בצל הבלאגן: 0:3 לבני סכנין על בית"ר בטדי

תוהו ובוהו על כר הדשא בטדי. סיום עצוב
תוהו ובוהו על כר הדשא בטדי. סיום עצוב |

אווירה טעונה וגילויי אלימות מכוערים בטדי, אזולאי חגג עם שלושער גדול

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בני סכנין השלימה דאבל על בית"ר ירושלים בפלייאוף העליון. אוהדיה אמנם לא הורשו להגיע לאצטדיון לאור הסיכום בין שני המועדונים, אבל הם בוודאי צפו בקבוצתם מביסה 0:3 בטדי את הצהובים-שחורים, ניצחון שני תוך חודשיים על היריבה המושבעת, וחוזרת למקום הרביעי בטבלה.

האורחת הציגה כדורגל נהדר וניצחה הודות לשלושער מרשים של החלוץ שלומי אזולאי, שכבש כבר חמישה שערים לרשת בית"ר ובסך הכל במאזנו 14 שערי ליגה העונה, אולם מהמשחק ייזכר בעיקר הטעם המר שהשאיר קהל בית"ר ירושלים.

האוהדים הירושלמים, שגרמו לכך שקבוצתם תועמד לדין, הדליקו אבוקות ורימונים לפני המשחק ולכל אורכו שרו שירים גזעניים קשים, ועלולים לגרום לכך שקבוצתם לא תוכל לארח את מכבי ת"א בעוד שבועיים אם תקבל עונש רדיוס, או חמור מכך – לא מן הנמנע שבית"ר תיענש בהפחתת שתי נקודות, עונש על תנאי שעומד כנגדה בגין קריאות גזעניות.

אוהדי בית"ר הערב. אבוקות וקריאות גזעניות כבר בפתיחה (דני מרון)

הקהל הצהוב לא שכח את מה שעברו שחקני קבוצתו ב-2:0 בסכנין בתחילת הפלייאוף – כמו גם את פסילת השער החוקי בדוחה שהוביל להפסד לקבוצה מהמגזר בחודש מארס – ולמעשה החל להשתולל בצורה חריפה לאחר השער השני שספגה בית"ר ירושלים, שנבע מטעות של צוות השיפוט.

שלומי אזולאי בעט מקרוב כדור שהורחק על ידי קלאודימיר מקו השער, אולם הקוון סימן למנשה משיח כי הכדור עבר את קו השער ושלא בצדק אזולאי השלים צמד, אחרי שגם כבש בנגיחה כעבור 11 דקות. בדקה ה-72 החלוץ השלים שלושער וחתם את תוצאת המשחק.

אזולאי. שלושער מרשים מול האקסית (דני מרון)

עוד בבית"ר ירושלים, עומר אצילי שוב פתח על הספסל ועלה רק בדקה ה-55 כאשר חלק מועט מאוהדי בית"ר ירושלים שורק בוז לעברו בוז. עלייתו מהספסל היא חלק מהמדיניות המסתמנת של המועדון ליצור תחושת תמיכה בקשר לקראת הבוררות. אלי טביב יצטרך להחזיר תשובה עד יום שני על בורר מוסכם מבחינתם לפרשה.

יוסי אבוקסיס ושחקניו כאמור שבו למקום הרביעי בטבלה בזכות הניצחון ויתרונם על מכבי חיפה הוא כתוצאה מהפרש שערים עדיף בלבד.

הרכבים

בית"ר ירושלים: בוריס קליימן; אלעד גבאי, ניסו קפילוטו, טל כחילה, דושאן מאטוביץ; קלאודמיר פריירה, דן איינבינדר, לירוי צעירי (לידור כהן 46); דובב גבאי (עומר אצילי 55), ניקיטה רוקאביציה, איתי שכטר.

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמן, סגס תאמבי, אברהם פאס, איציק כהן, וונדרסון, חאלד חלאיילה, דייגו קאצ'ובה, ז'אורז'יניו (יובל אבידור 76), פיראס מוגרבי (מוחמד זבידאת 87), שלומי אזולאי (וויאם עמאשה 90)

מהלך משחק

דקה 1

דקות ספורות לפני שריקת הפתיחה, הבלם עלאא אבו סאלח התלונן על כאבים והוצא מההרכב. סגס תאמבי עלה במקומו בסכנין. במקביל, אוהדי בית"ר ירושלים הדליקו מספר אבוקות ורימונים וקיבלו את הקבוצות במספר שירים גזעניים. 12 אוהדים בסך הכל נעצרו במהלך הערב על התפרעויות אלה.


סגס תאמבי נאבק עם איתי שכטר. פתח במפתיע (דני מרון)

דקה 7

החמצה ענקית של פיראס מוגרבי. כדור ארוך שנשלח לעברו סידר לו הזדמנות מול בוריס קליימן, שוער המארחת שיצא בצורה רשלנית ואפשר לחלוץ המהיר לעבור אותו, אך הכדור מעט ברח לחלוץ שבסופו של דבר מזווית קשה גלגל ליד הקורה והחוצה.

דקה 11

0:1 לסכנין! עלי עותמאן הרים לרחבה כדור נייח, שלומי אזולאי נותר ללא כיסוי ועם הגב לשער נגח פנימה. הפעם האורחת ניצלה יציאה לא טובה של שוער בית"ר. שער שלישי של אזולאי מול הירושלמים העונה.


הלחץ הכבד הוביל לשער יתרון מהיר (דני מרון)

דקה 22

אחרי שבישל לאזולאי, עותמאן ניסה לכבוש בכוחות עצמו, אך בעיטה שלו ממרחק חלפה בסמוך למסגרת שער המארחת.

דקה 36

התקפה טובה של המארחים. שכטר השאיר לאלעד גבאי שהגביה מימין, רוקאביציה נגח ממרחק ופגש את המשקוף של קנדיל.


שכטר. עדיין לא איים על השער (דני מרון)

דקה 43

אזולאי הגיע בקלות לכדור קרן ונגח טוב, אבל דן איינבינדר עמד בדרך לשער והכדור פגע בפניו ויצא לקרן נוספת.

דקה 45

הקצב בטדי מצוין וסכנין מתקרבת לשער שני. ז'אורז'יניו מסר למוגרבי, האחרון הוריד לקאצ'ובה שבעט מכ-16 מטר גבוה והחוצה.

דקה 47

0:2 לסכנין! טעות של צוות השיפוט אפשרה לשלומי אזולאי להשלים צמד. ז'אורז'יניו השאיר את שלומי אזולאי מול שער חשוף, אך החלוץ בעט חלש וקלאודימיר הספיק להרחיק לפני שהכדור עבר במלוא היקפו את קו השער – הקוון דוד מור חיים השתכנע אחרת ומשיח אישר שער רביעי של אזולאי העונה מול בית"ר.


אזולאי זוכה לחיבוקים ולברכות מחבריו (דני מרון)

דקה 55

עומר אצילי נכנס במקומו של דובב גבאי. מעטים הגיבו בבוז, רוב הקהל מחא כפיים לקשר.


אצילי עולה על כר הדשא בטדי (דני מרון)

דקה 72

שלושער לאזולאי, 0:3 לסכנין! מוגרבי העביר רוחב, טל כחילה לא הצליח להרחיק והחלוץ גלגל מקרוב את השלישי שלו ושל קבוצתו.

דקה 75

עומר אצילי ספג כרטיס צהוב, החמישי שלו העונה, וייעדר עוד שבועיים מול מכבי ת"א – משחק שספק אם ייערך בטדי לאור העובדה שבית"ר ירושלים תתייצב בבית הדין על אירועי הערב.


בית"ר מתלוננת על אישור השער השני. שימו לב לכוס שנזרקה מהיציע (דני מרון)

דקה 81

וונדרסון היה צריך לכבוש את הרביעי של סכנין אחרי שפרץ בשמאל והגיע למצב נוח מול קליימן, אבל בעט החוצה.

דקה 85

חאלד חלאיילה השוואה את שיאו המפוקפק של מאמנו, יוסי אבוקסיס, והגיע ל-123 כרטיסים צהובים בקריירה. בכרטיס הבא הוא כבר יקבע שיא חדש.

דקה 90

השופט שורק לסיום על רקע סערה גדולה: חפצים הושלכו מהיציע, השחקנים החלו להתעמת ומנשה משיח נעל את ההתמודדות.




מהומה גדולה הובילה לשריקת הסיום (צילומים: דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי