בסוף המדבר: האכזבות של הפועל ב"ש בדרך לאליפות

אכזבה אחר אכזבה בנגב
אכזבה אחר אכזבה בנגב |

תבוסה בלתי נשכחת לרודה ופספוסים בגביע. נפילות האדומים בדרך לבאר

(גודל טקסט)

אחרי 40 שנה במדבר למעט גיחה אחת עם גביע היסטורי ב-1997, הפועל באר שבע תזכה ככל הנראה לשתות מהבאר.

 

זה לא שהחבורה מבירת הנגב לא היתה שם כלל, העבר פשוט הקנה למועדון לא מעט אכזבות. לא, אנחנו לא מדברים על ה-7:0 לברצלונה, כי זו תוצאה שגם כיום קבוצה ישראלית יכולה לספוג ממסי וחבריו, אלא על נגיעות בתארים או מפחי נפש. אז הנה לכם רגעים שהאדומים השאירו מאחור בגאון.

 

 

רודה, רודה, רודה
אולי המשחק אותו ירצו למחוק הכי מהר מהרזומה, אך לא נראה שיוכל להיעלם אי פעם. בעונה שאחרי אלי גוטמן והגביע של ג'ובאני רוסו שהפכה גם לעונת ירידה בסיומה ועם ילד בשם יוסי בניון ב-11, יצאה הפועל באר שבע להולנד למשחק מול מחזיקת הגביע המקומי, רודה.

 

לא מועדון פאר, אבל ה-10:0 שספגו בני טבק וחניכיו גרף כותרות מאוד לא מחמיאות גם ברחבי היבשת. בניון התאושש לקריירה מפוארת, היתר? לא בטוח. טבק עוד פוטר במטוס בדרך חזרה לארץ.

 

סינדרלה על הגב שלה
שש שנים אחרי הגביע ההוא והנגב כבר הרגיש עוד אחד בכיס. הפועל רמת גן הצנועה טיפסה מליגת המשנה לגמר הגביע ב-2003, אך היתה זו עונה נהדרת של חניכיו של לופא קדוש המנוח.

 

הבמות כבר הוכנו, שדרות רגר לוטשו ויחד עם הקבוצה הגיעו קרוב ל-20 אלף אדומים מבירת הנגב לאצטדיון רמת גן. בתום דו-קרב פנדלים מאכזב ראו את שחר כדורי מניף גביע ונסעו את הדרך הארוכה עם הפנים בין הידיים.

 


כדורי מניף גביע על הגב של באר שבע (עדי אבישי)

 

הגביע שוב מעבר לפינה
אחרי שראתה את מכבי נתניה מהלאומית מעפילה לגמר הגביע ב-2013-14, קיוותה הפועל באר שבע להעפיל לגמר כדי לנגוס לראשונה בתואר בעידן אלונה ברקת. כן, האדומים כבר הגיעו כחבורה איכותית וכקבוצת צמרת אלא שממול ניצבו ברק בכר ועירוני קריית שמונה.

 

גליינור פלט הקפיץ 14 אלף אדומים ברמת גן לשמיים, אך אחמד עאבד דאג לצנן את ההתלהבות עם פצצה לרשת ואז הגיעה הדקה ה-91. כשכולם הריחו הארכה, דויד מנגה הכניע את אוסטין אג'ידה ושלח את אלישע לוי והחבורה שלו להמשיך ולנסות למצוא תואר.

 


כשהצפון חגג על הדרום, סוף סוף היוצרות התהפכו (אסף קליגר)

 

קריסה ברגע האמת
אחרי שנה בצמרת כשוליה למכבי תל אביב, שידרגה ברקת את הסגל עוד יותר. ג'ון אוגו ואובידיו הובאן הגיעו כדי להקנות איכות במצבת הזרים, שלומי ארבייטמן חזר מגלות בבלגיה כדי להפוך לסקורר וזה בהחלט הסתיים ברדיפה מרשימה אחרי מכבי תל אביב. בינואר היא אפילו גירדה 0:0 בבלומפילד מול מכבי תל אביב, תוצאה שהעונה השאירה אותה בפסגה.

 


שחקני באר שבע מנסים לעכל את ההשפלה בגמר (ערן לוף)

 

ואז הגיע גמר הגביע מול מכבי תל אביב. 13 אלף אדומים עשו את הדרך לסמי עופר עם תקוות גדולות, הרי יש להם קבוצה ששווה למכבי תל אביב ואולי הבצורת תישבר. על נוק-אאוט כזה לא חלמו בנגב. ראדה פריצה להט עם שלושער, מכבי תל אביב דרסה את סגניתה עם 2:6 שלא הותיר מקום לספקות.

 


קרסו במאני טיים (ערן לוף)

 

לאחר המשחק יצאה כל הרוח מהמפרשים ואפילו את המקום השני איבדה החבורה של אלישע לוי שנוצחה 3:1 אצל רועי קהת בקריית שמונה. מכאן היה רק לאן לעלות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי