לוי ילמד את תנועת הפטיש והמגל במהירות

לוי. איך הדברים יתחברו בקבוצתו החדשה?
לוי. איך הדברים יתחברו בקבוצתו החדשה? | צילום: עדי אבישי

שכטר בטוח שגם את האדומים הוא יקנה. הבעיה: איכות השחקנים וההנהלה

(גודל טקסט)

באופן כללי ולמרות המגרעות, גיא לוי הוא לא בחירה רעה. אפשר להיתפס לכל מיני קטנות ונושאים עקרוניים כביכול, אבל כמי שמוכן בכיף לסלוח לאלישע לוי אם היה מתמנה (כי חטאו כמאמן לא היה כזה גדול – זה של אבוקסיס בפשע ההוא גדול פי כמה ואותו חיבקנו), אז איני חושב שצריך לתת יותר מדי משקל לאמירה פופוליסטית כלשהי כשאתה מאמן קבוצה גזענית ורוצה לצאת גיבור בפני אוהדיה הקיצוניים.

 

מכיוון שלוי אינו גזען, האמירה ההיא, לפיה לא היה מצרף לבית"ר שחקן ערבי גם אם היה מתאים מקצועית, מראה במקרה הטוב על פרגמטיות וכנות יוצאות דופן, ומאידך מצביעה גם על חוסר בעמוד שדרה. אל תתפלאו אם כבר בזמן הקרוב תראו תצלום של המאמן החדש עם יורי (איזה מזל שחבריו לארגון אישרו לכבירי להחתים מאמן!) כשהוא מתבטא כנגד אותם אוהדים שרק לפני חצי שנה הוא היה עפר לרגליהם.

 

 

כן, זה הבן של גברי: כמו את אוהדי בית"ר, גם את האדומים הוא יקנה מהר. את תנועת הפטיש והמגל הוא ילמד במהירות, הוא ידבר צ'יק צ'אק כמו אחרון המנויים למעלה בשער 6 וייתן את השואו הפסבדו-אינטילגנטי שלו לקהל. פה בטוח שהוא יודע את העבודה. השאלה מה יקרה על הדשא, עם חומר השחקנים המוטל בספק, ההתנהלות החובבנית של הבעלים והלחץ שיגיע די מהר בשעה שדווקא האוהדים שנחשבים ליותר מתונים ממורמרים על עצם מינויו. בקיצור, סיטואציה מאוד לא מבטיחה למאמן שמאז שעזב את הנבחרת האולימפית לא התחיל וסיים עונה באותה קבוצה.

 

לוי על ספסל בית"ר. גזען הוא לא, אבל מה עם עמוד השדרה? (דני מרון)

 

מהבחינה המקצועית, אם להסתמך על העונה שעברה בבית"ר, ללוי יש מה לתרום. בירושלים הוא הפך קבוצה הגנתית ומשמימה שבנה מנחם קורצקי לכדור אנרגיה, שהבליט את אלי דסה ושלומי אזולאי, כל הדרך לבוננזה על הכיס של גולדהאר. גם הקדנציה שלו בנבחרת הצעירה מעידה על איש מקצוע שיודע לבנות תלכיד. מספיק להיזכר שהוא הגיע ליורו עם אמיה טגה כדי להבין שאת היכולת לקחת חבורת שחקנים וליצור מהם תלכיד, יש לו.

 

השאלה היא איך היכולות שלו בתוספת הפוטנציאל (הדי מוטל בספק כרגע) של השחקנים יצליח להתחבר, בטח בתוך המציאות ההזויה שבה מתנהל המועדון. לוי יכול להיות נהדר, לשקם את הקבוצה ולהריץ אותה למעלה, אבל גם זה לא יעזור כל עוד הבוס כביכול מקבל תכתיבים מאוהדים, ועוד כאלה שלא משתפים פעולה עם המשטרה בחקירת התקיפה של חברם. ככה לא מתנהל מועדון בליגת העל, ככה עובדת קבוצה ביצורניר (טורניר האוהדים של הפועל ת"א).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי