בלם מקונגו ברח למכבי פ"ת בעקבות הפיגוע בת"א

ז'ואל סאמי
ז'ואל סאמי | צילום: wallfoot

ז'ואל סאמי היה קרוב לסיכום, יאנצ'ק האוסטרי יגיע במקומו. מו"מ עם סייס

(גודל טקסט)

למעלה מחודש מאז סיימו את העונה וכשבועיים מאז מונה קובי רפואה למאמן, במכבי פתח תקוה מתכוונים להאיץ השבוע את המגעים לצירוף שחקני רכש. אם עד לפני כמה ימים היה נראה שהבלם המוערך שאבייר תומא ימשיך בקבוצה עונה נוספת, מתחת לפני השטח כלל לא בטוח שהצרפתי יישאר בישראל. דרישות חדשות של הבלם ונציגיו הביאו את המועדון לחפש תחלופות. 

כבר בשבוע שעבר, ניסו במלאבס לצרף את הבלם הצרפתי ז'ואל סאמי, ששיחק בעונה שעברה בזולטה וארחם הבלגית. סאמי, ששיחק בעברו בנבחרת קונגו, צבר כ-26 הופעות עם אחת ההפתעות הנעימות של הליגה הבלגית, שסיימה במקום השישית בפלייאוף העליון. 

בפ"ת היו מוכנים תחילה לשלם כ-120,000 יורו לעונה עבור הבלם, בעברו, ששיחק כ-5 עונות בליגה הצרפתית הבכירה וצבר 104 הופעות, אך זה דרש כ-150,000 אלף יורו. במועדון עוד שיפרו את ההצעה וניסו לשכנע את הבלם להגיע, אך האירוע שטרף את הקלפים היה הפיגוע בשרונה מרקט ביום רביעי האחרון, לאחריו החליט השחקן שאינו מוכן להגיע לישראל. 

מי שככל הנראה כן יגיע למרכז ההגנה במלאבס הוא הבלם האוסטרי ברנרד יאנצ'ק בן ה-24 (1.83 מטר), שמרבית תנאיו במועדון סוכמו. בארבע השנים האחרונות הוא שיחק בריד מהליגה האוסטרית הבכירה ובמחלקות הנוער שיחק במנשנגלדבאך. לבלם גם 3 הופעות בנבחרת הצעירה של אוסטריה.

במכבי פתח תקוה יישבו בימים הקרובים עם החלוץ מוחמד כליבאת, שחזר בסוף השבוע האחרון מחופשה בארצות הברית. במועדון מעריכים מאוד את השחקן וינסו להחתימו על חוזה חדש, זאת לאחר שקיבל את השחרור ממכבי חיפה. 

כליבאת מחזיק בנוסף בהצעות מבני סכנין, הפועל כפר סבא והפועל חיפה, כאשר סוכנו גלעד קצב צפוי לשבת עם ארבע הקבוצות. מקורביו של כליבאת הבהירו: "מוחמד אוהב את מכבי פ"ת. אם הוא יקבל שם את מה שהוא רוצה, אין סיבה שהוא לא ימשיך".


מוחמד כליבאת, עשוי להמשיך (אסף קליגר)

דילן סייס במגעים עם מכבי פתח תקוה. גורם בכיר במועדון אישר כי מתקיים משא ומתן בין הצדדים, והוסיף: "יש רצון של שני הצדדים בשידוך הזה, אבל כרגע עוד אין סיכום". שחקן נוסף שאמור להיות מהחלק ההתקפי של קובי רפואה הוא סיראז' נאסר. חתימתו מתעכבת, אך צפויה להתרחש בימים הקרובים והוא צפוי להיות שחקן הרכש הראשון תחת המאמן החדש-ישן.  

אופיר קריאף וקובי מויאל, שמבוקשים במכבי פ"ת, כרגע נראים רחוקים ולפי גורמים בתוך המועדון הסיכויים שיגיעו נמוכים. מויאל צפוי לקבל הצעה, אך העובדה שהוא דורש שכר בסביבות 60 אלף שקלים לחודש צפויה להכשיל את העסקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי