"או שתיפסק ההתעללות, או שאשתחרר מבית"ר"

אצילי. לא פראייר
אצילי. לא פראייר | צילום: אודי ציטיאט

אצילי מאיים לבטל את החוזה בבית"ר בפיפ"א. הקבוצה: "לא ניכנע לתאבי הבצע"

(גודל טקסט)

עו"ד רועי רוזן שיגר היום מכתב לבית"ר ירושלים מטעם עומר אצילי ובו דרישה לבטל את ועדת המשמעת שנקבעה לקשר לאחר שסירב לפתוח בהרכב במשחק ביום שני מול מכבי תל אביב (3:2). זאת ועוד, עו"ד רוזן מזהיר את הבעלים של בית"ר אלי טביב שאם לא יחדול מ"התעללות באצילי" יפעל השחקן בפיפ"א לביטול ההתקשרות ביניהם באופן מיידי, בטענה שבית"ר עברה על תקנון הקשורות למעמד השחקן (regulations on the status and transfer of players), דבר שיעניק לו מעמד של שחקן חופשי.

 

לטענת אצילי בית"ר עברה כמה פעמים על מה שמכונה "just cause" (סעיף 4 באותו תקנון) ועל כן יש לו, כצד בחוזה, זכות לפעול לביטולו המיידי. יש לציין שהכוונה היא לחוזה הקיים של הקשר בן ה-22, עליו חתם בקיץ 2013 כשהגיע לבירה מהפועל ראשל"צ. אצילי מונה כמה דוגמאות להפרה בוטה מצד בית"ר. ההתעקשות שלא ייקח חלק במשחק מול סכנין למרות שהיה בריא, הייבוש על הספסל מסיבות לא מקצועיות מול הפועל באר שבע, והשיא ההכפשות התקשורתיות נגדו וסילוף האמת לאחר שסירב לפתוח מול מכבי תל אביב.

 

אצילי נותן במכתב את גרסתו לארועים שקדמו להחלטה שלו שלא לפתוח במשחק בבלומפילד. הקשר מציין שהבין מהמאמן סלובודאן דראפיץ' יום לפני המשחק שיש כוונה לשתפו רק לחמש דקות ולכן הופתע מהשינוי החד שחל. הוא גם מציין שראפיץ' חיבק אותו ואמר שהוא מבין את הבקשה שלא לפתוח ושהוא, אצילי, יתחיל על הספסל ואז כעבור דקות ספורות התבשר על כך שהוא סירב לשחק, הודח מהסגל ויעמוד בפני ועדת משמעת.

עו"ד רוזן ניהל בעבר בהצלחה כמה מאבקים קודמים נגד טביב כנציגם של טוטו תמוז ואריאל הרוש. כמו כן הוא מייצג את הפועל תל אביב בביה"ד המשמעתי.

בית"ר: "לא ניכנע לסוכניו תאבי הבצע"

בית"ר ירושלים הגיבה באופן נחרץ לדברים תוך שהיא מנסה להבדיל בין השחקן לנציגו:"בית"ר ירושלים רואה בעומר אצילי נכס מקצועי חשוב מאוד ואחד מעמודי התווך של המועדון בהווה ובעתיד. בית"ר ירושלים תמשיך לתמוך ולגבות את עומר אצילי לאורך כל הדרך ביחד עם קהל האוהדים הגדול ותפעל בכל האמצעים הדרושים כדי להחזיר את עומר אצילי בהקדם למסלול הנכון להצלחה משותפת.

 

בית"ר ירושלים מועדון גדול מדי בכדיי להיכנע לתכתיבים ורצונות דימיוניים של סוכניו תאבי הבצע שגורמים נזק עצום לשחקן וחושבים אך ורק על כיסם הפרטי במקום על הצלחתו המקצועית של השחקן שנמצא בתחילת דרכו. בית"ר ירושלים תמשיך להתנהל באופן מקצועי וישר כפי שנהגה לאורך כל הדרך תחת הבעלות של אלי טביב".

גם רואדה ורוקאביציה לא רוצים בית"ר

ובנושא אחר. ניקיטה רוקאביציה וחסוס רואדה אמרו למקורביהם שאינם מעונינים להמשיך בבית"ר בעונה הבאה. לטביב אופציה להאריך את חוזיהם של שני השחקנים, כך שלהשתחרר מבית"ר ירושלים בקיץ הקרוב לא תהיה משימה פשוטה עבורם. "אי אפשר להשאיר שחקנים בכוח, במקסימום טביב ידרוש פיצוי כספי", סיפר מקורב, "כרגע זה נראה ששניהם לא ימשיכו".

רוקאביציה.  מת לעבור לצפון (עדי אבישי)

רואדה מתקשה להתאקלם בישראל ומעוניין לחזור לשחק בספרד, בעוד רוקאביציה מעוניין להשתדרג כלכלית וכבר קיבל מסרים ממספר קבוצות בכירות בישראל, כשהמובילה שבהם היא מכבי חיפה, כי הוא יכול להכפיל את משכורתו אם יעזוב. בנוסף אשתו הישראלית של החלוץ האוקראיני-אוסטרלי מתגוררת כולה באזור חיפה.

טביב כבר הודיע כי הוא מעוניין לראות את השניים בקבוצה בעונה הבאה, לצדם של איתי שכטר ודן איינבינדר. צריך לסייג ולציין כי הכל כפוף למשא ומתן ולא נפסלת האפשרות שבעבור שדרוג כלכלי השניים ימשיכו בבית"ר ירושלים עונה נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי