצור קבוצות במרכז המגרש, תוך תנועה בלתי פוסקת ושריפת קילומטרים רבים במרדפים אחרי שחקני היריב, ההגינות, האצילות והקילינג אינסטיקט להיות תמיד ברגע הנכון ולדחוף את החברים קדימה, היא התגשמות חזונו של הבעלים מיץ' גולדהאר.

 

ואלברמן? הוא משתבח כמו יין עם השנים, ללא טיפת אגו או חנופה, הוא ממשיך לעשות את העבודה וגם כאשר הוא סופסל על ידי פאולו סוזה ופאקו אייסטראן בתקופות מסוימות, הוא ידע תמיד לחזור כמו גדול ולהרים את הראש קדימה בנחישות.

 

תמיד ידע לחזור כמו גדול (דני מרון)

 

וההווה? עונת 2015-2016 נפתחה עם מאמן סרבי קשוח שלא רואה אף אחד ממטר, ואף אחד לא נפל מהכיסא כשאלברמן ממשיך להיות השחקן הכי בטוח בהרכב של מכבי ביחד עם ערן זהבי, ואפילו מגוון את משחקו כאשר לעבודה ההגנתית ולמשחק הצוות בקישור הוא מוסיף פריצות לעומק, ניסיונות בעיטה ואיום על השער ומסירות פז שמעמידות לא אחת את חבריו במצבי כיבוש.

 

גל אלברמן הוא תופעת טבע, ממש כמו האלבטרוס, הוא סוג של שמורת טבע והמנהיג האמיתי של הצהובים בשנים האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי