במגמת פריצה: מוגרבי יכול להנהיג את מכבי חיפה?

מוגרבי
מוגרבי |

הוא סומן בגיל צעיר, אך נעצר. גבאי וארמלי מנתחים את הכישרון הירוק

(גודל טקסט)

פיראס מוגרבי חווה חצי שנה אדירה. השיקום שהחל אצל אבוקסיס נמשך במעבר למכבי חיפה והפרס הגדול הגיע בדמות זימון לנבחרת ישראל לראשונה.

 

אחרי שפתח נהדר את העונה במחזור הראשון כשהצטיין ב-0:1 מול הפועל תל אביב, הוא ישוב לדוחה, שם הוכיח בשנתיים האחרונות כי לא סתם סומן ככישרון כבר בגילאים צעירים.

 

 

מוגרבי שגדל במכבי נתניה יצא כבר בגיל צעיר לניסיון לא מוצלח בלאנס ומשם חזר לליגת העל. בתחילת העונה שעברה הוא הוחלף במחזור הראשון על ידי אלי כהן, שאימן אז את סכנין ויצא בסערת רגשות מהמפגש מול מכבי תל אביב כשלאחריו שאף לעזוב את המועדון.

 

כיום, לא ממש זוכרים את אותו מקרה. כהן עזב, יוסי אבוקסיס הגיע ומאז אי אפשר לעצור אותו. "מקווה שהוא יתפתח נכון. היו לו משחקים שהוא קצת נעלם בסכנין, אבל במכבי חיפה יעזרו לו כי לא כל האחריות עליו", החמיא חברו בעונה שעברה, יובל אבידור.

 


אי אפשר לעצור אותו (ערן לוף)

 

"רצינו אותו כבר בשנה שעברה אבל זה לא הסתדר ועכשיו כשחן עזרא עזב הוא התאים בול להיות המחליף שלו, יש לו את כל התכונות להצליח במכבי חיפה", מוסיף רונן גבאי, עוזרו של רוני לוי שפוטר לאחרונה מהירוקים.

 

המחזור הראשון הוכיח כי הוא יכול להוביל אבל עבאס סואן שמכיר אותו מסכנין בטוח: "הוא שחקן מוכשר מאוד, אבל אחד שצריך טיפול מיוחד. צריך מאמן שידע ויעזור לו להתבטא. לראייה כשסכנין נתנו לו מושכות הוא לקח את הקבוצה קדימה".

 

העונה האחרונה היתה כאמור עונת השיא שלו והקיץ חוזר על ידי לא מעט קבוצות. הפועל תל אביב הוזכרה, קריית שמונה גיששה והפועל חיפה כבר סגרה, אבל אז הגיעה מכבי חיפה. חן עזרא נטש, מוגרבי הגיע למשבצת שלו. "יש לי הרגשה שהוא באמת יפרוץ השנה. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה", החמיא אלמוג כהן, כדורגלן אינגולשטאט ואחד ששיחק עם מוגרבי בנתניה.

 


רצו אותו בכרמל כבר בעונה שעברה (ערן לוף)

 

מבחן בגרות
אלו שעוד פיקפקו קיבלו הוכחה במשחק הראשון. מוגרבי לא הפסיק לרוץ והיה מעורב בכל מהלך חיובי של מכבי חיפה. "הוא מסוגל לעשות את זה גם בקבוצת צמרת. אז מה אם אומרים שהוא שחקן של קבוצות קטנות", טוען כהן. "יש לו מבחן בגרות אבל מבחינת כדורגל הוא בשל, אין ספק".

 

הפרס על היכולת בחצי השנה האחרונה הגיע כאמור בדמות זימון לנבחרת, אבל אם לא יפגין עקביות, הכל יכול להיעלם. "זה תלוי במי שישחק לידו. שחקן כדורגל בקבוצה גדולה נמדד בעיקר בקבלות. שמחתי שהגיע למכבי חיפה ושהוא מתקדם, אבל בכל משחק מחדש הוא ימדד. אסור לו לחשוב שעשה את שלו", אומר כוכב העבר של הירוקים, זאהי ארמלי.

 

אבידור מסכם: "הוא התחיל את העונה טוב  אבלכדי שיוכל לבוא לידי ביטוי בהמשך, הקבוצה צריכה לדעת שהיא צריכה לתת לו גב וביטחון ואז הוא יוכל לעשות דברים יפים מאוד".

 


זמן לספק קבלות (ערן לוף)

 

"מוגרבי זה לא הפתעה כי כבר כמה שנים שהוא מספק את הסחורה. לגבי הנבחרת, אולי כדאי שייתן כמה חודשים טובים במכבי חיפה ואז שיגיע לשם, בינתיים זה נראה לי קצת מוקדם", נותן את דעתו על הזימון הטרי, רונן גבאי.

 

ארמלי דווקא חושב אחרת: "בוודאי שהוא מתאים לנבחרת כי הוא בכושר מצוין ולא אתפלא אם הוא גם יקבל קרדיט וישחק טוב". ב-20:00 בספורטHD1 ואחרי הפתיחה הסוערת של העונה, יש לו מפגש עם האקסית. יצליח שוב להוכיח שהוא נועד לגדולות?

 


מי ירים אותו כשהוא יפול? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי