"שאני אורחק? לראיקוביץ' מגיעות שנתיים בחוץ אם כן"

ברגע שטוריחו קפץ והשוער דחף
ברגע שטוריחו קפץ והשוער דחף | צילום: מסך

אבוקסיס, מאמן סכנין, ב-103FM: "אולי לא הייתי צריך לסמן 'יש' לכיוון שלהם"

(גודל טקסט)

המהומה הגדולה שפרצה בסיום ה-0:0 בין בני סכנין למכבי תל אביב לא יורדת מסדר היום. מאמן בני סכנין יוסי אבוקסיס, התראיין הערב בתכנית הספורט של 103FM וענה לכל הטענות שהופנו נגדו ונגד קבוצתו.

כידוע, אבוקסיס סימן מיד עם שריקת הסיום תנועת ניצחון ליד ספסל מכבי ת"א, ואז הגיע מאמן הכושר של הצהובים חואן טוריחו, מיד אחריו השוער פרדראג ראיקוביץ' שנראה דוחף את מאמן היריבה והמהומה פרצה.

"רואים בטלוויזיה שבאופן ספונטני עשיתי 'יש' עם היד", אמר יוסי אבוקסיס בפתח דבריו. "הצלחתי להוציא נקודה ממכבי ת"א, קבוצה טובה יותר מאיתנו, וזו הייתה נקודה חשובה. שמחתי ואז הגיע מאמן הכושר, שאני מכיר אותו, ואפשר לראות בבירור שאני מושיט לו יד. הוא צעק ואמרתי לו שמי שהתחיל את הבלאגן הוא המאמן שלהם שקילל, ופה זה נגמר מבחינתי ומבחינת מאמן הכושר".

"השוער שלהם הגיע מאחור בריצה והפיל אותי לרצפה", האשים מאמן סכנין את פרדראג ראיקוביץ', "הרבה זמן לא ראיתי שוער שמפיל מאמן. להגיע לאלימות? זה חצי את כל הגבולות. תנועה מגונה? שקר וכזב. יש למכבי ת"א משחק מול ב"ש ביום שני והם מציפים שקרים. הם הציפו שקר שאבידור דחף אותי ולא ראיקוביץ', אין גבול לאיפה שהם לוקחים את זה".

טוריחו עם אבוקסיס. "לא היה צריך להתנפל" (צילום מסך)

אבוקסיס נשאל מתי קילל אותו המאמן פטר בוס והשיב: "איתן טיבי תיקל שחקן וצעקתי שמגיע לו צהוב. הוא באמת קיבל צהוב כי זו הייתה כניסה חזקה, ואז בוס קילל אותי. חבר'ה, תנו לנו לשמוח. לאיפה אתם לוקחים אותי? אני אחד שהותקף ובמכבי ת"א מנסים להפוך אותי לאשם".

מאמן סכנין המשיך לתקוף את התנהגות מכבי ת"א והתקשורת ואמר: "תוציאו חוק שאסור לשמוח כשעושים תוצאה טובה נגד מכבי ת"א. מאמן הכושר שלהם לא היה צריך להתנפל, אלא לשבת על הספסל ולא לקפוץ לכיווני. עכשיו במכבי ת"א מנסים להפוך את כל הסיפור, כמו שהיה ביום חמישי".

"מנסים להפוך את הסיפור, כמו ביום חמישי" (ערן לוף)

על השיחה שלו עם הבלם קרלוס גרסיה ענה: "הוא שאל אותי איך ביום חמישי השחקן שנפצע המשיך לשחק 90 דקות. אמרתי לו שבתור שחקן ששיחק הרבה, קורה שמרגישים התווכצות, יוצאים וחוזרים. זו הייתה שיחה נעימה ואני מכבד אותו. זו גם השיחה שהייתה צריכה להיות עם מאמן הכושר".

גרסיה. "שאל אותי איך עותמאן סיים 90 דקות" (ערן לוף)

"זה לא התפקיד שלי לעשות סדר במגרש ולכן פשוט זזתי מהמקום", המשיך אבוקסיס, "אני בכלל ברחתי מהמקום כי אנשי האבטחה לקחו אותי ומשכו אותי הצדה.  תגידו לי מה עשיתי לא בסדר? אני לא יכול לשמוח אחרי תיקו עם מכבי ת"א? חבר'ה, זה סוג של שמחה. אם תבואו ותגידו לי שאולי לא הייתי צריך לסמן 'יש' לכיוון הספסל של מכבי, אני אחשוב על זה ואני יכול להגיד "אולי". מפה ועד המהומה שפרצה, שוער דחף מאמן כדורגל. חבר'ה, נחצו גבולות".

"מכבי ת"א נותנת תחושה שהיא לא סופרת אף אחד"

אבוקסיס גם האשים את התנהלותה של מכבי ת"א בשבוע האחרון: "הם היו צריכים להוציא הודעה שזו לא הדרך שלה להוציא כדורים כאלה, לא מדבר על להמשיך לשחק כששחקן נפצע. אם הם היו מוציאים הודעה שהדבר הזה זו לא הדרך שלהם, אני הראשון שהייתי בא ומפרגן. לא יכול להיות שנגמר המשחק, הם מגבים אחד את השני, השחקן הזה את השחקן הזה, המאמן מגבה, ההנהלה. חבר'ה, זה לא המקרה של מה שהם מגבים. אני חושב שהתגובות של מכבי ת"א אחרי המהלכים שלהם ביום חמישי, זה מה שמשך את האש. הם העניקו את התחושה שהם לא סופרים אף אחד בכדורגל הישראלי וזה מה שגרם לכל הבלאגן. הם היו יכולים לתת תחושה שאומרת 'טעינו, זה יכול לקרות באמוציות של משחק בפיגור 1:0'. מפה ועד לשים פס על כולנו – אנחנו לא מוכנים לקבל את זה.

 

"לא מוכנים לקבל שהם שמים פס על כולנו" (ערן לוף)

 

"אני חושב שקבוצות אחרות לא היו עושות את זה. אני לא יודע מאיפה זה בא, אולי מהלחץ של סוף העונה, הם ראו שאולי חצי הגמר בורח להם. הם גם היו מנצחים כי הם קבוצה טובה יותר. אתמול הם עלו בלחץ כי הם ידעו שב"ש ניצחה. אני יודע שזה מלחיץ, אבל אל תוציאו את הלחץ הזה על חשבוננו".

לסיום נשאל האם הוא עלול לספוג עונש הרחקה ארוך לאחר שגם הורחק בגביע המדינה ביום חמישי, אז פרץ לכר הדשא לאחר אותו שער של טל בן חיים, ענה: "אני רוצה לראות שהדיין יסתכל לי בעיניים ויגיד לי על מה הוא מעניש אותי – על זה ששמחתי או על זה שלא הגבתי לשוער שדחף אותי? אני מואשם בהתנהגות לא הולמת? וואו! על אתמול אני לא מואשם בכלום. ביום חמישי פרצתי למגרש ומגיע לי להיות מורחק, אבל על אתמול? שום דבר!".

"אולי לא הייתי צריך לעשות 'יש' לכיוון הספסל של מכבי, אבל אם על זה רוצים להעניש אז אני יכול להראות בכל העולם שדברים כאלה קורים. התפלאתי בכלל שהזמינו אותי לבית הדין על אתמול. אם סיימתי את העונה? זו היסחפות. אם אני צריך לסיים את העונה, השוער של מכבי ת"א צריך להיות מורחק לשנתיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי