"לוזון לבית"ר? דחינו הצעות. הישארות קליימן? לא בטוח"

הצעות מהארץ ומחול. לוזון
הצעות מהארץ ומחול. לוזון |

דודו דהאן מתכונן לקיץ עמוס. ראיון מיוחד על דוידזאדה, מרציאנו וביטון

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע החלה לתכנן את הסגל לעונה הבאה, מכבי תל אביב נמצאת עמוק בשלבי מו"מ עם שחקנים וגם מספר לגיונרים נמצאים על המדף או מנסים להתקדם לקבוצות בכירות יותר מעבר לים.

 

סוכן השחקנים דודו דהאן, שבין מיוצגיו נמצאים גם מספר משחקני האלופה, גיא לוזון שמועמד להחליף את סלובודאן דראפיץ' על הקווים בבית"ר ירושלים ולגיונרים בולטים, שוחח עם ספורט1 וחשף את התכניות לעונה הבאה.

 

 

שום דבר לא בטוח בכדורגל, בטח בקיץ. דהאן (יקי צימרמן)

 

מה הכיוון של גיא לוזון? טביב כבר הציע לו להגיע לבית"ר?

"אנחנו פתוחים להצעות מכל מקום. קיבלנו הרבה הצעות שדחינו, גם מהארץ וגם מחו"ל. אנחנו מחכים לפנייה שתתאים לגיא ואז נלך על זה. אני שמח שהוא מבוקש, הוא גם היה מועמד לנבחרת ואני מאחל בהצלחה לאלישע כי הוא ראוי לתפקיד".

 

גם בוריס קליימן הוזכר כמי שעשוי לעזוב את בית"ר

"כרגע הוא נשאר, אבל שום דבר לא בטוח בכדורגל, בטח עכשיו כשאנחנו בקיץ. יכול להיות שהוא ישתדרג וייצא לאירופה, ואולי יישאר בבית"ר".

 

שוער נוסף שדודו דהאן מייצג הוא אופיר מרציאנו, שאיבד את מקומו בהרכב הנבחרת לאחר שלא הצליח להשתלב בליגה הבלגית. "הרבה קבוצות בארץ פנו אליי לגביו, אבל הוא לא יעבור לכל קבוצה, רק לכזו שתתחרה על האליפות. אחרת הוא יישאר באשדוד, יש לו חוזה לשנה הבאה שם".

יכול להיות שהוא ייצא לאירופה ויכול להיות שיישאר בבית"ר. קליימן (דני מרון)

 

בקיץ שעבר דאג דהאן לכך שברק בכר יעזוב את קרית שמונה ויצטרף להפועל באר שבע, וכשנשאל על מטרות המאמן והמועדון בעונה הבאה השיב: "ההצלחות הגדולות שלו עוד יבואו, הוא מאמן צעיר. בעונה שעברה המטרה הייתה לקחת אליפות ועכשיו היעד הוא שלב הבתים של ליגת האלופות".

 

באר שבע תצליח להגיע לשלב הבתים של האלופות? מה בכלל תכניות הרכש שלה?

"זו קבוצה טובה מאוד, אבל צריך לשדרג אותה. עוד לא נפגשנו מאז האליפות ואני לא יודע איך דברים ייראו ומה יהיה תקציב הקבוצה, אבל העונה ראינו כבר קבוצות כמו לסטר ואתלטיקו מדריד מצליחות גם בתקציב נמוך".

 

האוהדים בבירת הנגב צריכים לחשוש מעזיבה של מאור מליקסון ושל אופיר דוידזאדה?

"מאור סיים עונה שנייה ויש לו חוזה לעוד שלוש שנים. אני משוחד לגביו, הוא השחקן הכי מלהיב שהיה כאן מאז ברקוביץ' ורביבו. הוא תאווה לעיניים לכל חובב כדורגל, הוא סבל מחוסר מזל ומפציעות ואני שמח שהשנה הוא הביא לידי ביטוי את יכולתו".

 

יש לו חוזה לשלוש שנים נוספות בב"ש. מליקסון (דני מרון)

 

"לגבי דוידזאדה, יש לו מחשבות לצאת לאירופה. הוא מרגיש מוכן, בחודשיים האחרונים במשחקי הפלייאוף הגיעו לראות אותו לפחות ארבע-חמש פעמים, ואני מדבר על קבוצות בכירות בבלגיה. גם במשחק של הנבחרת מול סרביה עקבו אחריו, אני מעריך שיש סיכוי גבוה שהוא ייצא לאירופה".

 

מוחמד גאדיר יישאר? בינתיים הוא לא זכה להרבה קרדיט

"בטח. הוא מבסוט מאוד, קיבל שם הרבה חום ואהבה ומאוד אוהב את העיר והתושבים. הוא מרגיש בבית בבאר שבע".

 

כיצד תמשיך להיראות המושבה הישראלית בבלגיה?

מעבר לשוק הישראלי, דהאן כידוע נחשב אולי לסוכן הישראלי המעורבב ביותר בבלגיה. עשרות שחקנים יצאו מליגת העל לבלגיה דרכו, ושנתיים ברציפות ששחקניו בבלגיה הצליחו לזכות באליפות, קודם רמי גרשון וקני סייף והעונה ליאור רפאלוב – שגם נבחר למצטיין הליגה הבלגית ב-2014/15.

 

קבוצות בגרמניה התעניינו, אבל קשה לפתות את גנט. גרשון (gettyimages)

 

ההצלחה של סייף נחשבת לבלתי רגילה. מרמת השרון לאלופה הבלגית

"כשעובדים קשה ויש עשייה, יש הצלחות. הוא נבחר למצטיין של גנט בפלייאוף ואני מקווה שגם הנבחרת תהנה ממנו כמו שגנט נהנית".

 

דווקא רמי גרשון העונה סבל מפציעה ובקושי שיחק. מה מעמדו?

"יש לו חוזה לעוד שנתיים ובגנט לא מעוניינים למכור אותו, גם לא את סייף. קבוצות בגרמניה התעניינו בגרשון, אבל לגנט יש כמה מיליונים בבנק בזכות הקמפיין בליגת האלופות כך שהם לא צריכים כסף. הם רוצים שוב את האליפות ולא ימהרו למכור את השחקנים הכי טובים שלהם".

 

חאתם עבד אל-חמיד לא אמור להמשיך בגנק. הוא יחזור לארץ?

"הייתה לו שנה מאוד קשה, הוא היה מאוד מדוכדך. אחרי עונה מדהימה הוא נפצע לחמישה חודשים וקיבל רק הזדמנות אחת ולמרות שהיה טוב. הימים שלנו בגנק מגיעים לקצם, דינמו בוקרשט הגישה הצעה רשמית לגנק ועוד קבוצה בארץ פנתה אליי".

 

בגדר אלוהים בברוז' והשתקע שם. רפאלוב (gettyimages)

 

כמובן ששיחה על הלגיונרים בבלגיה לא יכולה להסתיים ללא התייחסות גם לליאור רפאלוב. "סגרנו עם קלוב ברוז' על חוזה חדש, הוא ימשיך שם לעוד שלוש שנים. הוא בן 30 והוא שם גדול בבלגיה, בעונה הבאה הוא ישחק בשלב הבתים. הבית שלו שם, גם אשתו והילדים מרוצים. הוא בגדר אלוהים בברוז'. הייתה הצעה גם מגרמניה, אבל הוא נשאר".

 

שני לגיונרים נוספים שמיוצגים על ידי דהאן הם מרואן קבהא וסיתיהו סלליך, שמשחקים בסגנית אלופת סלובניה ומחזיקת הגביע מאריבור. "לסלליך יש חוזה לעונה נוספת במאריבור. דיברתי עם ראשי המועדון לגביו וגם לגבי קבהא ושניהם בתכניות לעונה הבאה, אבל הכדורגל נזיל ויכולות להיות התפתחויות".

 

לסיום, אחד מבכירי המיוצגים של דהאן הוא ניר ביטון, שבשלושת עונותיו בסקוטלנד היה מהשחקנים המרכזיים בסלטיק והוביל אותה לשלוש אליפויות. סלטיק מינתה לאחרונה כמאמן את ברנדן רוג'רס, ועלו לאוויר תהיות האם ביטון ישמר את מעמד העל אותו הרוויח: "ברנדן רוג'רס הגיע, זה מאמן בעל שם וגם הליגה השתדרגה עם ההעפלה של ריינג'רס. אלו דברים שמוסיפים הרבה צבע ויכולים לעשות טוב לניר".

 

רוג'רס יכול לעשות לו טוב. ביטון (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי