יוקאנוביץ': "הופתעתי שלא המשכתי בווטפורד"

יוקאנוביץ'. מאמין שעוד יחזור לאמן בפרמיירליג
יוקאנוביץ'. מאמין שעוד יחזור לאמן בפרמיירליג | צילום: דני מרון

המאמן התראיין לקראת המשחק מול צ'לסי וסיפר על החיים בארץ הקודש

(גודל טקסט)

כאשר ווטפורד הודחה על ידי צ'לסי בינואר האחרון מהגביע האנגלי, סלבישה יוקנוביץ' עזב את האיצטדיון בסטמפורד ברידג' עם מסר מעודד של ז'וזה מוריניו: "אני בטוח שאתה תחזור במהירות לכאן". מוריניו אמר את הדברים בחיוך ולא ידע עד כמה הוא צודק. 

ה'מייל און סאנדי" פרסם היום (ראשון) כתבה גדולה על מאמן מכבי תל אביב ששיחק שנתיים בצ'לסי תחת קלאודיו ראניירי ולא היה אחד מהשחקנים המצליחים במועדון. "איש מהשניים, לא מוריניו ולא יוקנוביץ', לא שיער שהוא יחזור לצ'לסי כמאמן קבוצה יריבה דווקא", כתב העיתון.

העיתון הוסיף: "יוקנוביץ' חלם להיות המנג'ר הסרבי הראשון בפרמיירליג, אבל כעת הוא נמצא רחוק משם 2,000 מייל במזרח התיכון ועדיין הוא מגיע למשחק מול קבוצה באנגליה".

העיתון מגלה שאחרי שהעלה את הצרעות לפרמיירליג, קיבל יוקנוביץ' אפילו טלפון מהאוהד והבעלים לשעבר, אלטון ג'ון, ששיבח אותו. המנג'ר של מכבי תל אביב גילה לעיתון בראיון: "יש לי עדיין את מספר הטלפון שלו שמור בנייד שלי". הבעלים ג'יאמפאולו פוצו לא התרשם ולא הסכים לתת לו חוזה חדש. 

יוקאנוביץ' קרא את הספר שלו ולמד המון. אלכס פרגוסון (GettyImages)

יוקנוביץ' מודה: "זו היתה הפתעה שלא המשכתי בווטפורד. כשהעונה הסתיימה הייתי בטוח שאני ממשיך וביליתי עוד שבוע במועדון לסגור את כל הקצוות לעונה הבאה. מהר מאוד הבנתי שלפוצו אין תוכניות לגביי. לא רוצה להישמע כועס או ממורמר. ווטפורד נתנה לי את ההזדמנות ואני אסיר תודה להם עדיין. הדבר היחיד שמרגיז אותי הן הידיעות שדחיתי חוזה של מיליון ליש"ט לעונה. מה שהציעו לי באמת היה חצי מהמשכורת הכי נמוכה בפרמיירליג". 

על מכבי תל אביב אמר: "אשמח לחזור לאנגליה, אבל אני לא בדמעות. אני עובד במועדון גדול, בעיר יפייפיה בה אוסקר גרסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטראן עבדו בשנים קודמות, וג'ורדי קרויף המנג'ר הספורטיבי שלי". 

"אני אוהב אותו. הוא אחד האנשים הכי נחמדים שפגשתי". אנצ'לוטי

ה'מייל און סאנדיי' כתב: "מצפים מהם להמון. אייסטראן לקח אותם לטרבל היסטורי, אבל יוקנוביץ' כבר הצליח כשלקח את הקבוצה לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז 2004 כשהוא גובר על יריבות קשות כמו פלזן ובאזל. כמו בווטפורד ההצלחה שלו היתה מהירה. 

הסרבי הקשוח נשאל מה סוד ההצלחה ואמר: "כשחקן עבדתי עם מנג'רים גדולים בהם צפיתי איך הם עובדים כמו ראניירי, יופ היינקס, ראדומיר אנטיץ' (מאמנו הסרבי של אבי נמני באתלטיקו מדריד בעבר). ראיתי את היחסים שלהם עם השחקנים".

יוקאנוביץ' מגלה שקרא את הספר של אלכס פרגוסון. "דיברתי איתו פעם כשאימנתי את פרטיזן בלגראד. הספר שלו הוא פשוט הוראות איך לאמן. הוא אומר שאם אתה לא מנהיג את הקבוצה אתה לא עושה את העבודה נכון. אתה כמו הקפטן של הספינה וצריך להוליך אותה לחוף מבטחים". 

אלטון ג'ון. התקשר לברך את יוקאנוביץ' (GettyImages)

לדבריו הוא למד מאנשים אלה וגם מקרלו אנצ'לוטי אותו ראה מנהל אימונים כמה פעמים בקבוצותיו. "אני אוהב אותו. הוא אחד האנשים הכי נחמדים שפגשתי. אנטיץ' החתים אותי לאוביידו והייתי בבית שלו אלפי פעמים. הוא היה בהחלט המנטור שלי". 

הוא מספר שהוא מתגעגע לכדורגל האנגלי. "שבוע שעבר הצלחתי לצפות במשחק בין קיימברידג' ללוטון בליגה השנייה באנגליה. האיצטדיונים שם מלאים. אני אוהב את התשוקה של הכדורגל האנגלי". 

למד להתאהב בעיר תל אביב (GettyImages)

הוא מספר שגם בסרביה גדלו על הכדורגל האנגלי. ב-1984 היה משחק ענק בין פרטיזן לק.פ.ר בו ניצחו הלונדונים 2:6, אבל בגומלין פרטיזאן ניצחה 0:4 ועלתה לשלב הבא. "זה היה הרגע בו התאהבתי בכדורגל". 

על צ'לסי הוא אמר: "המועדון השתנה לחלוטין מאז שיחקתי בין 2000 ל-2002. היחיד שנשאר זה ג'ון טרי שעלה אז מהנוער. פיזית הוא נשאר אותו שחקן מאז שאני מכיר אותו. אולי הוא היה מהיר יותר, אבל זה לא היה אף פעם הצד עליו הוא נשען. היום הוא פשוט אייקון של כדורגל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי