8 מיליון דולר בייבי: האופציות שיכולה להנחית מכבי ת"א

אדבאיור
אדבאיור |

זהבי עזב, מה עושים עם הכסף? יש לא מעט כוכבים מזדקנים שיוכלו להשתקם

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב צפויה להרוויח לא מעט כסף ממכירתו של ערן זהבי מגוואנגז'ו הסינית. 8 מיליון דולרים ליתר דיוק יכנסו לחשבון של הצהובים ויוכלו להנחית בקריית שלום לא מעט שחקנים בעלי שם.

 

מכבי תל אביב רכשה לעצמה שם בשנים האחרונות ובייחוד בשנה האחרונה כשהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. במבט על השכנות מטורקיה ויוון וכששמות כמו חוסה אנטוניו רייס מגיעים לקבוצות כמו א.א.ק אתונה, האוהדים הצהובים יכולים גם כן לפנטז על תחליף ראוי. אז מה אפשר לעשות עם שמונה מיליון דולר? הנה לכם כמה הצעות מעניינות.

 

 

הגנה: פוטנציאל מדרום אמריקה או ניסיון אירופה
בהנחה שתפקיד השוער ימשיך להיות מיואש על ידי פרדראג ראיקוביץ', הצהובים יכולים בהחלט לבחון אופציות לחוליית ראויות לחוליית ההגנה. העמדות שככל הנראה ירצו במכבי לחזק הן עמדת המגן השמאלי כשהרוטציה בין עומרי בן הרוש ואבי ריקן לא ממש צלחה אשתקד וגם מרכז ההגנה יכול לקבל חיזוק לצד איגור פילינקו שכבר נחת במועדון.

 

מי שנמצא בשוק ויוכל להגיע בעזרת שכר גבוה הוא המגן אלכס טלס הברזילאי בן ה-23. טלס שהושאל מגלאסטראיי לאינטר לא ימשיך אצל הנרואזורי וגם לא בתכניות של האריות מאיסטנבול. אם קרויף רוצה מגן איכותי ובעל פוטנציאל להגיע לכאן הוא בהחלט יכול לנסות לגשש אצל הברזילאי הזה.

 


טלס, בגלאטסראיי ישמחו להשאילו שוב (Gettyimages)

 

שמות נוספים שאפשר לאתגר עם שכר מעניין הם סבסטיאן בואניש שיגיע כשחקן חופשי אחרי ששוחרר מלברקוזן. אמנם מעבר לשיא אבל המגן הפולני בן ה-29 בהחלט יכול לתת מענה באגף שמאל של הצהובים וישתכר בסביבות מיליון יורו לעונה. גם איסמעילי הברזילאי בן ה-26 של שחטאר דונייצק יכול להיות שם שישמח להגיע לכאן.

 


קולו טורה, מאנפילד לנתניה? (Gettyimages)

 

למרכז ההגנה יש גם כן אופציה שעם קצת השקעה תוכל להוות שדרוג לקרלוס גארסיה. בלם נבחרת אלבניה, לוריק סאנה בן ה-33 עשוי להיות אופציה מעניינת של ניסיון. עם שנה שנותרה בחוזהו בנאנט ישמחו למכור והשקעה של שני מיליון דולרים עשויה להשתלם. עוד בין השמות אפשר לסמן את ווילקר אנחל וחוסה ולאסקס מנבחרת ונצואלה, אחת מהפתעות הקופה אמריקה. המחיר: סביב שני מיליון יורו שיותירו כסף לרכש בחלק הקדמי. שם נוסף שאולי יכול לעניין הוא קולו טורה הוותיק ששוחרר מליברפול. גם הוא מאמין שהוא מעבר לשיא ותחנה בארץ יכולה בהחלט להיות אפשרית בתמורה לשכר הולם והקשרים של ג'ורדי קרויף יכולים להנחית כאן גם בלם כמו מיקאל סיאני הצרפתי של אספניול שעדיין יש לו מה להציע ושכר מכובד יכול לשכנעו להגיע לארץ הקודש.

 


לוריק סאנה, יכול להיות שדרוג לקרלוס (Gettyimages)

 

קישור: מרוסיצקי ועד ואן דר וארט
בחוליית הקישור האופציה של ג'ורדי יכולה להיות מעניינת במיוחד. הקשר הצ'כי, תומאס רוסיצקי ששוחרר מארסנל ישמח להתאחד עם יוסי בניון בקריית שלום. הצ'כי בן ה-35 שסיים עשר עונות באמירויות עדיין רעב לשחק ואחרי היורו קרויף יוכל לפתוח את הכיס ולהנחית כאן שחקן שלא היה כאן.

 


רוסיצקי חוגג, לצהוב של מכבי? (Gettyimages)

 

שמות מאתגרים ויצירתיים יותר יכולים להיות שחקנים כמו סרחיו קנאלס, פעם ילד פלא, היום בגיל 25 סכום כולל של שישה-שבעה מיליון דולר יכול להנחית אותו בבלומפילד או למעשה בנתניה.

 


קנאלס, ילד הפלא יהווה אופציה? (Gettyimages)

 

מי שיכול להדליק את היציעים הוא רפאל ואן דר וארט. ההולנדי שבילה פעם בריאל מדריד כבר בן 33 ושכר מאתגר יכול לשכנע אותו להעביר עונה במקום אחר מבטיס המאכזבת.

 


רפאל ואן דר וארט, שם שידליק את האוהדים (בטיס, האתר הרשמי)

 

חוד: הניסיון או הכישרון?
גם בחוד הצהובים יוכלו לשדרג בחיזוק מעניין ובייחוד כזה שיצטרך לסייע בכיבושים אחרי עזיבת הסקורר הגדול מכולם.

 

בשוק השחקנים החופשיים שאפשר יהיה לאתגר בעזרת שכר תמצאו את לאנדרו דמיאו. פעם סומן על ידי ברצלונה, מילאן וקבוצות גדולות נוספות אך למרות שמצא את עצמו במדי הסלסאו הוא לא ממש זרח.

 


דמיאו, הכישרון ישתקם אצל ג'ורדי? (Gettyimages)

 

כעת אחרי עוד עונת השאלה מאכזבת בבטיס, דמיאו יוכל לשקם עצמו מעט בעזרת שכר וחוף הים של תל אביב. בגיל 26 יש לו הרבה מה לתת ובטח רצון להוכיח שהוא עדיין לא כישרון אבוד.

 

שם נוסף שאמנם לא חופשי ויעלה לא מעט כסף להביאו הוא נלסון אוליביירה. החלוץ הפורטוגלי בן ה-24 יכול להיות רכש הרבה יותר מוצלח מאורלנדו סה. אחרי עונה לא רעה בנוטינגהאם פורסט, השאלה או רכישה מבנפיקה יכולים בהחלט לאתגר את מי שנמצא בסגל הרחב של הסלסאו האירופיים.

 


אדבאיור, כמה מיליונים והוא פה (Gettyimages)

 

בגיל 32 עמנואל אדבאיור כבר הרבה מעבר לשיא. ועם שכר מכובד הוא יוכל לעשות סיבוב בישראל. חוף ים ובילויים יש פה וגם כדורגל מקצועני. אחרי שגם בקריסטל פאלאס לא ממש מצא את עצמו, הטוגולזי הוותיק יכול בהחלט להיות גדול על הליגה שלנו.

 

את הרשימה נסיים עם שם שאולי יראה תמוה אבל בתקופה האחרונה מקושר למקומות הזויים. מריו באלוטלי כבר בן 26 ולא ממש מוצא את עצמו אז אולי אצל חלוץ עבר כמו ארבלדזה?

 

כשאלופת טורקיה, בשיקטאש מגששת ושמו אפילו נקשר לקרוטונה העולה הצנועה, אז מדוע לא לשיקום בישראל? הרי ניסיון עם אביבית בר זוהר כבר יש לו וחיים נהדרים יש בעיר תל אביב. אם ג'ורדי משיב את עטר, אז אולי ישקם גם את באלוטלי. מכבי האש כבר בכוננות.

 


יש לו היכרות עם ישראל (Gettyimages)

 

השמות הם אולי פרי הדמיון ורחוקים מלקרות במציאות אבל גם אנחנו נשאל מי רוצה להיות מיליונר? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי