בן חיים הורחק משני משחקים ע"ס הטלוויזיה

בן חיים. אף פעם לא פגעתי בשחקן יריב בלי כדור
בן חיים. אף פעם לא פגעתי בשחקן יריב בלי כדור | צילום: אודי ציטיאט

ביה"ד לא קיבל את טענות המועדון והרחיק את הבלם. מכבי ת"א זועמת

(גודל טקסט)

טל בן חיים, בלם מכבי תל אביב, הורחק הערב בבית הדין המשמעתי לשני משחקים בפועל ושניים על תנאי על סמך צילומי הטלוויזיה. הדיינים, ישראל שמעוני וגיורא לנדאו, צפו בסרטון בו נראה בן חיים פוגע ללא כדור בחלוץ הפועל רעננה, שניר שוקר, במהלך המשחק בין הקבוצות ביום ראשון (2:1 לרעננה).

 

בן חיים קיבל היתר מיוחד להיות מיוצג ע"י עורך דין מטעם מכבי תל אביב. עו"ד יעל מרגלית טענה שיש לזכות את הבלם משום שהניסיון להרשיע על סמך צילומי הטלוויזיה הוא "חדירה לשיקול דעת השופטים וזה משהו שאפילו התובע אמר שלא יעשה". בעקבות ההרחקה, יחמיץ הבלם את משחקי הקבוצה בשבת מול מכבי חיפה ושבוע לאחר מכן מול הפועל עכו.

 

"אני משחק 15 שנים בבוגרים וזו פעם ראשונה שאני מואשם בפגיעה בשחקן ללא כדור", אמר בן חיים עצמו במהלך הדיון, "השופט ראה את המקרה  ואמר לנו להירגע ודיבר איתי, לכן הוא כן ראה את האירוע. פגעתי בשוקר והתנצלתי בפניו והוא קיבל את ההתנצלות שלי". 

 

בהחלטתם ציינו הדיינים כי לא קיבלו את טענת מכבי ת"א שאין להעמיד את בן חיים לדין משום שאין ודאות כי האירוע נעלם מעיני השופטים. עוד מציינים לנדאו ושמעוני כי מכיוון שאין ערעור על כך שהווידיאו שהוצג בפניהם הוא אמין וכי בווידיאו נראתה בבירור הפגיעה של בן חיים בשוקר, אין מניעה להשית על הבלם את העונש. לאור עברו הנקי של בן חיים הוחלט להמתיק את עונשו ולהעמידו על שני משחקים בפועל ושניים על תנאי.

 

בתגובה להחלטת ביה''ד ממכבי ת"א נמסר: "מדובר בהחלטה תקדימית ומסוכנת שמשמעותה כי כל החלטה של שופט במשחק נתונה לערעור בפני ביה"ד המשמעתי ככל שהוא יחשוב ששופט המשחק שגה. בית הדין החליט להעניש את השחקן על אף העובדה שהוכח כי השופט התעלם מהעבירה ולא 'לא ראה אותה' כפי שטען תובע ההתאחדות ובכך אפשר פתח רחב לערעורים על פסיקות תוך כדי משחק. תקדים זה גרם למצב בו טלוויזיה, פרשנים ואוהדים יעמידו למבחן כל החלטה שיפוטית במהלך משחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי