"לא חשדנו בכלום. מכה לארגון, אך לא נישבר"

מפגן הפירוטכניקה בשרלרואה. נקודת המפנה?
מפגן הפירוטכניקה בשרלרואה. נקודת המפנה? | צילום: אודי ציטיאט

חבר ותיק ב"לה פמיליה" על המעצרים, אלי טביב, גזענות ושימוש בפירוטכניקה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

"לא ידענו מכלום. לא חשדנו בכלום. כל גל המעצרים היה בלילה, כך שקמנו בבוקר בהלם גדול. המכה לארגון באמת קשה. ייקח לנו זמן לעכל", כך הגיב ב', חבר בארגון "לה פמיליה" בשיחה בלעדית עם ספורט1 על מעצרם של 56 מחבריו – שישה מהם חשודים בניסיון רצח. "אנשים שותקים. אנשים פוחדים ולא רוצים לדבר. גם אני בהתחלה לא רציתי לדבר".

ב' סבור שהסיפור שנרקם נגד הארגון שלו נופח מעבר לכל פרופורציה. "המשטרה תמיד עושה בהתחלה רעש גדול. מה, הם לא עשו רעש עם פרשה 512 (קשורה לראשי הפשע המאורגן בישראל) ועכשיו הם לא יודעים מה לעשות עם עצמם? אני לא אומר שאין אנשים שליליים גם אצלנו, יש כמו שיש בכל ארגון. אני לא אומר שאין גזענים, אבל לא כולם. אני, למשל, לא גזען".

"אני לא מדבר על כל העצורים, אבל הרוב מה בדיוק מצאו אצלם? אמל"ח. לך עכשיו לארגון האוהדים של בית שאן ותמצא אמל"ח כמו שמצאו אצלנו. גם לנורדיה יש", הוא ממשיך באותה נשימה. "אתה יודע שגם עצרו אנשים על שטויות? אחד מצאו אצלו שני גרם של גראס והכניסו אותו לניידת".


גל מעצרים מאסיבי (צילום מסך מתוך התיעוד המשטרתי)

עם זאת, ב' לא הופתע מהרעש התקשורתי מסביב. "זה מוזר לי בכלל שבא מישהו מהתקשורת ורוצה לשמוע את הצד שלנו", מתוודה איש "לה פמיליה". "אבל כשמדובר בבית"ר ובעיקר באוהדים של בית"ר, מחפשים איך להקצין את העובדות. אבוקות בכלל לא צריכות להיות בעיה, אלא צריך לארגן את כל הנושא באופן מסודר. באוהדים של הפועל תל אביב מישהו נוגע? מירי רגב ויואל רזבוזוב, כולם מדברים רק נגדנו. אבל אני לא מתרגש מהפוליטיקאים, הם כולם צבועים".

העיסוק בתקשורת גורם לב' לשחרר קיטור: "לה פמיליה עושים מלא דברים טובים למען הקהילה – חלוקת צעצועים בבתי חולים, חלוקת אוכל לנזקקים. קיבלנו מלא תעודות הערכה, כולל מבית החולים שערי צדק.  מישהו שמע על זה בתקשורת? אבל אנחנו לא צריכים אתכם כי אנחנו לא עושים את זה בשביל שיגידו עלינו דברים טובים. בכלל הרמנו ידיים בכל מה שקשור לתקשורת".

התגובה הפאסיבית של המועדון ("לא קשורים  לנעשה") משעשעת את ב'. "מה טביב משחק אותה לא מעורב? הרי הוא כבר מתחנן שנה שלמה למשטרה שתעשה משהו", אומר ב'. "מה שכן, לא נראה לי שמישהו שמח בבית"ר שזה קרה לנו. אני גם לא חושש שטביב יעשה משהו כדי לנצל את המצב. טביב הוא הפוליטיקאי מספר 1. הוא לא ינצל את החולשה שלנו או יעשה לנו דווקא כמו שארקדי גאידמק עשה לנו עם הצ'צ'נים".


לה פמיליה, חלק מרכזי בתוך היציעים (דני מרון)

ב' חושף על שינוי חד שחל במדיניות של "לה פמיליה'. "לפני כמה חודשים בערך הוחלט לרדת מכל העניין של הפירוטכניקה. הבנו שבאירופה אין כל כך סבלנות לזה", מגלה ב'. "מה, לא יכולנו להכניס אמל"ח למשחקים בבוסניה או בקפריסין? בכלל יש התמתנות ב'לה פמיליה', יש ירידה בכל מה שקשור לגילויי הגזענות. מצד שני, אני מבין שהמשטרה החלה בחקירה עוד לפני שכל זה קרה כך שהם לא היו יכולים לעצור".

גל המעצרים פגע קשות ב"לה פמיליה", אבל לדעת ב' לא בצורה אנושה. "ברור שייקח לנו זמן עד שנחזור לפעילות. זה בטוח ישפיע על העידוד במשחקים הקרובים", מודה ב'. "אבל אני מבטיח לכולם, לא תצליחו לשבור את 'לה פמיליה'. הרי כל הזמן מדברים שיסגרו אותנו. אחרי שרלרואה ואחרי שאוהד הפועל תל אביב נפצע, אבל זה לא יקרה. השורש של הארגון שלנו לא יתפרק, גם אם נקרא לעצמנו בשם אחר. תמיד נלך לכל מקום אחרי בית"ר כמו שהגענו עד בוסניה, כמו שבאנו לקפריסין ונעודד".


"עושים מלא דברים טובים למען הקהילה" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי