בתיה שהר: "אולי בן לא היה צריך לבחור בב"ש"

אולי הוא כבר עייף מלעבור קבוצות
אולי הוא כבר עייף מלעבור קבוצות |

אמו של החלוץ ב-103FM: "מכבי ת"א הציעה שכר כפול, גם חיפה התעניינה"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע נכנעה לראשונה העונה בליגה 2:1 למכבי חיפה ובדקות הסיום העייפות נתנה את אותותיה והירוקים השלימו את המהפך, אבל למחרת ההפסד בבירת הנגב מתעסקים בצרות אחרות.

שיר צדק כבר יצא להגנתו של בן תורג'מן הבוקר לאחר הביקורות שספג מהקהל, וזמן קצר לאחר מכן הייתה זו בתיה שהר, אמו של החלוץ בן, שסיפרה ב-103FM על אכזבתה הרבה מכך שברק בכר לא מעניק לחלוץ הזדמנות ראויה.

"בן עבר מלא קבוצות במהלך הקריירה ואני הרגשתי שמה שהובטח לנו בבאר שבע לא ממש קוים", אמרה בתחילת דבריה בבוקר לאחר שהחלוץ כלל לא שותף בהפסד בסמי עופר. "בן לא גורש מהקבוצות שהוא היה בהן בחו"ל. הוא יצא בגיל 16 וחצי לאירופה וישר הלך לקבוצות גדולות מאוד שמטבע הדברים בהן היה צריך להילחם על מקומו כל הזמן מול שחקנים כמו דרוגבה ואנלקה".

"ההבטחות של הפועל באר שבע לא קוימו" (דני מרון)

"הובטח לנו שבן יהיה שחקן הרכב, שחקן מוביל בהפועל באר שבע", הבהירה בתיה והמשיכה, "נכון שבהתחלה הוא פתח בהרכב ואתם לא זוכרים אבל עד ינואר הוא היה פצוע, וכשהוא חזר הוא שולב ברוטציה והקבוצה רצה כך שאי אפשר היה לבוא בטענות. לא רצינו לעשות נזק בעונת אליפות כי הוא לא שיחק מספיק".

בתיה נשאלה אם פנתה לאלונה ברקת בנושא ואמרה: "פניתי אליה מספר רב של פעמים ובשיחות בינינו דיברנו על כך שבן לא מקבל את היחס שמגיע לו. היא השיבה שזה לא נכון ושהוא שחקן מוביל. אני חושבת שבן שחקן אירופי לכל דבר שהוכיח את זה בנבחרות ישראל.

"לא היה משחק שבן לא הוחלף בשנה שעברה, תמיד היה חילוף ראשון, וגם השנה הוא פתח בשני משחקים והוחלף ובאירופה לא פתח. אני מבינה שב"ש מועדון גדול, בן תמיד היה במועדונים גדולים ואפילו יותר, ואני חושבת שמגיע לתת לו קרדיט".

"שיחק במועדונים גדולים יותר מהפועל באר שבע" (מאיר אבן חיים)

אז מי אשם בסיטואציה לטענתה? בתיה שהר חשפה כי שמעה שסוכן השחקנים דודו דהאן, שמייצג את המאמן ברק בכר ומספר שחקני הרכב במועדון, קשור לכך: "אני בטוחה שבן שהר לא חושב כך, אבל לא מעט סוכנים אמרו לי שבגלל דודו דהאן הוא לא משחק. בן לא מבין איך הוא לא שחקן הרכב ואני לא חושבת שניתנה לו הזדמנות – איך שחקן יכול לשחק כשכבר בדקה 29 מחממים שחקן אחר במקומו? אני מאמינה לאלונה שאמרה שלא היו דברים מעולם".

"מאמינה לאלונה שזה לא בגלל דודו דהאן" (דני מרון)

בתיה שהר המשיכה: "בן הבקיע תוך שתי דקות מול סלטיק ואפילו ב-BBC לא הבינו איך הוא לא פתח במשחק הראשון. הנקודה היא שבן לא מסכים עם דעתי ואני לא יודעת להבין אם זה נובע כי הוא כבר עייף מלעבור קבוצות או איבד אמונה. "בן מאוד אופטימי, הוא ילד תמים וזאת הבעיה שלו. הוא תמיד מאמין למה שמספרים לו. אני מאמינה לבכר שיש לו סגל גדול וכולם צריכים לשחק, אבל אני שמה לב שבן לא נספר".

אמו של החלוץ אף חשפה הצעות ממכבי חיפה, מכבי תל אביב והתעניינות מפועל תל אביב לאורך השנים וסיפרה: "היה לו חוזה יותר טוב בהפועל תל אביב והייתה לו גם הזדמנות לשחק במכבי חיפה. יענקל'ה אמר לבן 'כשתהיה בשל לבוא לשחק במכבי חיפה תדבר איתי'. 

שחר רצה, גם מכבי ת"א הציעה – הייתה טעות לעבור לנגב? (עדי אבישי)

"כשהוא נפגש עם מכבי חיפה הוא עוד רצה לשחק בחו"ל, אבל כשהוא החליט לחזור לארץ ניסינו למצוא לו את הקבוצה ששם יש לו את מירב הסיכויים לשחק – ולכן הוא גם לא חזר למכבי תל אביב שהציעה לו שכר כפול. אני לא מבקרת את בכר, אלא אומרת את זה מתוך תסכול, אולי הבחירה בהפועל באר שבע לא הייתה נכונה".

בתיה שהר לא עצרה כאן, ואף העניקה פרשנות משלה לשפת הגוף של בנה בסיום המשחק מול חיפה, ועל ההשלכות לכך שהיא בחרה לדבר. "מעולם לא ראיתי את בן מסנן כל כך הרבה עצבים. לצערנו לא בהכרח המנומסים הופכים לשחקנים גדולים. נודע לו אתמול שדיברתי שלא על דעתו, והוא כרגע לא מדבר איתי".

"אני שנתיים לא מדברת", המשיכה בתיה, "בן ילד גדול, נשוי עם ילדה, הוא לא שומע בקולי ואני יודעת שזה מחליש אותו. לצערי, הוא הרבה פעמים האמין בתמימות לאנשים אחרים ולא שמע לי. אבל מבחינתי אתמול זה היה הקו האדום. קיבלתי ממנו נזיפות היום. אמרתי לו שהוא צריך לעצמו סוכן שידבר בשבילו עם ברק בכר ואלונה ברקת".

 

סאגה דומה, בה שחקן בכיר ממעט לשחק וקרוב משפחתו מתרעם על כך בתקשורת, קרתה רק לא מזמן בנגב עם מאור בוזגלו ואביו. אך עבור בתיה שהר יש שוני גדול מאוד בין שני המקרים. "אתה יודע מה ההבדל בין מאור בוזגלו לבן?", הסבירה, "לבוזגלו יש תקשורת, יש אינסטגרם. לבן אין מי שידבר עליו".

 

הפועל באר שבע העדיפה להוציא תגובה קצרה ופשוטה לדברים הנוקבים של בתיה שהר. "אנחנו מכבדים את בתיה ואוהבים את בן, הוא שחקן חשוב אצלנו, ומאחלים לכולם שנה טובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי