אלון מזרחי: "אין סיכוי שערן זהבי ישבור לי את השיא"

זהבי. מזרחי סימן עבורו שתי קבוצות בספרד
זהבי. מזרחי סימן עבורו שתי קבוצות בספרד |

האווירון ב-103FM: "הוא צריך להוכיח עצמו בנבחרת כדי להיות גדול באמת"

(גודל טקסט)

ערן זהבי, כוכב מכבי תל אביב בכדורגל, שבר אמש את שיא השערים לעונה אחת והעמיד אותו על 31 שערים, כאשר הבקיע בדקה ה-90 את שער הניצחון במשחק קבוצתו מול בית"ר ירושלים. זהבי ניפץ את השיא בו החזיק ניסים אלמליח ז"ל, שכבש 30 שערים בעונת 54'-55'. האם זהבי יכול להיות מלך השערים של הליגה בכל הזמנים ולא רק בעונה אחת?

 

גבי גזית שוחח ב-103FM עם אלון מזרחי, מלך השערים של כל הזמנים, ושמע ממנו: "לערן זהבי אין סיכוי לשבור את שיא ההבקעות שלי בליגה. הוא הבקיע עד היום 121 שערים ואני הבקעתי 207. הוא בן 29, ויש לו עוד כמה שנים לשחק, אבל אף אחד לא מבטיח שהוא יבקיע כל עונה 30 שערים".

 

 

"שחקן כדורגל נמצא בשיא שלו בין גיל 24-25 לגיל 30-31, אחרי זה הרגליים כבר לא סוחבות כמו שהיית רוצה שיסחבו", הסביר מזרחי, "היום הוא נמצא בשיא, אבל ככל שאתה מתבגר, מבחינת הפיזיות, הרגליים שלך, אתה רוצה אבל אתה לא יכול, ויש גם פציעות. לכן כמות השערים שלו בשנים הבאות תרד, הוא לא ימשיך כל שנה להבקיע 30 שערים, ולכן יהיה לו יותר קשה (לשבור את השיא). זהבי התחיל להבקיע הרבה בשנים האחרונות, הוא התגלה בגיל מאוחר. אם הוא היה מבקיע כמוני מגיל 19-20, היה לו סיכוי לעבור אותי. זהבי צריך ליהנות מהרגע. מה יהיה בעוד שנה-שנתיים אף אחד לא יודע. אני יודע כמה זה קשה לשבור שיאים, כי אני זוכר כמה היה לי קשה לשבור את השיא של עודד מכנס".

 

מזרחי. "חלוץ גדול יודע לא לתת להחמצות לפגוע בריכוז"

 

"אנשים חושבים שלהבקיע 20-30 שערים בעונה זה קל, אבל זה מאוד קשה", הדגיש מזרחי, "הבקעת שערים היא שילוב בין כישרון מולד ליכולת מנטאלית, כלומר יכולת מקצועית להגיע מול השוער ולהיות קר רוח ולהבקיע, אבל גם ברמה המנטאלית, אתה רואה את הרעב של ערן. מול בית"ר הוא הבקיע שניים אבל החמיץ עוד חמישה, ואתה רואה איך אחרי כל החמצה הוא עובד על המנטאליות שלו בראש ואומר לעצמו שלא קרה כלום, כי במצב הבא אני אבקיע. זו הגדולה של שחקנים גדולים, לא לתת לדברים הטפלים ולהחמצות להפריע להם להיות מרוכזים במטרה. וערן הוא ברמה המנטאלית מעל ומעבר ויש לו מוסר עבודה, הוא נע כמו כספית על המגרש ומזכיר לי בזה את הדור שלנו".

 

"זהבי הוא שחקן שנמצא מעל הליגה", ציין מזרחי, "הוא ברשימה המכובדת של השחקנים הטובים ביותר שהיו לנו: אלי אוחנה, איל ברקוביץ', חיים רביבו, אבי נמני , שהיה שחקן לא פחות גדול ממנו במכבי תל אביב ואני כמובן. בשביל להצטרף לרשימה המכובדת ולקבל את החותם, הוא צריך להוכיח את עצמו במקום אחד, שבו הוא עדיין לא הוכיח את עצמו, וזה בנבחרת ישראל.

 

זהבי."בנבחרת המשחק לא בנוי עליו" (ערן לוף)

 

"זהבי מצליח פחות בנבחרת כי במכבי תל אביב המשחק בנוי עליו, הרבה כדורים מגיעים אליו מכל הכיוונים וכל השחקנים עובדים בשבילו. בנבחרת אתה צריך לסחוב את הקבוצה, כמו שעשו ברקוביץ', אורי מלמיליאן, משה סיני וגדולים אחרים, וערן לא יכול לעשות את זה כי יש בנבחרת עוד שחקנים שרוצים לסחוב אותה, וקשה מאוד להתבלט. יש לו שם 4 שערים ב-30 הופעות".

 

מזרחי נשאל מדוע זהבי לא משחק באירופה וענה:  "היה לו ניסיון לא מוצלח באירופה, בפאלרמו, ואז מכבי תל אביב לקחו אותו", הזכיר מזרחי, "הוא בן 29 ויש לו עוד כמה שנים לשחק. אם זהבי רוצה לצאת לחו"ל זה הזמן שלו. להערכתי, אם הוא יקבל הצעה מהפרמייר ליג, מקבוצה ששיטת המשחק שלה טכנית ומתאימה לו, או ממועדון גדול בליגה הספרדית, כמו ולנסיה או סביליה, אז יכול להיות שהוא ייצא. אם לא, אז נהנה ממנו כאן בשנים הבאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי