אחרי 40 שנה אפשר לחכות עוד שבוע

| צילום: ערן לוף

עמיקם ראה את הסימנים לירידה של ב"ש מול המועמדת לזכות בעונה הבאה

(גודל טקסט)

אין לי כל ספק שהפועל באר שבע הבטיחה לעצמה חגיגת אליפות גדולה יותר כשתפגוש בשבוע הבא את בני סכנין באצטדיון טרנר, אבל בדרך לשם היא למדה – בדרך הקשה – איזו חשיבות עצומה יש לעיתוי של הבקעת שער, וכמה קשה לשמור על התהילה.

 

כשהפועל ב"ש ירדה ביתרון 0:1 להפסקה מול מכבי חיפה, אף אחד לא היה מהמר על כך שהיא תעמוד בשבוע הבא בפני איבוד אליפות שהייתה כבר בכיס. 29 משחקים ללא הפסד סחבה הפועל ב"ש עד המשחק נגד היריבה מהכרמל, ולמרות שאת הירוקים היא טרם ניצחה העונה באף משחק, ולמרות שמכבי חיפה הייתה היחידה שניצחה אותה מאז סוף ספטמבר – בחצי גמר הגביע – היה משהו באוויר שהראה כי האדומים מבירת הנגב הגיעו ממוקדים ונחושים להשיג את התוצאה שתבטיח להם משחק נינוח בשבוע הבא. כך שער היתרון של רעננה בסכנין, שאמור היה להוציא את המקומיים מהמאבק על הכרטיס לאירופה, כך התיקו המשמים בטדי עד המחצית, אבל אז בא האסון של הפועל ב"ש – השער שהיא כבשה.

 

השער של ב"ש – האסון שלה (ערן לוף)

 

השער של מאור מליקסון, שהיה אגב כולו תנועה קדימה של שחקנים מתוך רעב ותשוקה, הגיע בעיתוי אומלל. אין מה לעשות, זה יכול לקרות במעצמות כדורגל, ובוודאי אצלנו: מי שמחכה 40 שנה לאליפות יתקשה להחזיק עוד 45 דקות בציפייה הזו. כאן באה לידי ביטוי העננה הכבדה שיש מעל הפועל ב"ש, זו שפתחה דף פייסבוק בשם "עמה יעמיק", זו שגורמת לאוהד הפועל ב"ש באשר הוא להיות סקפטי. המוחשיות של האליפות פשוט הוציאה את הפועל ב"ש מפוקוס.

 

והעיתוי גם בא לידי ביטוי אצל היריבה. לפגוש את מכבי חיפה בעת הזו זה לפגוש במועמדת אולי מספר 1 לאליפות בעונה הבאה. חיפה אחרת לגמרי בתקופה האחרונה: מהירה, קטלנית, מתואמת, מוכשרת, וסוף סוף גם רעבה. מי שלא ראה את אייל משומר תוך דקה בפיטום מדהים לבניון ואחר כך בבעיטה חזקה, קיבל אותו בזמן הפציעות. הוא זה שעשה את יומו של דודו גורש, והוא גם זה שהרס את יומו הגדול. גורש ספג שער מתחת לבטן מזווית שאסור לספוג ממנה. תוסיפו את הטעות של ראדי ואת איבוד הכדור של מתן אוחיון בדרך לשער, ותקבלו קריסה ברגע האמת.

 

ברדה. קריסה ברגע האמת (ערן לוף)

 

זה לא לחץ – כי ב"ש עמדה יפה מאוד בלחץ בתקופה האחרונה – זה בעיקר חוסר סבלנות. כשאליניב ברדה פרץ בדקות הסיום ושכח שיש שחקנים לידו, התברר שאפילו השחקן הכי משמעותי של ב"ש ברנסנס שלה, הכי מפרגן, עם הפאסון ועם הטאץ' האלוהי, רוצה להיות חתום על שער האליפות.

 

הולך להיות עכשיו שבוע מטורף. חיפה הבטיחה את מקומה באירופה ושרפה צהובים לקראת המשחק האחרון מול מכבי ת"א. סכנין הייתה מוותרת על הנסיעה לב"ש, אבל תסמכו על כך שכל השבוע ירננו על הספורטיביות שלה, עד כדי כך שהיא תבוא כמו לביאה. תארו לעצמכם את יוסי אבוקסיס, שהיה רחוק מרחק כליה ממכבי ת"א, מעניק לה תואר אליפות רביעי ברציפות. אנחנו סקפטים. עמה יעמיק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי