אורלנדו מג'יק: סה ימלא את החלל שהותיר ערן זהבי?

סה. לא חלוץ ברמה של פרמייר-ליג
סה. לא חלוץ ברמה של פרמייר-ליג | צילום: דני מרון

שלח ("15 גולים בעונה") והאווירון בטוחים שהחלוץ הפורטוגלי יפרח

(גודל טקסט)

אורלנדו סה הגיע למכבי תל אביב בחלון ההעברות של ינואר כרכש מבטיח. החלוץ הפורטוגלי של רדינג שכבש 49 שערים ב-155 משחקים עד בואו לישראל ושיחק בין השאר גם בלגיה ורשה ובלימסול, התקשה לספק את הסחורה. שני שערים בלבד ב-10 משחקים ובנוסף לא הצליח להביא לצהובים אף תואר.

 

במחנה באוסטריה היה סה אחד הטובים בסגל של שוטה ארבלזדה ועדיין מאיר מליקה, חלוץ העבר, נותר ספקן. "גם ממה שראיתי במחנה לא השתכנעתי שלא מדובר בכישלון מקצועי", פוסק מליקה, "יש לו נתונים טבעיים של מספר 9 אבל בעונה שעברה הוא תקע את המשחק של מכבי. אולי הנוכחות של זהבי הפריעה לו".

 

 

אמיר שלח, בלם העבר, חושב אחרת: "סה חלוץ עם נוכחות, שיכול לשחק עם הגב לשער כשהקבוצה מצטרפת אליו. הוא שחקן שעובד, אגרסיבי ועם משחק ראש טוב. רואים שהוא יודע להבקיע בראש וברגל".

 

סה. "אולי הנוכחות של זהבי הפריעה לו" (דני מרון)

 

אלון מזרחי, האווירון, מחזק את שלח: "סה הגיע לכאן בינואר ללא כושר משחק. העונה, אחרי הכנה נכונה, אני מאמין שהוא יכול לתת הרבה גולים בליגה כמו שלנו. הוא יודע לשחק עם הגב לשער, עושה תנועה, שומר על הכדור, משחק ראש טוב. יש לו כדורגל".

 

סה יכול להוביל את מכבי ולמלא את החור שיצר זהבי  מבחינת כיבוש שערים?

מליקה: "סה מאוד תלוי בחברים שלו ובאספקת הכדורים אליו. הוא לא שחקן שיכול לקחת כדור ולעשות משהו לבד. לכן הוא לא יכול להוביל. חוץ מזה הוא נראה לי כבד ואכזב אותי".

 

סה. משחק ראש טוב, יודע לשמור על כדור (עדי אבישי)

 

שלח: "אני רואה את סה מגיע ל-15 שערים בעונה. הוא מספיק אטרקטיבי, מטריד הגנות, פיסי, עושה הרבה תנועה. הוא לא חלוץ ברמה של פרמייר-ליג, אבל בהחלט אחד החלוצים הטובים שהגיעו לישראל".

 

מזרחי: "אם סה ייכנס לכושר וישמור עליו לכל אורך העונה הוא יהיה חלוץ טוב. אני לא חושב שבמכבי תל אביב בונים עליו כי שינהיג ויסחב אותם למעלה. הוא חלק מפאזל ויש מסביבו מספיק שחקנים טובים שיעזרו לו להיות חלוץ ראוי בליגה שלנו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי