0:2 ענק לחיפה על מכבי ת"א, שאיבדה את הפסגה

חגיגה ירוקה בנתניה
חגיגה ירוקה בנתניה | צילום: עדי אבישי

שערים נהדרים של עטר וקגלמאכר ניצחו. בראשון: הצהובים בבאר שבע

(גודל טקסט)

מכבי חיפה רשמה את ניצחונה המרשים ביותר בעונות האחרונות כאשר גברה 0:2 בחוץ על מכבי תל אביב לראשונה אחרי 14 משחקי ליגה ביניהן, והפסד ראשון לסגנית האלופה אחרי 27 מחזורים.

 

קוטלי ענקים. שחקני חיפה (עדי אבישי)

 

שלוש הנקודות הושגו בזכות שתי בעיטות נהדרות של אלירן עטר (16) וגארי קגלמאכר (72), לצד יכולת משופרת לעומת מפגשים קודמים בין השתיים. אמנם הצהובים היו עדיפים ושלטו רוב דקות המשחק, אך שתי הקבוצות הגיעו להרבה מצבים (בעיקר במחצית הראשונה) והמשחק היה יכול להסתיים עם עוד 4-5 שערים לפחות.

 

 

שוטה ארבלדזה הפתיע לפני המשחק ובמהלכו. הוא העניק ליוסי בניון את חולצת ההרכב דווקא מול האקסית אותה עזב בקיץ ברעש גדול, וזכה לקבלת פנים לא נעימה מצד הקהל הירוק. בנוסף, המאמן ויתר על חלוץ טבעי והציב את טל בן חיים ואוסקר סקאריונה בשלישייה הקדמית, אך בניון היה הבולט ביניהם לאורך רוב דקות המשחק.

 

במחצית, בפיגור 1:0, הוא הזעיק את וידאר קיארטנסון אך דווקא הוציא את בן חיים, השחקן הטוב ביותר שלו העונה. ההחלפה של אלי דסה בברק יצחקי לקראת הסיום נראית יותר סבירה. מה גם שהגיאורגי איבד את אייל גולסה כבר בדקה השמינית אחרי שנפצע ויצא, גל אלברמן נכנס במקומו.

 

יצא מאוכזב. בניון (עדי אבישי)

 

הזעם עבר את הגבול (עדי אבישי)

 

יש גם אוהדים יותר מתונים (עדי אבישי)

 

בצד הירוק והשמח, קיבלו בזרועות פתוחות את אלירן עטר שחזר להרכב לראשונה אחרי כחצי שנה בשל פציעה. הטקטיקה של הירוקים הייתה ברורה, להסתגר ולצאת למתפרצות מהירות והפעם זה הצליח להם, כאשר גילי ורמוט, רועי קהת וקמיל ואצק בלטו ויצרו מצבים. עומרי גלזר בן ה-20, שהחליף את אוהד לויטה הפצוע בין הקורות, הרשים מול הקבוצה בה גדל ושמר על רשת נקיה.

 

חיפה רושמת את ניצחונה השלישי העונה, כאשר השניים הקודמים הגיעו מול הפועל תל אביב והפועל באר שבע, ועולה למקום הרביעי עם 12 נקודות. ההפסד הראשון העונה של הצהובים מגיע בתזמון רע מבחינתם, כאשר ביום ראשון הם אצל האלופה מבאר שבע שבזכות הפרש שערים תגיע למפגש העונה מהמקום הראשון בטבלה.

 

הופעה מרשימה בין הקורות. גלזר (עדי אבישי)

 

חילוף תמוה. בן חיים (עדי אבישי)

 

הטקטיקה עבדה. מולנסטיין (עדי אבישי)

 

נשבר הרצף ואיבדו את הפסגה. שחקני מכבי ת"א (עדי אבישי)

 

הרכבים:

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ'; אלי דסה (ברק יצחקי 68), איתן טיבי, טל בן חיים, עומרי בן הרוש; חאריס מדוניאנין, אייל גולסה (גל אלברמן 8), נוסא איגייבור; אוסקר סקאריונה, יוסי בניון, טל בן חיים (וידאר קיארטנסון 46).

 

מכבי חיפה: עומרי גלזר, גארי קגלמאכר, מארק ואליינטה (עאיד חבשי 70), דקל קינן, מריו מוסה, נטע לביא, קמיל ואצק, רועי קהת (עטאא ג'אבר 86), סאן מנחם, גילי ורמוט (איסמעיל ריאן 75), אלירן עטר.

 

מהלך המשחק:

דקה 6

הזדמנות למכבי חיפה: מתפרצת מהירה של האורחים, ואצק מגביה לרחבה לעבר קהת אבל בן חיים הבלם מגיע ראשון ומרחיק לקרן.

דקה 8

גולסה מוחלף: בזמן שכולם מתארגנים לכדור הקרן, מתברר כי הקשר נחת לא טוב ומחזיק את הברך. הצהובים לא לקחו סיכון, גל אלברמן נכנס במקומו.

דקה 16

0:1 מכבי חיפה: עוד מתפרצת ירוקה, ורמוט משאיר למוסה באגף שמאל והקרואטי ממשיך עם הגבהה מדויקת לעבר עטר. החלוץ בועט משמונה מטרים מהאוויר נמוך וחזק, ומכניע את ראיקוביץ'.


שער נהדר. עטר (עדי אבישי)

דקה 25

הזדמנות למכבי ת"א: סקאריונה מלהטט ברחבה, משאיר לאיגייבור שמנסה משישה מטרים למצוא את הרשת אבל ההגנה הירוקה מרחיקה.

דקה 27

הזדמנות למכבי ת"א: הצהובים ממשיכים ללחוץ, הפעם הכדור נהדף לעבר מדוניאנין שמעמדה נוחה מ-18 מטרים בועט שטוח אך למרכז השער וגלזר לוקח.

דקה 28

הזדמנות למכבי חיפה: עטר מקבל את הכדור ברחבה בצד ימין, חותך למרכז ומנסה עם רגל שמאל למצוא את הפינה הרחוקה אבל הוא לא מספיק מדויק. קרוב.

דקה 29

הזדמנות למכבי ת"א: קצב מטורף בנתניה. הפעם בניון מקפיץ באומנות לאיגייבור שלבד מול גלזר מזנק ומנסה מהאוויר להקפיץ מעליו, מהלך אקרובטי יפה אבל הכדור לא למסגרת.

דקה 32

הזדמנות למכבי חיפה: קהת באגף ימין, מקפיץ ללביא שמנסה מ-22 מטרים בעיטה קשתית חזקה אבל לא מדויקת. היה שווה לנסות, הביצוע בינוני, הקצב נהדר.

דקה 37

הזדמנות למכבי חיפה: קרן של הירוקים, ורמוט מוצא את קינן ברחבה הבלם ממשיך עם נגיחה שמגלחת את הרשת העליונה.

דקה 38

הזדמנות למכבי ת"א: התקפה יפה של הצהובים, בניון בצד ימין של הרחבה מכניס כדור רוחב נהדר ששורק קרוב לקו השער ורק צריך להכניס רגל, אבל היא איננה והכדור יוצא החוצה.

דקה 40

הזדמנות למכבי חיפה: קהת מנסה להכניס לוורמוט כדור מאחורי ההגנה הצהובה, אך ראיקוביץ' ביציאה טובה מתערב ברגע האחרון.

דקה 45

הזדמנות למכבי ת"א: בן חיים מוצא את מדוניאנין ברחבה, הבוסני בחצי סיבוב מחפש את הפינה הקרובה אבל גלזר סוגר טוב והודף לקרן.

דקה 46

הזדמנות למכבי ת"א: קיארטנסון רק נכנס ומצא את איגייבור ברחבה, אבל הבעיטה של הניגרי חלשה ולא למסגרת.

דקה 57

הזדמנות למכבי חיפה: ורמוט עובר שניים ויוצא למתפרצת, מעביר לעטר שמחזיק ומחכה לחברים. עוד כמה מסירות יפות, והכדור מגיע למוסה שמנסה בעיטה חזקה מ-20 מטרים אבל הכדור גבוה מדי.

דקה 61

הזדמנות למכבי ת"א: סקאריונה פורץ לרחבה מצד שמאל, במקום לבעוט מנסה לעבור את המגן אך גלזר מזנק טוב ועוצר את הארגנטינאי.

דקה 72

0:2 מכבי חיפה: לביא העביר לוואצק, הצ'כי המשיך לקגלמאכר שמ-20 מטרים הפציץ לפינה השמאלית הרחוקה. ראיקוביץ' לא יכול היה לעצור את זה.

דקה 76

הזדמנות למכבי ת"א: יצחקי בועט מ-18 מטר, גלזר מרחף והודף.

דקה 84

הזדמנות למכבי ת"א: יצחקי מלהטט ברחבה, מקפיץ יפה מעל גלזר אבל קגלמאכר מרחיק מהקו ומונע מהצהובים לצמק.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי