בניון לא יכול לתרום למכבי תל אביב

למה בחר דווקא במכבי תל אביב?
למה בחר דווקא במכבי תל אביב? |

הקשר צריך מקום שיחבק אותו - וזה יקרה רק בבית"ר ירושלים. טור דעה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

כמות האלכוהול שנשפכה בכרמל אחרי הזכייה בגביע המדינה שיחררה הרבה לחץ במועדון ואולי תסחרר קצת את כל המערכת (במובן הטוב של המילה), אבל כדאי לראשי המועדון לחזור מהר לקרקע, כי הזכייה בתואר השני בחשיבותו היא לא יותר מפלסטר שמכסה את הריקבון שהשתלט על המועדון.

 

הראיון עם יוסי בניון דקות אחרי המשחק, היה עוד יותר אמוציונלי משמחת השחקנים על זכייה בגביע אחרי 18 שנה. הקפטן הירוק כבר התקשה לשמור בבטן את מה שעבר עליו וסיפר שבמהלך העונה ביקשו ממנו לעזוב את המועדון. זה מדהים שאחד השחקנים הכי גדולים בכדורגל הישראלי – בטוח הליגיונר עם הקריירה הכי עשירה, שספק אם מישהו אי פעם יצליח לשחזר אפילו משהו דומה לה – התבקש על-ידי המועדון לעזוב כי רצו להפריד אותו מאלירן עטר.

 

 

גם חלק נכבד מהקהל הירוק לא עשה לבניון חיים קלים. זה לא חדש שבכדורגל הישראלי לא יודעים לכבד שחקנים גדולים שחוזרים לפה מאירופה (אליניב ברדה, אלי אוחנה ושלום תקווה הם יחידי סגולה), אבל אם הדבר מחלחל לראשי המועדון, שלא רק שלא עומדים מאחורי השחקן, אלא מגבים את הפלג החוליגני בזה שהם שותקים, זה כבר צריך להדליק נורה אדומה – במיוחד במועדון שמתפאר בתרבות ניהול אירופית.

 

אז עכשיו בניון החליט שהוא לא רוצה להיות חלק ממועדון שלא יודע לכבד את הקפטן שלו ועשה נכון שהחליט לעזוב – וכעת בחיפה יצטרכו להתפלש בבוץ של עצמם. בדיוק כמו שגם טאלב טוואטחה וחן עזרא, שחקנים עוד פחות מרכזיים וטובים, הודיעו על סיום דרכם בכרמל רגע אחרי שריקת סיום העונה, בעיקר בשל התנהגות הקהל במקרה של המגן.

 

זכייתה שמשמעותה לא יותר מפלסטר עבור המועדון (ערן לוף)

 

בניון החליט שהוא רוצה להמשיך לשחק וזו זכותו, אבל למה מכבי תל אביב? מה הוא יכול לתרום לה והיא לתרום לו בחזרה? האלופה היוצאת רוצה להסתער מחדש על כל התארים ולשם כך היא צריכה שחקנים רעבים ובעיקר עם כושר גופני מעולה. לא בטוח שבגילו יכול בניון לעמוד בקצב ובדרישות של מכבי תל אביב, וגם אוהדי מכבי תל אביב כבר דאגו להבהיר ברשתות החברתיות מה הם חושבים על בואו למועדון.

 

לפני שהוא חותם על החוזה, אולי כדאי לקפטן הירוקים לעשות חושבים. יש מקומות שבניון יכול לתרום להם הרבה יותר מאשר למכבי תל אביב. בית"ר ירושלים למשל. שם בניון יכול להיות האיש שהכל יתרכז סביבו. מה גם שבבירה רעבים לכוכב בסדר גודל שלו. אם הוא יצליח להוביל את הקבוצה לצמרת ולמאבק על התואר, הקהל יחבק אותו והוא יקבל את הכבוד שהוא רוצה ומגיע לו.

 

הפועל באר שבע? זה סמלי, אבל שם הוא יהיה שני לאליניב ברדה. הפועל תל אביב? אלי גוטמן שם והיחסים בין השניים זה לא בדיוק ירח דבש.

 

 

 

 

רוני לוי הוא שהביא את הגביע לכרמל

לפני כולם, הזכייה בגביע רשומה על שמו של רוני לוי. המאמן שספג לא מעט ביקורות בשנים האחרונות (חלקן בצדק, בעיקר העונה) הצליח להרים את הקבוצה אחרי התבוסה המבישה למכבי תל אביב בליגה ולקח לה את הגביע.

 

נכון, המשחק של הירוקים זה לא הדבר הכי יפה לעין, אבל מבחינה מנטלית המאמן הצליח להרים אותם והוסיף עוד תואר לארון. בשנה הבאה עם מנהל מקצועי לצידו, יצטרך רוני לוי להחזיר את חיפה לפחות למאבק האליפות – כי הגביע הוא לא יותר מפלסטר על עונה כושלת בליגה.

 

רוני לוי. האחראי להשבת הגביע לכרמל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי