"לזהבי יש מקום בקבוצה בינונית בפרמייר-ליג"

זהבי
זהבי | צילום: עדי אבישי

עיתונאים מאירופה טענו: "קבוצות ירצו לרכוש אותו. טוטנהאם כבר התעניינה"

(גודל טקסט)

ערן זהבי כבש יותר שערים מז'ונאס, כריסטיאנו רונאלדו, זלאטן איברהימוביץ' וגונסאלו היגוואין ועדיין מדורג רק במקום השישי בתחרות "נעל הזהב" של אירופה. העובדה הזו טמונה בפערי הרמות בין הליגות כמובן כאשר על הליגות בכירות מקבלות שתי נקודות על שער ואילו ליגת העל רק 1.5 נקודות.

 

שלושה עיתונאים מליגות בכירות באירופה חווים דעתם על ההישג ועוקצים בדרך את הליגה הספרדית ואת איגוד המגזינים האירופי (ESM) שאחראי לתחרות והחליט על ניקוד שונה לכל כיבוש שערים.

 

 

סרג'יו קריתינאס מהעיתון "רקורד" הפורטוגלי התייחס לשיא של זהבי: "ההישג של ערן זהבי מקביל לזה של ז'ארדל הברזילאי ששיחק בפורטו וספורטינג ליסבון וזכה במלך השערים של פורטוגל עם 36 שערים ו-42 שערים. אני חושב שזה הישג ענק ולא משנה באיזה ליגה אתה משחק. בכל ליגה קשה לכבוש ולא משנה מה הרמה ולכן החלוצים תמיד מקבלים את המשכורות הכי גבוהות והם מעורבים בהעברות הכי שמנות בכדורגל העולמי".

 


מסי, יש לו חיים קלים יותר? (Gettyimages)

 

לעיתונאי הפורטוגלי יש השגות לגבי הליגה הספרדית: "הכי קל לכבוש בספרד. ההגנות חלשות. לא שאני מזלזל בכריסטיאנו רונאלדו, אבל אני לא בטוח שבפורטוגל הוא היה כובש 30 שערים בקלות. לזלאטן איברהימוביץ' יש 30 שערים והוא לא יזכה בתואר בגלל שצרפת מקבלת 1.5 על כל שער כמו בליגת העל, אבל בטוח שלערן זהבי יש עונה גדולה. אם הוא שבר שיא מ-1955 זה אומר הכל. אני לא מחזיק בדירוג של נעל הזהב בגלל החלוקה לליגות. זה לא טבעי וזה משקר".

 

אנדי דילון, מעיתון "הסאן" האנגלי אמר: "באנגלית יש פתגם ישן שאומר 'אתה יכול לגבור רק על מי שלפניך" ולכן זה הישג ענק ובוודאי קבוצות גדולות יותר באירופה יראו את המאזן הזה גם בגיל שלו וירצו לרכוש אותו. את זלאטן איברהימוביץ' רוצים בגיל 34 אז אף פעם לא מאוחר עבורו. אני זוכר שדיברו על כך שטוטנהאם מתעניינת, לא שמעתי על קבוצות נוספות אבל בטוח שתהיה התעניינות. הוא יכול להגיע למועדון בינוני כאן. לליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו יש להם חיים קלים בספרד. הם זורקים מטבע כל עונה מי יהיה מלך השערים בליגה. הליגה הישראלית בטוח לא יותר חד צדדית מהליגה הספרדית".

 


ז'ארדל, זהבי מזכיר אותו (Gettyimages)

 

העיתונאי הבלגי, ניקולה בוגין מעיתון 'לה דרנייר האור' החמיא גם הוא: "מדובר בהישג ענק בכל קנה מידה ובכל ליגה באירופה. אני מתפלא שקבוצות בלגיות לא ניסו לרכוש אותו. מכבי תל אביב קבוצה ששיחקה באלופות כך שזה הגיוני שהם מנסים להשאיר אותו אצלם. הוא יכול להצליח בענק באנדרלכט, קלאב ברוז' או גנק. זה לא משנה באיזה ליגה אתה משחק, אתה צריך להיות שחקן ענק כדי לכבוש 31 שערים. ראיתי את השם שלו פה ושם בדירוג של 'נעל הזהב'. לא צריך להתייחס לדירוג הזה יותר מדי. כל עוד הוא ראשון באירופה הוא יכול לתת לעצמו פרס של מלך השערים. שני הכובשים המצטיינים שלנו בליגה כבשו בדיוק חצי. זה מטורף".

 


"יותר קל להיות מלך שערים בספרד" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי