אלימות בספורט בישראל זו פארטיה

אולי המפכל החדש יקים כוח שיטפל בחבורות הרחוב
אולי המפכל החדש יקים כוח שיטפל בחבורות הרחוב | צילום: אלוני מור

אז מה אם מישהו חטף גרזן בראש? רון קופמן כבר מיואש לחלוטין

(גודל טקסט)

אוהד הפועל תל אביב נאבק על חייו בטיפול נמרץ באיכילוב. גם אם ייצא מכלל סכנת חיים, הוא כבר לא יהיה אותו אדם שהיה לפני התקיפה. מדובר בפגיעה מוחית. פטיש עם חולץ מסמרים שחדר לאונה הימנית במוחו. ספק אם ישוב להנהיג את הכנופיות בשער 5 בבלומפילד. אוהדי הפועל ת"א כבר מחפשים מנהיג חדש, כי ההצגה הרי חייבת להימשך.

 

שרת הספורט הנכבדה, מירי רגב, לא מגנה את התוקפים מארגון לה פמיליה. הם בשר מבשרה. הם היו שותפים פעילים לבחירתה במקום גבוה במרכז הליכוד. הרי לה פמיליה הוא לא רק ארגון פשע ורשע, אלא גם ארגון פוליטי שמזוהה עם הימין ועם הימין הקיצוני. הוא אינו מוכר רק בתחנת מוריה בירושלים, אלא גם בחטיבה היהודית בשב"כ שמים עין על חבריו, אם כי לא יותר מדי. השב"כ הוא חלק ממשרד רה"מ, וגם בארגון הזה, שכולם אוהבים להתגאות בו, יודעים מי שולט ומי ישלוט כאן בשנים הבאות.

 

 

אז מירי לא מגנה את הארגון, כי אולי יהיו פריימריז בקרוב. פראיירית היא לא. יותר קל לגנות את אוהדי סכנין ולהתעסק עם עזמי בשארה בדוחא. גם לה הרי יש יועצים פוליטיים. אפשר כבר להמר בביטחון שהגברת רגב היא שרת התרבות והספורט הגרועה ביותר שידעה הציונות – לא רק המדינה.

 

 

"מרשי סתם פסע בלאט והריח פרחי סתיו"

 

אבל הקרקס האמתי מתנהל בבית המשפט. סנגורים פליליים, סוג של רפש שברא השטן ביום שהשתעמם נורא, נותנים מופעי סטנד אפ בהגנה על הלקוחות. "מרשי סתם פסע בלאט בסביבת פלורנטין המוריקה והריח פרחי סתיו שחפץ להביא לאהובתו לקראת החג. פתאום קפצו עליו פרטיזנים בלבוש אדום ורצו לחבל בו, אני מודה בשמו לזדים לובשי המדים שחילצו אותו מידיהם. כבודו, מרשי צדיק, ואל לו לשבת כאן על ספסל החשודים".

 

והשופט/ת שאינו/ה מבינים מה קרה כאן בכלל, מאריכים את מעצרו ביומיים. אם תקיפה כזו הייתה מתרחשת בסביבת מועדון או בר, הייתה המשטרה סוגרת את המקום לתקופה קצובה. אבל אלימות בספורט זו פארטיה. זוטות. אז מישהו גמר את הסצנה עם פטיש במוח? ביג דיל. התיק הבא בבקשה.

 

המשטרה לא מפענחת פשעים, היא מחכה למזל. לעד מדינה בפרשת 512, לאלון חסן בפרשת רונאל פישר, לצביקה שרף בפרשת פאינה קירשנבאום, לעבריין צעצוע שהעביר עליה סיבוב בפרשת הבר-נוער. המשטרה מתייחסת לכדורגל כאל חלטורה שאפשר להרוויח ממנה כמה לירות בכל מחזור ליגה, ולמכור לנו תחושת ביטחון. הפארטיה של התחושה זה 20 מיליון שקל בשנה לפחות. למה לא?

 

לה פמיליה. אפשר לדקור ולשרוף, השלטון מחבק ועוטף (אודי ציטיאט)

 

אז לה פמיליה, בהיותו ארגון פשיעה, יכול להיות רגוע. רק שלא יהיו עדי מדינה, ואפשר להרביץ, לדקור, לשרוף, לקרוא קריאות גזעניות והכל יהיה בסדר – הרי השלטון מחבק ועוטף.

 

ארגוני פשע במסווה של ארגוני אוהדים

 

מי שמצפה לפתרון הבעיה, שיבין שציפיות הן רק לכריות של אימא שלי. למשטרה אין כוח אדם לעסוק בסוגיה. יש לה פח"ע וארגוני פשע שמחסלים אחד את השני, והם מגיעים לאסוף את חלקי הגופות; הממשלה עסוקה בפיגועים ובהישרדות פוליטית; לעופר עיני מהתאחדות ויורם באומן מהמנהלת אין את הידע, היכולת והרצון להתמודד עם לה-פמיליה ושאר ארגוני האוהדים. הם לא רוצים רימון הלם בבית. הם באו להתנדב בשביל הכיבודים בחו"ל, לא למות על קידוש שם הכדורגל.

 

וזה מתיר לארגוני הפשע, בחסות ההגדרה של ארגוני אוהדים, לעשות מה שבא להם. שום ארגון לא מגנה באמת, החשודים יגיעו למעצר בית בעוד יומיים-שלושה וברשתות החברתיות יאדירו את שמם.

 

אדהם שביטה לא בא לבקר כעת באיכילוב את אותו אוהד, שהיה רק בגדר חשוד בפרשת השלכת פצצת התבערה שהתפוצצה בזמנו ביציע אוהדי הפועל וגרמה לפציעתו. אבל הגלגל מסתובב כמו כדור הארץ. נמתין לראות את פעולת התגמול של אוהדי הפועל תל אביב. יש מנהיג חדש, הוא צריך להוכיח את עצמו.

 

ויש גם מפכ"ל חדש, ואולי הוא, גאון גדול בחקירות ועבודת שטח, יקים כאן כוח משטרתי כפי שהקימו במזרח לוס אנג'לס כדי להתמודד עם חבורות הרחוב. זה לא יצליח, זה בטוח, אבל אולי לפחות למראית עין מישהו יחליט לטפל בבעיה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי