הזמן שלה: רוני לוי צריך להוכיח שהניצחון לא מקרי

שחקני חיפה סוף סוף בחיוכים
שחקני חיפה סוף סוף בחיוכים | צילום: ערן לוף

חיפה התפוצצה והפנים למבחן הבא. וגם: סימאונה הישראלי

(גודל טקסט)

ברוכה הבא לליגה מכבי חיפה. כמה שחיכינו לכם. כמה? 299 דקות מאז השער של איתי שכטר בדקה ה-82 בניצחון 1:4 על ק''ש בשלהי העונה שעברה בסמי עופר. והפעם זה התפוצץ. עטר חזר להיות עטר, גליינור פלט פתאום נראה החלוץ שבחיפה כל כך חיכו לו ואפילו דריניציץ' ואוברניאק מזכירים את ז'וטאוטאס ורוסו. אז עכשיו מגיע המבחן של מכבי חיפה – להוכיח שהניצחון הזה הוא לא מקרי, שרוני לוי מצליח לחבר את הסגל כישרוני שלו למעלה ושיענקל'ה שחר יכול להתרכז בחתימה על חוזים של מכוניות בסוכנות שלו ולא בהחתמת מנהל מקצועי חדש. אז איך אמר לפני כמה ימים ברקוביץ'? מכבי חיפה צריכה גננת – ועושה רושם שרוני לוי קיבל תעודת הוראה.

 

הפועל רעננה ומאמנה חיים סילבס הם המרענן הרשמי של ליגת העל. נותר רק לטעות מה היה קורה אם באמצע העונה שעברה סילבס היה הולך הביתה ולא נשאר. 'צ'ולו סימאונה' הישראלי מוביל את רעננה הצנועה לניצחונות על מכבי ת''א ומכבי פ''ת, שתיים מהקבוצות היותר בולטות בפתיחת העונה הזו. פלא שבהפועל ת''א ובבית''ר כבר חוששים? ולמרות העבודה הקבוצתית מגיעה מילה טובה לברק בדש שמחזור שני ברציפות כובש לרעננה ולרנה מיחליץ' שעושה רושם כאחד הזרים הטובים שנחתו השנה בליגה.

 

 

ומהמרעננת הרשמית לקבוצה הכבויה ביותר. לאחר פתיחת העונה המוצלחת והדמיון על הקווים יש שכינו את מכבי פ''ת כ"ק''ש מודל 2016". אך רצונות לחוד ומציאות לחוד. בפ''ת סופרים הפסד רביעי ברציפות ונראה שדווקא הקילר-אינסטינקט שידע לתת להם את הניצחונות הקשים במחזורי הפתיחה התמוגג. טעויות שיפוט כנגדם, החמצות מסמרות שיער ומאבקים בבית הדין ופתאום הקבוצה שכל יריבה חששה ממנה, פ''ת מחפשת מאיפה יגיע הניצחון הבא. בשבוע הבא מגיעה למושבה מכבי חיפה המתאוששת-מעניין בטוח יהיה.

 

השורות כבר היו מוכנות לשבח את סלאח חסארמה שאחרי פתיחת עונה לא יציבה, החזיר את ק''ש חזק לצמרת ולפחות זמנית למקום השני בטבלה. אבל דווקא אז פדרו גלבאן שינה את התוכניות בכדור חופשי וגרם לק''ש לאבד יתרון 0:2  לתיקו מאכזב בתוספת הזמן. ולמרות זאת, לאורך זמן זה יצליח. עושה רושם שזו עונת הפריצה של עדן שמיר ואופיר מזרחי, שיחד עם אחמד עאבד שהתחיל לספק גם מספרים (כבש כבר בסוף המחזור ה-8 יותר ממה שכבש בכל העונה שעברה) צפויים להוביל את הקבוצה של שירצקי גם העונה לצמרת הגבוהה. בבני יהודה מנגד יכולים לקחת את האופי, מה שהיה עקב האכילס הגדול ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות. הלוזר הפך עורו?

 


שוקר ו-והבה מאושרים (אריאל שלום)

 

שלושה מאמנים היו על הכוונת בתחילת המחזור: רוני לוי,שלומי דורה וטל בנין? אז לוי ניצח. בנין וקבוצתו הגיעו לכפ''ס וביחד הקבוצות הללו סיפקו לנו את המשחק הטוב ביותר במחזור עם ארבעה שערים ואין ספור הזדמנויות. להפועל חיפה יש בעיה קשה במשחק ההגנה ומאז ניצחון החוץ על עכו במחזור הפתיחה 0:1 היא ספגה בכל משחק מהשבעה שבאו אחריו. עם הגנה כזו ועם שוער כמו קובאר קשה שלא להיגרר לתחתית. לפחות הפעם בדקה ה-93 הוא מנע מהם עוד הפסד, שהיה אולי שולח את בנין הביתה. בכפ''ס מנגד הצליחו לייצב את העסק: הקבוצה סופרת כבר משחק שלישי ללא ניצחון ועושה רושם שדווקא היא יכולה להרגיש מקופחת, עם ההחמצה הגדולה בשניות הסיום.

 

שלומי דורה פגש את סכנין בזמן אולי הכי לא טוב שאפשר. אחרי הניצחון הגדול בשבוע שעבר נגד הפועל ת''א בבלומפילד, הציפייה הייתה לראות סכנין שולטת, שבבית שלה צריכה לנצח את נתניה החלשה. בפועל – מי שצריכה להרגיש מקופחת היא נתניה. היהלומים הגיעו לכמות מצבים גדולה מאוד לכיבוש, שאיכשהו לא תורגמו אפילו לכיבוש שער אחד – וזו בדיוק הבעיה של נתניה. אחרי הפציעות של ערן לוי ודיא סבע, המוציאים העיקריים לפועל אצל היהלומים, אין מי שייתן גול. בארי חמזה מתגלה כאחד השחקנים הכישרוניים שהגיעו לפה, אבל לצידו אין מי שיספק שערים וחלוץ הרכש סיסאיי לא נראה זה שיעשה את זה בקרוב. בסכנין יכולים קצת להיות יותר מרוצים מהנקודה: מחצית שלמה ב-10 שחקנים ללא דייגו קאצ'ובה, יום גדול של רן קדוש ואפילו כמעט שער בדקות הסיום אילולא החמצה עצומה של מוסא/הצלה מטורפת של ברק לוי. פן ירבו משחקי תיקו מאופסים שכאלה.

 

גולת הכותרת של המחזור הזה: יהודים וערבים משחקים ביחד. לאחר השבוע שעבר בו בוטלו המשחקים המפגישים קבוצות ערביות ויהודיות עקב המצב, השבוע הסדר חזר על כנו. לא מעט מחוות הדדיות בין הקבוצות: חיבוקים במקום לחיצות ידיים, אירוח ביישובים ערביים ועוד שלל פעילויות שהוכיחו: אם יהיה שלום, זה כנראה יבוא מהכדורגל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי