"שחר אדם טוב, אך בלי הישגים אולי הדרך לא נכונה"

ראיוס. לא יודע את הסיבה ששחררו אותי
ראיוס. לא יודע את הסיבה ששחררו אותי |

רובן ראיוס לא חוסך ביקורת: "צריך להפיק יותר מיניב קטן". וגם: רפי דהאן

(גודל טקסט)

"אני לא כועס על מכבי חיפה, זה עסק מקצועני ומי שלא רוצה אותי זה זכותו. אני לגמרי בעד הקבוצה ובעד הקהל, זה מועדון גדול, ואני שמח שהם סוף סוף מצאו את דרכם, משחקים טוב, מנצחים ועלו לגמר הגביע".

 

רובן ראיוס, אולי אחד הזרים המאכזבים שנחתו בישראל בשנים האחרונות, בעיקר בגלל הציפיות הרבות שתלו בו, נמצא היום בסושו הצרפתית, אך עדיין מתגעגע לישראל: "זה לא יאומן איך בכל משחק האוהדים עדיין שרים את השירים שלי. יש לי חברים טובים בחיפה שמעדכנים אותי שהשם שלי עדיין מופיע ביציעים, וזה מאוד מרגש אותי".

 

 

אבל רצית להישאר והם לא רצו אותך.

"אני מעדיף לזכור את השנתיים הטובות שעשיתי שם, הבקעתי עשרים ושמונה גולים בכל המסגרות, היו לי הרבה בישולים והיה לי טוב. ברור שרציתי להישאר אבל זו ההחלטה שלהם. עד עכשיו אני לא יודע את הסיבה ששחררו אותי, לפי הסטטיסטיקה שלי זה לא היה החלטה שקשורה ליכולת שלי במגרש, כנראה שיש דברים מעבר לזה".

 

יעקב שחר. "יש להם בעיה שצריכה להיפתר " (עדי אבישי)

 

אתה רואה את מכבי חיפה?

"כשיש לי זמן אני רואה קטעים. יש לי חברים שם, אני יודע מה קורה. עזבתי את הקבוצה אבל היא נכנסה לי ללב. חוויות כאלה אתה לא יכול למחוק. הם מצליחים עכשיו אבל יש להם לאן להשתפר. הם חייבים להתמודד כל שנה על כל התארים ואם זה לא קורה יש להם בעיה שצריכה להיפתר".

 

"יענקל'ה בנאדם טוב, הוא שם הרבה כסף על הקבוצה, עושה את כל מה שהוא יכול, אבל אולי הדרך שם לא נכונה, כי אין הסבר למה אין הישגים בשנים האחרונות".

 

ראית את הניצחון שלהם בחצי הגמר?

"ראיתי את התקציר. זה ניצחון גדול ורק מראה מה הפוטנציאל האמיתי של הקבוצה. תכלס מכבי תל אביב ובאר שבע לא כאלה גדולות שאי אפשר להתמודד איתם שווה בשווה והמשחק הזה הוכיח את זה".

 

בניון. "מאחל לו שייקח את הגביע" (ערן לוף)

 

כמה מלים על יוסי בניון.

"הוא הקפטן והלב של הקבוצה. חוץ משחקן גדול הוא גם חבר וגם בנאדם. בהחלט דמות להזדהות איתה. אני מאחל לו שייקח את הגביע שהוא כל כך רוצה, בשביל זה הוא חזר".

 

ומה אתה אומר על רוני לוי?

"שום דבר. היינו ביחד כמה שבועות בהכנות לעונה והוא אפילו לא דיבר איתי, חוץ מהפגישה הראשונה שהוא אמר לי שלום מנומס. מאז לא היתה בינינו שום אינטראקציה אז אין לי מה לומר עליו. הרבה אנשים בישראל שואלים אותי למה הוא לא האמין בי, אבל אין לי תשובה לזה. כנראה שככה זה בכדורגל, שחקנים באים והולכים, אין מקום לרגשות".

 

אתה מתגעגע ליניב קטן?

"אני חייב לו את ההשתלבות שלי בקבוצה. הוא בנאדם מצוין ואגדה במכבי חיפה. לדעתי הקבוצה יכולה להפיק ממנו המון אם ייתנו לו תפקיד, הוא מחובר לקבוצה ולקהל, דמות כריזמטית שיודע המון כדורגל וכדאי שיחזור".

 

השלט שהניפו אוהדי מכבי חיפה. "קשה לשכוח אירוע מצער כזה" (דני מרון)

 

אתה חושב שתחזור לישראל?

"כרגע הפוקוס שלי בצרפת, לסיים את העונה בסושו, אנחנו בליגה השניה במקום ה-15. רצינו לעלות ליגה אבל זה לא הלך, הגענו לחצי גמר הגביע אבל הפסדנו למארסיי 1:0, עוד נראה מה יהיה. העונה נגמרת בעוד שלושה שבועות ואחרי זה אני מתחתן עם זוגתי רות וזה יהיה תלוי גם בה".

 

לסיום, כנראה לנצח יזכרו לך את הכניסה ברפי דהאן.

"קשה לשכוח אירוע מצער כזה. גם אני עדיין זוכר את האירוע הקשה הזה שבו נגמרה הקריירה לבחור צעיר ומוכשר. חבל מאוד שזה קרה ושככה זה נגמר, אבל בטח שזה לא היה בכוונה וכל שנשאר לי זה רק לבקש סליחה עמוק מהנשמה".

 

דהאן לאחר הפציעה, "מבקש סליחה עמוק מהנשמה" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי