אניגמה ושמה יוסי בניון

בניון. מגיע לו יותר והוא במפתיע לא דורש
בניון. מגיע לו יותר והוא במפתיע לא דורש |

אחרי סערה במכבי חיפה, דווקא מקצה הרוטציה הפך לבחור הכי טוב בצהוב

(גודל טקסט)

יוסי בניון לא מפסיק להפתיע אותנו מאז חזר ארצה מקריירה מפוארת בחו"ל. אם הייתי יכול להזמין אלי לסוכה לא הייתי יודע מאיפה להתחיל ולשאול.

 

מדוע לא למד מהניסיון של חיים רביבו ואיל ברקוביץ', ענקים ברמתו, שהביעו חרטה על סיום הקריירה בישראל (רביבו באשדוד וברקוביץ' במכבי תל אביב)? מדוע בחר במכבי חיפה ולא בהפועל באר שבע? איך קרה שהשנתיים שלו במדים הירוקים נראו כמו שנראו למרות שעל כר הדשא הוא הוכיח שכדורגל עוד יש לו והרבה? למה בחר לתת עוד שנה ודווקא במכבי תל אביב עתירת הסגל ועם סיכון להפוך לבורג?

 

 

והשאלה הכי מסקרנת מכולם: איך ייתכן שבקריית שלום הוא עשה MUTE לכל המלחמה שניהל במכבי חיפה על מעמד וכבוד ויחס ודקות משחק? למלחמה שהיתה כל כך צודקת בעיניו עד כי הצליח לשכנע גם רבים וטובים.

 

ואחרי כל הבלאגן בחיפה, מול שחקנים ואוהדים ובסוף בעימות המתוקשר מול יענקלה שחר בעיצומן של חגיגות גביע ובשידור חי ומדמם, בניון הפך לילד טוב בצהוב למרות שדווקא במכבי תל אביב נראה כאילו יש לו קייס לא פחות טוב ממה שהיה לו בחיפה.

 

בניון. לא רק הוא אשם במה שקרה לו בחיפה (דני מרון)

 

בניון הרי נתן את שלו מתחילת העונה הנוכחית בכל פעם שנדרשו לו. שני שערים מכריעים בשלבים המוקדמים של מוקדמות הליגה האירופית (מול גוריצה וקאיראט), שער בדרבי בגביע הטוטו ויכולת טובה כמעט בכל פעם שזכה לפתוח או לקבל דקות במדים הצהובים. ועדיין הוא, עם כל הרזומה שלו, ועם הניסיון, נותר שחקן של קצה הרוטציה אצל שוטה ארבלדזה.

 

מכיוון שיוסי לא הגיע בעצמו לסוכה שלי לא נותר אלא לנסות לענות בעצמי על האניגמה ושמה בניון. בניגוד לרביבו שחזר לישראל אחרי ששיחק בגלאטסראי מספר 15 הגיע ארצה אחרי שבעיקר התאמן בצ'לסי וארסנל במשך שלוש עונות ועם תשוקה אדירה לראות כר דשא.

 

תקופת האימונים בלבד בצ'לסי וארסנל יצרה בו תשוקה מחודשת לכר הדשא (Getty)

 

גם הבחירה במכבי חיפה היתה נכונה. בניון אולי גדל בבאר שבע, אבל את שנותיו היפות עשה על הכרמל ואם קרץ לו יותר להחזיר את הירוקים להיות אימפריה מאשר להביא תואר היסטורי לנגב זאת זכותו.

 

בניון גם לא נושא לבד בנטל של השנתיים הקשות שעבר במכבי חיפה. אולי הוא הגזים, אולי הכריח, לתת לו מעמד מועדף מול שחקנים, מאמנים ובעיקר מול היציעים אבל בינינו הוא גם לא קיבל מכל הגורמים את מה שהרוויח ביושר: השחקן הישראלי עם הקריירה המפוארת ביותר.

 

אם רונאלדו מקבל הנחות, גם לבניון מותר (Getty)

 

אם ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ' מקבלים הנחות גם לבניון הגיע. גם השורה הסטטיסטית בחיפה: 14 שערים ב-70 הופעות בכל המסגרות היא מכובדת ביותר.

 

פתרנו כמעט את הפאזל אבל כנראה שלא נצליח לסיים אותו. מה בדיוק עושה בניון במכבי תל אביב? שנת פרישה בכייף? זה כל כך לא מסתדר עם האופי הווינרי שלו ועם תאוות המשחק. לזכות בתואר בארץ? יש לו כבר עם שתי אליפויות וגביע עם מכבי חיפה אז מה תתן השלישית?

 

ולמה הוא יושב כל כך בשקט? ואיך זה שעם האוהדים הצהובים עבורם היה תמיד אויב הוא מסתדר מצוין ואף נשלח להרגיע אותם אחרי הקריסה מול זניט? אכן אניגמה. תשובות לכך אולי נקבל בסיום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי