בית"ר מאיימת: "לנורדיה אסור להשתמש בסמלים"

משחקים באש? אוהדי ביתר נורדיה
משחקים באש? אוהדי ביתר נורדיה |

זעם בקרב טביב על קבוצת האוהדים, שמארגנת אירוע לרגל 80 שנה להקמה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הסירה את הכפפות והחלה להיאבק משפטית בבית"ר נורדיה, מועדון האוהדים האלטרנטיבי שהוקם לפני כשנתיים ורק לפני כחודש עלה מליגה ג' לליגה ב'.

 

המועדון של אלי טביב שלח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים מטעם עו"ד רוני מוסינזון, בו הוא מזהיר את נורדיה שלא לקיים את האירוע אותו היא מתכננת לרגל 80 שנה למועדון בית"ר ירושלים.

 

 

"הובא לפניכם לא פעם בעבר ונדמה שלא הופנם – לנורדיה ירושלים אין כל קשר למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים", מודגש במכתב המאיים. "נורדיה הינה מועדון אחר, אשר בשום פנים ואופן אינו יכול לעשות שימוש בסימני המסחר של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים".

 

מריח אפשרות לתביעה? טביב (ערן לוף)

 

"בית"ר ירושלים היא המורשה היחידה להשתמש בזכויות הייצור, שימוש, שיווק והפצה במותגי 'בית"ר ירושלים' לרבות סמל המנורה וסמל האריה והמנורה", עוד נכתב באזהרה. "מוטל עליכם איסור מוחלט לעשות כל שימוש בסמלים של בית"ר ירושלים ולהציג את עצמכם כ'בית"ר נורדיה', 'בית"ר נורדיה ירושלים', או כל וריאציה אחרת הקושרת בין השם בית"ר לנורדיה".

 

במכתב טוענת בית"ר ירושלים כי יש לה הסכם עם אגודת הספורט בית"ר, שמקנה לה זכות בלעדית להשתמש בשם בית"ר בכל הקשור לקבוצות ספורט בירושלים. "למרות זאת, כאילו כלום, אתם מנסים לנכס לעצמכם את היסטוריית המועדון, כאשר אין לכם כל קשר למועדון. זהו מצב בלתי נסבל שמפר את זכויותיה של בית"ר ירושלים. אם האירוע יתקיים נוכל לפנות לבית המשפט".

 

מכבדים שחקני עבר. אוהדי נורדיה בגבעת רם

 

האוהדים שמאסו בגזענות ומכבדים את מורשת בית"ר

בית"ר נורדיה היא כאמור קבוצת כדורגל שהוקמה לפני כשנתיים על ידי אוהדי בית"ר ירושלים לשעבר, שלטענתם מאסו בגזענות ובאלימות שנמצאים דרך קבע ביציעי טדי. הקבוצה, ששייכת לאוהדיה, מושכת קהל שנע בין מאות ל-3,000 אוהדים מדי משחק בית. כמו כן, את הקבוצה אימן שחקן העבר הנודע של בית"ר ירושלים, סרגיי טרטיאק, ומלבד זאת היא נוהגת לקיים במשחקים רבים אירועים שקושרים בינה לבין בית"ר ירושלים ההיסטורית, בדרך כלל באצטדיון האולימפי בגבעת רם בו היא מארחת.

 

מדי משחק בית עורכת נורדיה טקס הוקרה לשחקני עבר ששיחקו בבית"ר ירושלים, דוגמת תאמאש שאנדור ואישטוואן האמר שהגיעו במיוחד מהונגריה. במשחק הליגה הקרוב נגד מבשרת ציון לדוגמה, צפוי להיערך טקס לדני נוימן. גם נשיא המדינה, רובי ריבלין, ששימש כיו"ר בית"ר ירושלים ובמספר תפקידים נוספים, וכ"ליכודניק" נחשב ל"בית"רי" אמיתי, נתן למועדון את ברכת דרכו ובמובן מסוים הגדיל והגביר את הלגיטימציה שבפעילותו. בין היתר תכננו בנורדיה כאמור לקיים טקס במלאת 80 שנה להקמת בית"ר, מה שהעלה את חמתה של הקבוצה המקורית.

 

העניק את ברכת הדרך. הנשיא ריבלין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי