"גם המשחק ההוא היה תלוי בחיפה, אך היא הייתה לחוצה"

מיכאל זנדברג
מיכאל זנדברג | עדי אבישי

זנדברג, שחקן בני יהודה בדרמה בשנת 2010, משוכנע כי סכנין תיתן הכל בב"ש

(גודל טקסט)

במחזור האחרון של עונת 2009/10 אירחה בני יהודה, שכבר "גמרה את העונה", את מכבי חיפה שנאבקה על האליפות. הירוקים היו זקוקים לניצחון כדי להניף את הצלחת, אבל הכתומים עשו את הבלתי ייאמן, חילצו 1:1 וסידרו תואר דרמטי להפועל ת"א וערן זהבי. בדיוק באותה סיטואציה תעמוד בשבת בני סכנין, שתתארח אצל הפועל באר שבע. אם יוסי אבוקסיס ושחקניו יוציאו לפחות תיקו, הרי שהם עלולים מב"ש אליפות ראשונה אחרי 40 שנה. 

בעקבות הדמיון בין המצבים, מיכאל זנדברג, ששיחק באותו ערב דרמטי ב-2010 במדי בני יהודה, העניק ראיון לספורט1 ונזכר: "זה היה אחד המשחקים המוזרים ששיחקתי בהם, אזכור אותו תמיד. אנחנו כבר סיימנו את העונה, אבל באנו לשחק כדורגל. מסביב לכולם היה ברור שנפסיד וזה מאוד הקל עלינו, שיחקנו משוחרר וטוב. שמעתי את אבוקסיס אומר שהמשחק בשבת תלוי בבאר שבע והוא צודק, גם המשחק ההוא היה תלוי במכבי חיפה, אבל הם היו כבדים ולחוצים".

המצפון שלך לא הציק לך? הרי פרצת במכבי חיפה.

"לא חשבתי על זה, באתי לשחק כדורגל ולנצח. כל משחק בקריירה שלי זה נגד קבוצה שהיא אקסית שלי. אחרי המשחק ניחמתי את החברים שלי במכבי חיפה. פשוט באנו לנצח".

יש לך איזשהו טיפ לשחקני בני סכנין?

"שיבואו לשחק כדורגל, פשוט כמו שזה נשמע. שייתנו את המקסימום. הם לא צריכים את המשחק אבל הם ייצאו גדולים אם יילחמו, ואני בטוח שזה מה שהם יעשו. בשנים האחרונות כבר לא קיים אצלנו שנותנים משחקים. נכון שברוב המקרים מי שצריך את הנקודות מנצח אבל אין שום חשדות".


לזנדברג אין ספק בהם (ערן לוף)

האוהדים של סכנין לא רוצים שמכבי ת"א תיקח אליפות.

"בסדר, לקהל יש זכות להביע דעה, אבל השחקנים צריכים להתמקד בכדורגל. מכבי חיפה הרי לא אוהבת את מכבי תל אביב, אבל זה לא הפריע לה לנצח את באר שבע. זה כל היופי במשחק הזה, שספורטאים נותנים כבוד למקצוע שלהם ולא עושים חשבונות מעבר".

זו תהיה פגיעה בערך הספורט אם סכנין לא תיתן הכל?

"זה לא יקרה, סכנין תיתן את המקסימום. מיליוני עיניים יצפו במשחק, יכול להיות שסכנין לא מבינה את זה? לא נראה לי שזה המצב. להפועל באר שבע בכל מקרה יש עדיפות ברורה על סכנין מבחינה מקצועית ולא צריך לעזור לה".

זה נראה כאילו באר שבע לא עומדת בלחץ.

"לא מסכים. הם הפסידו משחק אחרי 29 מחזורים רצופים ללא הפסד, זה לא סוף העולם. הם צריכים לאסוף את עצמם, לנצח עוד משחק ולקחת אליפות".

מה ההימור שלך לגבי המשחק הזה?

"אני חושב שבאר שבע תנצח. זה בטח לא הפתעה, לרוב מי שצריך יותר את הנקודות רוצה יותר ונלחם יותר וזה מביא את הניצחון. אני מאמין שבאר שבע תילחם ויהיה בסדר".


יעמדו בלחץ ויחגגו אליפות? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי