בין הרגש לבין הכסף: ותיקי הפועל ב"ש נזכרים ומפרגנים

חגיגות של 40 שנה
חגיגות של 40 שנה | צילום: דני מרון

לבקוביץ' ("אז שאלו אם יכתבו בת"א"), עופר ונומה ("זו היתה אליפות תמימה")

(גודל טקסט)

האליפות הצפויה של הפועל באר שבע תשבור בצורת של 40 שנה בנגב. עמודי התווך של האליפות ההיא באמצע שנות ה-70 מתרגשים אף הם נוכח המאורע. עם גל נוסטלגיה ומבט קדימה הנה לכם קפיצה בזמן בין אז להיום.

 

 

זיכרונות מהעבר: אליפות של בית ורגש
"אברהם אבינו קם לתחיה, הפועל באר שבע אלופה", השלט המיתולוגי הזה הפיח רוח חיים בנגב של שנות ה-70. האליפות של אותם ימים הקפיצה את באר שבע לכותרות במדינה כולה, ושלא כמו ימינו, אז היה מדובר באירוע לא שגרתי.

 

"אני זוכר שאז הקבוצה היתה אז בנויה על באר שבעים חוץ מהשוער רוני מוסקוביץ' שהגיע מבחוץ. וכמובן שכשהגעתי לעיר ביום שני אחרי האליפות הראשונה נומה שאל אותי אם זה היה כתוב בעיתון גם בתל אביב", סיפר אמציה לבקוביץ', המאמן האחרון שזכה באליפות בבירת הנגב.

 


אליפות של תמימות, שחקני ב"ש חוגגים בשנות ה-70 (הפועל באר שבע)

 

"במשחק האליפות שלנו היו 22 אלף איש, היתה אוירה מדהימה, אבל אז כולנו היינו שחקני בית, ואם היו שמים אותנו מול באר שבע של היום היינו מנצחים", בטוח אליהו עופר שהיה הקפטן באותן שתי אליפויות רצופות.

 

עוד שם מיתולוגי, אברהם נומה נזכר: "האליפות שלנו היתה אליפות של רגש, של פעם ראשונה, הכל היה כל כך תמים. 20 אלף איש קפצו עליי ועד אמצע הלילה לא ירדתי מהכתפיים שלהם. אי אפשר לשכוח את זה".

 

המצטיינים של היום והאם זה יספיק לאלופות?
בעידן הנוכחי תהיה זו כמובן אליפות ראשונה תחת אלונה ברקת. הכסף הגדול הביא לבירת הנגב לא מעט שחקני רכש ואותו רגש תמים כבר לא קיים ובכל זאת. אצטדיון חדש, כמיהה לתואר ורצון להרים את באר שבע לפסגות חדשות.

 


לבקוביץ' עם ברקת, מצלחת לצלחת (דני מרון)

 

"אני שמח יחד איתם כי אני יודע מה זה אליפות בשביל באר שבע כל הכבוד לאלונה על ההשקעה והניהול. עכשיו שיעבדו קשה בשביל להצליח באירופה. המצטיין של העונה הוא המנהיג אליניב ברדה, שהוא גם מקומי וגם צבר ניסיון בחו"ל", הוסיף לבקוביץ'.

 

אליהו עופר מפרגן אבל מסמן נקודות שיכולות להוות בעיה: "כבר לפני חודשיים אמרתי שבאר שבע תהיה אלופה בפער של חמש נקודות, באר שבע עולה על מכבי בכל הפרמטרים. אבל הם לא יגיעו לליגת האלופות, זה לא הליגה שלנו. השחקן המצטיין הוא ג'ון אוגו שעשה את ההבדל, הקהל הבאר שבעי זה הפתעה, כולם צעירים, מתורבתים ומתנהגים יפה. האצטדיון כל כך יפה אבל חבל שלא בנו אותו יותר גדול ככה שיכיל 25 אלף איש ויתאים לתקופה של היום".

 

"הקבוצה הזו בנויה מראש לקחת אליפות, זה היה כתוב מהקיץ שעבר. כל השחקנים והמאמן ראויים לתואר, כולם תרמו המון וגם בעלת הבית 100 אחוז. עכשיו יש לנו קאדר שיכול לקחת כמה אליפות ברציפות. אי אפשר לבחור מצטיין אחד כי זה מגיע לכולם. הקהל שלנו הוא הטוב בארץ ויש לו חלק מכריע באליפות, והאצטדיון שלנו ברמה אירופית והיה ברור שעם כזה מגרש התואר לא יברח לנו", סיכם נומה.

 


ברדה, המצטיין? (דני מרון)

 

"בכר מצוין, קר רוח, צנוע וישר. הקהל זה משהו בלתי נתפש, כזה שמייצג חצי מדינה. האצטדיון? זה משהו יפה, בדיוק הפוך מהסוללות חול שהיו לפני 40 שנה. ועל זה אומרים שאחרי 40 שנה במדבר הם הגיעו לארץ המובטחת".

 


מייצגים חצי מדינה, אוהדי באר שבע (דני מרון)

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי