אוחנה יצטרך להתאים את עצמו להפועל ב"ש

אוחנה. משוכה לא קלה עומדת לפניו
אוחנה. משוכה לא קלה עומדת לפניו |

צרפתי סבור שזהו מחליפו של מליקסון, לחמן מזהיר והמנכ"ל שטיפח מחמיא

(גודל טקסט)

העסקה הכי גדולה של חלון ההעברות הושלמה ממש בדקה ה-90 והובילה למכירת 50 אחוז מכרטיסו של מיכאל אוחנה להפועל באר שבע. הקשר הצעיר עזב את אשדוד ועבר לאלופה, ולמי שעדיין לא מכיר את היהלום שגדל בעיר הנמל הדרומית – זה הזמן לעשות היכרות.

 

הווירטואוז של מ.ס אשדוד עלה לכותרות בשבועות האחרונים עקב מחלוקת עם הבעלים ג'קי בן זקן בנושא שחרורו לגנט הבלגית. אוחנה טען שחוזהו במועדון לא תקף וכי הוא דורש שחרור מיידי. בעלי אשדוד, שוויתר על 1.5 מיליון יורו מגנט, הבין כי עליו למכור במהרה וכך מצא את עצמו הקשר בקבוצתה של אלונה ברקת.

 

 

כעת תעמוד בפני אוחנה משוכה לא פחות קלה והיא ההשתלבות בסגל עטור הכוכבים של אלופת המדינה עם שחקנים כמו מליקסון, ברדה, אוגו, בוזגלו ושהר ונשאלת השאלה האם לאוחנה יש את היכולת להשתלב במרקם שבנו ברק בכר ואלונה ברקת?

 

אוחנה. יצטרך להרוויח את מקומו (דני מרון)

 

גיא צרפתי, שאימן את אוחנה באשדוד, מספר: ''מדובר בשחקן מוכשר ואינטליגנט, למרות שהוא נראה מהסוג של הפליימייקרים שעושים אחד על אחד. הוא הכי חרוץ שיש, הוא מקצוען שעובד קשה, בנוי טוב, עובד עם מאמנים אישיים, למרות שאולי זה לא נראה ככה מבחוץ".

 

אוחנה, ירושלמי במקור, לא השתלב בקבוצת הנוער של מכבי ת''א, נבחן לא מזמן במשך יממה בליברפול וזכה להתאמן עם שמות כמו סטיבן ג'רארד ומריו באלוטלי. השחקנים האהובים עליו הם יוסי בניון ואנדרס אייניסטה. וצרפתי ניסה להסביר היכן יהיה מקומו של השחקן בבירת הנגב: "בב"ש הבינו שמליקסון הוא האקס-פקטור ובעונה בה הם משתתפים בארבעה מפעלים סביר שהוא לא יוכל לעמוד בעומס. אז אוחנה יהיה זה שפותח פלונטרים ויוכל לשחק במשולש הקדמי במקומו".

 

לצד כל המחמאות, צרפתי גם פירט מה יצטרך לעשות אוחנה כדי להתקדם: "מיכאל צריך הכוונה מברק בכר וללמוד דברים כמו מתי לשחרר את הכדור בזמן, גם להתאמן ליד שחקנים כמו מליקסון ובוזגלו עבורו זהו סוג של למידה וחוויה – כמו שאני לדוגמא עברתי במכבי ת''א עם טל בנין ואבי נמני או בנתניה עם איציק זוהר''.

 

יצטרך ללמוד מתי לשחרר את הכדור. אוחנה מכדרר (ערן לוף)

 

גם אייל לחמן, שאימן את אשדוד בעונה שעברה ומכיר מקרוב את אוחנה, הודה: ''צריך לדעת איך להשתמש בו. באשדוד הוא קיבל גיבוי ותמיכה חסרת תקדים מג'קי ומהצוות המקצועי, ולכן הוא גם שיחק עם הכדור – מה שבבאר שבע הוא לא יוכל לעשות ויצטרך לרדת למינימום נגיעות בכדור ולהיות חלק מהמשחק הקבוצתי".

 

בניגוד לדברי צרפתי, לחמן סבור שאוחנה יכול להיפגע אם ישחק בעמדה קדמית: "אם הכוונה למקם את אוחנה בשלישיה הקדמית, זאת תהיה לטעמי עמדה שתעשה לו נזק. הכוח הגדול שלו הוא היכולת לבוא מאחור, את הפעולות הטובות שלו הוא עושה כשהוא בא מאחור''.

 

במדי הנבחרת הצעירה. העסקה הכי גדולה של הפועל ב"ש? (עדי אבישי)

 

מי שטיפח את אוחנה באשדוד הוא המנכ''ל רפי נידם, שמשבח את הטאלנט: ''אוחנה הוא שחקן שהרבה זמן לא היה כמוהו בכדורגל הישראלי, ולא בגלל שהוא מגיע מאשדוד. באר שבע עשתה את העסקה הכי גדולה שהייתה לה בשנים האחרונות ותהיה לה בשנים הבאות".

 

ואיך יתמודד אוחנה עם המעבר לטענת נידם? "המעבר לבאר שבע לא יהיה גדול לשחקן ברמתו. למיכאל יש הרבה יתרונות, יש לו ראש על הכתפיים ויכולת למידה שלא לכל שחקן יש. הוא אוהב לעבוד קשה, מגיע ראשון לאימונים ונשאר אחרון, אחד שכל הזמן רוצה להתאמן ולעבוד. להערכתי לא תהיה לו בעיה להשתלב בבאר שבע. אני מאמין שהוא יהפוך להיות הבן הקטן של ברק בכר''.

 

עוד יהיו כמו אבא ובן? אוחנה מוצג בב"ש (דני מרון)

 

ומה עם חסרונות? ''הדבר היחיד שאוחנה צריך לשפר זה את כמות הבעיטות לשער ולדעת להרים את הראש לפני הדריבל האחרון", מודה נידם, ומסכם: "הוא יכול לעבור את כל המגרש ובפעולה האחרונה לעשות צעד מיותר. לדעתי, הוא צריך לשחק כחלק משלישיית הקישור לצד אוגו וחובאן. הוא גם מאוד דומה למליקסון, אבל יותר קליל ממנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי