הקומץ של בית"ר- להקת הבבונים הגדולה בעולם

אוהדי ביתר י-ם בשרלרואה עם דגל לה פמיליה
אוהדי ביתר י-ם בשרלרואה עם דגל לה פמיליה | צילום: אודי ציטיאט

למה לא להעיף מהמגרשים את אלפי האוהדים ששרים איזה יופי שרבין מת? שואל ברוש

(גודל טקסט)

כמעט כל מה שזז בעניין האלימות בספורט חוטף בדוח מבקר המדינה: המשטרה, ההתאחדות, משרד הספורט, המועצה למניעת אלימות בספורט.

דווקא השופטים בבתי המשפט, שאי אפשר לומר עליהם שהם מזיעים מרוב עבודה למניעת האלימות הספורט, לא מקבלים איזו הערה ביומן מהמבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא. טוב, גם לכבודו יש חברים ולא חכם להעליב. אחר כך לא יזמינו אותו לקלפים של יום שישי.

 

 

מלבד העניין הקטן הזה של השופטים, אין ספק שמדובר בדוח מקיף, יסודי, עם פתרונות של ממש, ורק עניין אחד נותר פתוח באופן תמוה: כמעט כל הערות המבקר הן על חוסר יישום החלטות ומסקנות של ועדות שכבר הוקמו בעבר, והעלו פתרונות של ממש משלהן, והחליטו, והמליצו.

 

אוהד הפועל ת"א שפרץ למגרש בדרבי ותקף את זהבי (צילום: עדי אבישי)

 

אלא שכל מה שהוחלט והומלץ לא יושם. כלומר לא בוצע, לא נעשה, אף גוף או בנאדם לא נקף אצבע. כל הגופים והאנשים דיברו בהתרגשות, בעיניים נוצצות, במילים יפות, אבל כשהגיע זמן הביצוע, אף אחד – אם תסלחו לי – לא שלף את האצבע מהישבן.

וזו בעצם השאלה הגדולה והמרתקת מכולן בעניין האלימות בספורט, ובעצם מתייחסת לכל תחומי החיים במדינת ישראל – למה? ברור וידוע מה צריך לעשות, אז למה? למה מי שצריך – אם תסלחו לי שוב – לא שולף את האצבע מהישבן ופועל לפתרון בעיית האלימות? למה להידרדר למשברים, למה לעשוק את הקבוצות בקנסות אכזריים, למה לא לנקות עוד בקיץ את מערכות הניקוז בכפר סבא ורעננה, למה לא לבצע את הרפורמה בחברת החשמל וברשות הדואר, למה לא להעיף מהמגרשים את אלפי אוהדי בית"ר ירושלים – ומספיק לחרטט לנו עם "קומץ", אנחנו יודעים טוב מאוד שגודל "הקומץ" הזה הוא בעצם להקת הבבונים הגדולה בעולם – ששרים איזה יופי שרבין מת – למה? למה פשוט לא לפתור בעיות?

כאילו שכל הגופים הציבוריים בארץ חשים סיפוק מלמרר את חייו של האזרח השפוי, ההגון, שחי חיים סבירים. כאילו אינם רוצים לבצע את תפקידם ולאפשר לו להמשיך לחיות חיים סבירים. כאילו הם נהנים לבאס ולקלקל ולמרר לו את החיים. אחרת קשה למצוא הגיון. לך תבין את זה. מלאה הארץ הזאת משוגעים ומטורללים. אחרת אין הסבר.

 

הדרבי התל אביב בעונה שעברה (צילום: עדי אבישי)

###

אוהד הפועל ת"א אמר לי השבוע: "אתם בכושר הרע ביותר בשנים האחרונות, זאת ההזדמנות שלנו לקרקס אתכם. תהיה מוכן, כי הדרבי הזה הולך להיות משהו אחר".

לא יכולתי להסכים איתו יותר. הנה ההצעה שלי להפועל ת"א: עלו לדשא עם תוכנית לרמוס את מכבי ת"א. עזבו אתכם מבונקר, שחקו התקפי, פתוח, רק קשר הגנתי אחד, באומץ. בלי פחד. אל דאגה – אנחנו כבר נדאג לכל ההוצאות הרפואיות אחר כך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי