ברוך דגו חוזר: "מי שאומר שאני זקן, אין לו מושג"

יש בליגת העל שחקנים פחות כישרוניים ממני
יש בליגת העל שחקנים פחות כישרוניים ממני |

מלך השערים הישראלי באלופות, על העלייה עם אשקלון, זהבי ועוד. ראיון

(גודל טקסט)

המנון ליגת האלופות עדיין מתנגן באוזניו של ברוך דגו, מהשחקנים המרתקים והלא מוערכים ביותר שצמחו כאן. לפני כשנתיים מלאו עשר שנים לצמד שלו מול אייאקס, שסידר למכבי תל אביב ניצחון על האלופה ההולנדית ובהמשך נזקפו לזכותו שערים נגד באיירן מינכן ויובנטוס, ובסך הכל ארבעה כיבושים במפעל הכי יוקרתי ביבשת שעד היום מציבים אותו בפסגת טבלת מלך השערים הישראלי במפעל הצ'מפיונס (מבין אלו שכבשו בקבוצות ישראליות).

 

איכשהו שוכחים לציין את הישגו הנדיר של דגו, היום בהפועל אשקלון שעמה עלה לליגת העל, ומתעקשים שלא לשבץ אותו בהיכל התהילה הווירטואלי שלנו.

 

 

התלבושת הצהובה הלמה במשך חמש שנים את מידותיו הטובות. בעונתו השלישית במכבי ת"א כבש 14 שערים ובישל עוד 12, אבל במקום לרשום את האליפות על שמו, השליכו אותו לתוך הלבה המבעבעת שנוצרה בעקבות סילוקו של אבי נמני מהמועדון. חלק מן האוהדים סימנו את דגו כחשוד המידי ומפה לשם הראו לו את הדרך החוצה. "מה שהיה בעבר שייך להיסטוריה, אותי מעניין העתיד", הוא אומר בראיון ל"מעריב-השבוע".

מלך השערים הישראלי באלופות. דגו חוגג על אייאקס (עדי אבישי)

 

יושרו ההדורים בינך ובין נמני?

"בוודאי. נמני קשור לאשקלון ואנחנו בקשר, מתנהגים כמו שני אנשים מבוגרים. את העבר השארנו מאחור".

 

עם יד על הלב, הצטערת שמכבי איבדה העונה את תואר האליפות?

"זה לא רלוונטי מבחינתי. הייתי עסוק במאבקי העלייה של אשקלון, אבל כמובן שעקבתי אחרי המתרחש בליגת העל".

 

שמחת בשמחתו של ערן זהבי כששבר את השיא של ניסים אלמליח?

"זהבי הוא שחקן מדהים, אבל הרבה שחקנים גרמו לו להיות גדול. זהבי כל הזמן משחק לעומק, ואחד כמו דור מיכה רואה אותו בעיניים עצומות. אם בשלוש האליפויות מיכה וטל בן חיים גם בישלו לזהבי וגם כבשו בעצמם, הרי שהשנה הם בישלו יותר והבקיעו פחות. בבאר שבע, לעומת זאת, היה פיזור בריא בין חמישה-שישה גולרים".

זהבי. "שחקן מדהים" (עדי אבישי)

 

תגיד, לברוך דגו מודל 2016 יש מקום במכבי ת"א?

"בלי להשתחצן, אני חושב שלברוך דגו יש מקום בכל קבוצה בארץ. אני יודע למה אני מסוגל".

 

היית רוצה ללבוש שוב את החולצה הצהובה?

"הלוואי. זה חלום רטוב, כמו שאומרים".

 

אפרופו השיא של אלמליח, מה יותר גדול – השיא שלך או של זהבי?

"אין לי מושג מה יותר גדול. אני רק יודע שיותר קשה לכבוש במסגרת שמקבילה לגביע העולם לקבוצות מאשר בליגה הישראלית".

 

מכניע את אוליבר קאן. "קשה יותר מלכבוש בישראל" (Gettyimages)

 

מדוע מצניעים את היותך שיאן הכיבושים הישראלי בליגת האלופות?

"יש פה אנשים שמגדילים את מה שנוח להם ומקטינים את מה ואת מי שלא בא להם טוב בעין. את הגול של שפיגלר כולם זוכרים, ואולי הגיע הזמן שיתחילו להעריך את הגולים שלי ולדבר עליהם. אני רק יכול לקוות שישברו את השיא שלי בהקדם האפשרי".

 

עקבותיו של דגו נעלמו למשך תקופה ארוכה. היה עליו להיגמל מהקצפת של אירופה כדי להסתגל ללחם היבש של ליגה א'. שלוש שנים הוא דופק כרטיס בשירותה של הפועל אשקלון, שקמה ונפלה כמו נחום-תקום. כשצנח לליגה השלישית, איש לא הכין אותו לדייט מהגיהינום. "ירדנו לליגה א', ליגה חסרת רחמים. עד עכשיו אני לא מבין איך הצלחתי לתפקד במגרשי הכדורגל של עמישב פתח תקווה והפועל אזור", נזכר דגו, "נסענו למחנה יהודה ולכל מיני מקומות שלא ידעתי על קיומם. ברוב המגרשים בליגה א' הפסיק לצמוח דשא. הרגשתי שאני משחק בארגז חול".

 

 

שחקני אשקלון חוגגים עלייה (הפייסבוק של הפועל אשקלון)

 

איך אחד כמוך הצליח לשרוד בליגה א'?

"אחרי אליפויות וגביעים והופעה מכובדת בליגת האלופות, נאלצתי להתחיל הכול מנקודת ההתחלה. והאמת היא שצריך הרבה אופי ולהיות ווינר בנשמה. עברתי דברים שנמנעתי מלדבר עליהם בפומבי. מנטאלית עשיתי את הבלתי יאומן. בלי תמיכת המשפחה ובלי החיבוק שקיבלתי מאשקלון, לא הייתי מחזיק מעמד".  

 

תוכל לשים את האצבע על הנקודה הכי כואבת בקריירה שלך?

"אחרי שעזבתי את מכבי ת"א, כמעט שכחו את ברוך דגו. היו מאמנים שהתעלמו ממני. לא האמינו בי ולא רצו אותי. חלקם עדיין מאמנים בליגת העל, ומפאת כבודם אני מעדיף שלא לחשוף את שמותיהם. בדיעבד, סירובם לקלוט אותי היה הדרייב שדחף אותי קדימה. לכל מי שוויתר עליי היה לי חשוב להוכיח שעדיין לא שכחתי לשחק כדורגל. אני שמח שחזרתי לליגת העל דרך הדלת הראשית, בלי טובות מאף אחד".      

 

עד מתי, דגו? 

"אני אומר לעצמי תמשיך כל עוד אתה מסוגל, מה זה משנה בן כמה אתה? פרנצ'סקו טוטי, למשל, עוד מעט בן 40 ועדיין משחק בסריה A ובנבחרת  איטליה. אנדראה פירלו יותר מבוגר ממני בשלוש שנים, ובגיל 36 עדיין כיכב ביובנטוס. מישהו אמר להם לפרוש? עם כל הכבוד, בליגת העל מסתובבים שחקנים יותר צעירים ופחות כישרוניים ממני".

 

התסבוכת המשפטית שאליה נקלע ראש העיר, איתמר שמעוני, עלולה להעיב על הכנותיה של העולה החדשה לקראת העונה הבאה, ובסיטואציה הנוכחית אפילו המקום ה-12 בליגת העל מסתמן כיעד קשה להשגה. "כדי שלא יקרה לנו מה שקרה לנתניה ועכו, נהיה חייבים להתחזק בשמונה שחקנים לפחות, כולל חמישה זרים שכל אחד הוא בינגו", מנתח דגו. 

שחקני אשקלון חוגגים עלייה (הפייסבוק של הפועל אשקלון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי