"אין במכבי חיפה מקום לדבר נגד בני מיעוטים"

איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק | ערן לוף

איתמר צ'יזיק, מנכ"ל הירוקים הודה: "יש הצעה מפיורנטינה על טוואטחה"

(גודל טקסט)

איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה התראיין אמש (חמישי) לתוכניות הרדיו 'יציע ג'. והתייחס בין היתר לגל הטרור במדינה שהצליח להשפיע גם על חדר ההלבשה של הירוקים.

כזכור, לפני מספר ימים נחשף דיון פוליטי שעורר סערה בכרמל, מספר שחקנים התבטאו בצורה קשה ביחס למצב הביטחוני ובחרו להביע את דעתם ביחס לערביי ישראל. השחקנים הערבים שמשחקים במכבי חיפה נכחו בקבוצת הוואטסאפ ונפגעו מהדברים.

לאחר מכן קרה אירוע נוסף, הפעם בחדר ההלבשה, אחד השחקנים שלח הערות בוטות והטיח האשמות כנגד ערביי ישראל ובאותו זמן, נכחו בחדר מספר שחקנים ערבים שנפגעו מאותן מההתבטאויות.

"במכבי חיפה כולם שווים" (ערן לוף)

מנכ"ל הירוקים הבהיר: "אם יש שחקן במכבי חיפה שהתבטא נגד ערבים, הוא מוזמן לקחת את הדברים שלו ולעזוב את המועדון. אצלנו לא מדברים על דו קיום, זה מובן מאליו. אני לא יודע מה השחקנים אומרים בינם לבין עצמם".

צ'יזיק התייחס לכך שמשטרת ישראל אסרה על קיום משחקים בין ערבים ליהודים פרט לת"א: "הבעתי את דעתי ועמדתי הנחרצת שצריך לקיים את כל המשחקים בכל הליגות, אני בטוח שכל המשחקים היו עוברים בשלום". המנכ"ל הותיק חזר לנושא הפילוג בחדר ההלבשה של הירוקים: "אם יש שחקן במכבי חיפה שהביע את עמדתו נגד ערבים או משהו דומה לכך הוא יעזוב את המועדון, אין לו מקום אצלנו. אם הוא פחדן, שיבוא ויגיד את מה שיש לו בפני מי שצריך".

טוואטחה. מכבי חיפה סירבה להצעה. צ'יזיק: "הנושאים הפוליטים מטרידים אותי יותר מההדלפות"  (ערן לוף)

צ'יזיק לא נרגע והבהיר: "כל שחקן שמדליף דברים לתקשורת, שייקח גם הוא את המזוודה שלו ולא חשוב כמה הוא מוכשר וכישרוני. הספורט והכדורגל זו הדרך הכי בריאה לחיבור בין כל הדתות. למכבי חיפה יש כמות גדולה של שחקנים ושל אוהדים בני מעוטים וכולם אצלנו שווים. מי שייערב על הפרק נושאים פוליטים אני אפעל נגדו, זה יותר מטריד אותי מההדלפות".

לסיום המנכ"ל דיבר על טאלב טווואטחה הפצוע שקיבל הצעה לפני מספר שבועות לעבור לפיורנטינה מהסרייה א': "נכון לעכשיו המצב סטטי, אין לדעת מה יקרה במשך. פיורנטינה הגישו הצעה בתחילת השנה ומכבי חיפה סירבה. נכון להיום אין סיכום בין אף קבוצה לבין מכבי חיפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי