אצלנו בשכונה: כשכשרון יקר יותר מכוכב

עומר אצילי
עומר אצילי |

אצילי עבר לספרד תמורת פיצוחים בזמן שערימות מזומנים נשפכות בדיווחים על שגיב יחזקאל. עמיקם על שוק ההעברות שהשתגע ומה שעומד מאחורי המחירים

קבוצות: גרנאדה
(גודל טקסט)

נפלאים כללי השוק. בדיוק ביום שבו מוכרז רשמית על מכירתו של עומר אצילי לגרנאדה הספרדית תמורת 750 אלף יורו, מציעה מכבי תל אביב, על פי הפרסומים, 1.2 מיליון יורו עבור שגיב יחזקאל.

שגיב מי? זה בדיוק מה ששאלנו כשהפועל ת"א רכשה ממכבי ת"א במיליון יורו את בן רייכרט. נכון ששגיב יחזקאל הוא שחקן מוכשר יותר, כבש 7 שערי ליגה ב-38 משחקים ושיחק 2,200 דקות בליגת העל, אבל זה לא אומר שכל דקה שלו שווה 540 יורו. כל הסיפור הוא כוחות שוק.

מה שקורה בכדורגל הישראלי מטורף. עזבו כדורגל ישראלי – לא המצאנו פה כלום – גם כדורגל עולמי. סכומי הכסף שנזרקים בקיץ הזה שוברים כל שיא. בסין – ליגה ברמה בינונית לכל הדעות, ואני עוד לארג' – משלמים 55 מיליון יורו על הולק, ולא שמדובר באיזו קבוצה שהולכת לקחת מזכויות שידור על ליגת האלופות מאות מיליוני יורו. מדובר בקבוצה מהמקום הרביעי בסין, שאפילו לא מוביל לליגת האלופות האסיאתית. אז למה הסכומים האלה? כי להביא את הולק, אפילו מהליגה הרוסית, עולה הרבה כסף. רוצים? שישלמו.


שגיב מי? כוחות השוק משפיעים (עדי אבישי)

זה בדיוק הסיפור עם שגיב יחזקאל. הפועל ת"א לא נהנית למכור שחקנים למכבי ת"א – גם אם מדובר בשגיב יחזקאל, שעל פי כל מה ששומעים מסביב לקבוצה, לא ממש מסתדר עם סביבתו. אבל אם מכבי רוצה שחקן ממנה, ועוד שחקן שבהפועל ייהנו להיפטר ממנו, בוודאי כשאפשר ליישר טיפה את הגיבנת הכלכלית, אז 1.2 מיליון יורו זה מחיר שאפשר לדרוש. 

אם מכבי ת"א מוכרת שחקן כמו ערן זהבי ב-8 מיליון דולר ומשלמת בין 3 ל-4 מיליון יורו לשוער סרבי בן 20 ולחלוץ איסלנדי מהליגה השבדית, אז מה זה בשבילה 1.2 מיליון יורו על שחקן ישראלי מוכשר בן 21? 

אז למה יחזקאל עולה 1.2 מיליון יורו ובית"ר ירושלים קיבלה על אצילי רק 750 אלף יורו? בימים כתיקונם, אצילי גם לא שווה 750 אלף יורו. אין לו הופעות בנבחרת, הוא לא בין 500 הכובשים הכי גדולים בתולדות ליגת העל והוא לא ממש זולל תארים, אלא שבכוחות השוק היום הטאלנט שווה גם 5 מיליון יורו. 


עומר אצילי, שווה יותר או פחות? תלוי בביקוש (דני מרון)

הבעיה של אצילי, ושל הבוס שלו לשעבר אלי טביב, שגם בורר בן 77 יודע לעשות חשבון. כשמשלמים לשחקן 40 אלף דולר בעונה, 750 אלף יורו זו תשואה יפה מאוד. בקריטריונים שהיו בעבר נר לרגלי הוועדה למעמד השחקן, אצילי לא היה מקבל תג מחיר של יותר מ-200-220 אלף דולר, פי חמישה מהחוזה שלו ברוטו. אם היו נותנים לאלי טביב לנהל מכרז ולנהל תמחור בין הקבוצות הישראליות, הוא היה משיג על אצילי 2 מיליון יורו, אבל כשנקבע תג מחיר כזה על ידי המוסד לבוררות של ההתאחדות בישראל, ברור שיילך לחו"ל. בשני מיליון יורו אף קבוצה ספרדית לא הייתה נוגעת בו, ספק אם קבוצה אוסטרית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי