בואטנג: רוצה לסיים את הקריירה בבית"ר ירושלים

בואטנג
בואטנג | צילום: Gettyimages

הקשר בראיון: "לא אשחק בקבוצה אחרת, ברוכיאן בטופ האירופי". ומי תזכה באליפות?

(גודל טקסט)

לפני שמונה שנים, הצהוב ששלט בכדורגל הישראלי היה הצהוב שחור של בית"ר ירושלים. תחת ניהולו של ארקדי גאידמק ועידן הכסף הגדול, זכתה הקבוצה בשתי אליפויות ודאבל היסטורי. אחד השחקנים הכי משמעותיים באותה התקופה ולדעת רבים, בין הזרים הטובים שנחתו כאן הוא דרק בואטנג הגנאי.

 

שמונה שנים אחרי כשברזומה שלו מקום בחטאפה מהליגה הספרדית, פולהאם האנגלית ופ.צ קלן הגרמנית, בואטנג מוצא את עצמו בקבוצת ראיו מהליגה האמריקאית השנייה. בראיון לאתר ספורט1, מספר בואטנג על הגעגועים לבית"ר, על המאמן שניפה אותו מסגל הנבחרת אברהם וגרנט וגם מספק הימור על זהות האלופה.

 

 

איך הגעת דווקא לארה"ב?
"סיימתי חוזה בעונה שעברה באייבר ובראיו יצרו קשר עם הסוכן שלי, שהם רוצים אותי. הליגה האמריקאית התחזקה והחלטתי לבוא לפה. אני שמח שבחרתי להגיע לפה ומכאן אני מנסה לעשות את הטוב ביותר למען הקבוצה שלי".

 


"פיניתי מקום לצעירים בנבחרת גאנה" (Gettyimages)

 

אברהם גרנט הגיע לנבחרת גאנה והחליט לנפות אותך. כעסת עליו?
"אני לא חושב שזה נכון להגיד שהוא ניפה אותי. זה הזמן להצערת הנבחרת ושחקנים כמו אסיין, מונטארי ואני החלטנו לפנות את המקום לצעירים. אנחנו כן תומכים בהם ומאחלים להם הצלחה מכל הלב".

 

אנחנו קוראים שאין לו תמיכה גדולה בגאנה.
"זה לא משנה מה התקשורת כותבת. אברהם גרנט הוא מאמן נהדר. יש לו קריירה עשירה והוא אימן קבוצות ושחקנים גדולים בעבר. כרגע הנבחרת במצב טוב איתו וכל עוד השחקנים מאמינים בו, ואני חושב שהם מאמינים בו והכל בסדר. הנבחרת משחקת טוב. הוא מנצח הרבה משחקים. צריך לתמוך בו ואני מקווה שהשחקנים מאחוריו. הוא הבן אדם המתאים לנבחרת. התקשורת תהיה שם תמיד אבל אני לא חושב שהוא יפוטר".

 

אתה מרגיש פספוס בקריירה?
"ככה זה בכדורגל. לפעמים אתה רוצה משהו ולא מקבל אותו. צריך להמשיך להילחם. אברהם גרנט גם רצה להמשיך בצ'לסי אבל הוא לא שם. זה החיים. אני לא חושב שעשיתי משהו לא בסדר. אם זה היה תלוי בי הייתי משחק תמיד ברמות הכי גבוהות. צריך לזכור שהגיל שלי לא פועל לטובתי, ואני לא אותו השחקן כמו שהייתי".

 


בואטנג בתקופה בבית"ר, "הכי נהנתי בישראל" (Gettyimages)

 

שיחקת פה שלוש שנים ולמדת להכיר את הכדורגל הישראלי. מה לא עושים פה טוב, שלמשל כן עובד בנבחרת גאנה?
"בגאנה יש לנו כמות גדולה של שחקנים וגם זה עניין של מזל. אנחנו עכשיו בתקופה טובה. אני יודע שאנחנו בגאנה מאוד מגובשים. אתם חייבים לשחק יחד כקבוצה. יש בכדורגל הישראלי כשרונות, אבל צריך להבין שהחיבור חשוב. צריך לבוא מאוחדים. אולי זה מה שחסר".

 

עברת הרבה ליגות בעולם. איפה אתה ממקם את הליגה הישראלית.
"אני חושב שזה מאוד קשה להשוות. זה מאוד שונה. אין אותם שחקנים. אין אותם אוהדים וגם אין אותם האצטדיונים. לכסף יש משקל חשוב מאוד. זה מאוד קשה להשוות. אפילו באוקראינה משלמים 20,30 ו-40 מיליון יורו על שחקנים. קח לדוגמא את בית"ר. שארקדי בא והיה הרבה כסף, היינו הקבוצה הטובה בישראל. היום אין את ארקדי ותראה באיזה מקום בית"ר. זו בכלל לא אותה הקבוצה".

 

דיברת על בית"ר. אתה עוקב כיום אחרי הליגה בישראל?
"ברור. אני צופה בהרבה משחקים בטלוויזיה. אני מכיר כמה שחקנים אפריקאים שמשחקים פה כמו וואקמה, אוגו ועוד כמה. הם שחקנים טובים".

 


"אסור לו להישאר בישראל" (דני מרון)

 

אתה יודע, יש הרבה שמשווים את אוגו אלייך. קשר אחורי, שנראה כרמה מעל הליגה וכמוך, מצפים שהוא יעשה את המעבר לליגות הבכירות ביותר.
" הייתי הקשר הכי טוב בישראל, אני מספר אחד (צוחק). אני מקווה שברגע שיהיה לו את הצ'אנס הוא יתפתח ויעבור לליגה בכירה יותר. אי אפשר וחבל יהיה אם הוא יישאר לנצח בישראל".

 

בוא נדבר על בית"ר בתקופתך. בניגוד לכל הקבוצות ששלטו פה וכן העפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות. אתם לא הצלחתם. אתה יודע להסביר למה?
"אמרתי כבר קודם. יש הבדל גדול מאוד בין היריבות שאתה מתמודד מולם בליגה הישראלית לבין היריבות שאתה מתמודד מולן באירופה. לפעמים זה תלוי גם בהגרלות שלך, במאמן שלך ובדרך שאתה משחק".

 

פעם השחקנים הגנאים שלטו פה: אם זה יבואה, פנסטיל ואתה והיום אין אף שחקן גנאי בליגה. יש לך הסבר לזה?
"זו טעות של הקבוצות הישראליות. יש מספיק שחקנים טובים בגאנה שרוצים לבוא לשחק בישראל וחבל".

 


יש הרבה שחקנים טובים בגאנה, תשאלו את גרנט (AFP)

 

נהנית בישראל?
"זו הייתה הליגה הכי טובה עבורי. מה שהכי אהבתי בישראל זה האנשים. כשהם אוהבים אותך, אתה מרגיש את זה בצורה טוטאלית. אני לא יודע אם זו התקופה הכי טובה שלי בקריירה כי שיחקתי גם בספרד, בגרמניה ובאנגליה אבל מבחינת כיף, אין ספק שבישראל הכי נהניתי".

 

אתה יודע, שמעון גרשון סיים את הקריירה בגלל בעיה בלב.
"לא כיף לשמוע. אבל מה עם בנאדו? שמעתי שהוא מאמן את הנבחרת הצעירה".

 

אבירם ברוכיאן, אחד השחקנים שהכי אהבת משחק בליגה השנייה בישראל.
"וואי. אני לא מאמין. זה לא אמיתי. אני לא יודע מה קרה לו. הוא אחד השחקנים הטובים ששיחקתי איתם. אני לא יודע למה הוא לא קיבל את הצ'אנס באירופה. הוא ראוי היה לקבל את הצ'אנס ממזמן, עוד ששיחקנו יחד. הוא מסוג השחקנים שבקלות צריכים לשחק באירופה. הבחור מאוד כשרוני. אהבתי אותו מאוד".

 


"מסוג השחקנים שהיו צריכים לשחק באירופה" (עדי אבישי)

 

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו, קודם כל בבית"ר ואז בכל הקריירה שלו?
"בבית"ר זה אבירם ברוכיאן. בחו"ל? דימיטאר ברבאטוב, ששיחקתי איתו בפולהאם".

 

והמאמן הכי טוב שאימן אותך בבית"ר?
"יצחק שום. שיחקתי תחתיו גם בפנאתינייקוס".

 

אתה ידוע שהוא לא נכלל במועמדים לאמן את הנבחרת.
"הוא מאמן מצוין עבורי. אני לא יודע לגבי ההתאחדות ואין לי משהו נגדם אבל הוא היה חייב להיות שם. זה מאמן שהצליח בהרבה קבוצות וגם באירופה זכה בתארים. יש לו שם גדול באירופה. מה שלום החבר שלי, שלמה שרף. הוא החבר הכי טוב שלי בישראל. הוא בן אדם טוב. הוא תמיד אומר את האמת והוא טיפוס ישיר. הוא אומר מה שהוא חושב וזה טוב".

 


לדעת בואטנג הוא ראוי להיות בנבחרת (דני מרון)

 

ארקדי שהיה הבוס שלך, הסתבך והיה תקופה בכלא.
"ארקדי היה אדם טוב. הוא נתן לקבוצה את כל מה שהיא צריכה. זה לא העסק שלי להתערב מה הוא עושה בחייו הפרטיים. אני רק יכול לומר שהכדורגל הישראלי צריך אנשים כאלה שיבואו וישקיעו. אם לא ארקדי, אני לא הייתי משחק שם. אני לא יודע להגיד אם אנשים מקנאים בו ובגלל זה הוא הסתבך".

 

היה לך סיפור אהבה עם הקהל של בית"ר.
"הם הטובים ביותר. אני מתגעגע אליהם. אני תמיד אומר שאם אחזור לשחק בישראל , זה יהיה רק בבית"ר ולא באף מועדון אחר".

 

אם מכבי תל אביב תציע לך לחזור, תסרב?
"אני משחק רק עבור בית"ר ירושלים".

 


"אשחק בישראל רק בבית"ר ירושלים" (דני מרון)

 

גם תמורת שלושה מיליון דולר?
"אני לא דואג לכסף. אני הולך עם הלב. לא אעשה את זה לעצמי".

 

יש צ'אנס שתחזור לשחק פה לפני סיום הקריירה?
"בבית"ר כן. אף פעם אל תגיד לא. אני הייתי רוצה לסיים את הקריירה שלי בבית"ר".

 

לפני חודשיים פורסם שהיית קרוב לחזור לבית"ר. היה משהו כזה?
"זה לא נכון, אבל אני יודע: יום יבוא ואסיים את הקריירה בבית"ר".

 


"היינו מנצחים את מכבי תל אביב" (ערן לוף)

 

אם מארגנים משחק בין בית"ר בתקופתך, לבין מכבי של היום מי מנצח?
"ברור שבית"ר".

 

אתה עוקב אחרי בית"ר, יודע מי זה אלי טביב?
"כן אני עוקב אחריהם. אני גם יודע שהוא לא כמו ארקדי שיכול לקנות כל שחקן שהוא רוצה ולהציע משכורות גדולות. זה לא כמו פעם שבית"ר יכולה להביא כל שחקן שהיא רוצה".

 

ואם אבקש ממך להמר מי תהיה האלופה?
"מכבי תל אביב תזכה באליפות. החברים הכי טובים שלי משחקים שם, גל אלברמן וברק יצחקי. אני עדיין מדבר איתם לפעמים. הם אומרים לי כמה הם רוצים ונלחמים כדי לזכות באליפות גם השנה". 

 


"עדיין מדבר איתו לפעמים", יצחקי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי