גנאים: לא כל קבוצה ערבית יכולה לשרוד בליגת העל

מאזן גנאים ביציע
מאזן גנאים ביציע | צילום: ערן לוף

ראש עיריית סכנין: "מעדיף שמול בית"ר ירושלים הפוליטיקה תישאר בצד"

(גודל טקסט)

"אין ספק שההישג השנה נחשב כנדיר, זה מראה על איכות מיוחדת. החיבור המוצלח בין ההנהלה, צוות המקצועי, השחקנים והקהל בא לדי ביטוי. החיבור הנפלא שנוצר בזמן האחרון הוביל אותם להיות בפלייאוף העליון בלי ספק", מציין יו"ר בני סכנין לשעבר וראש העירייה בימינו, מאזן גנאים בראיון לספורט1.

 

גנאים היה האיש שהוביל את סכנין להישג הגדול בתולדותיה, הזכייה בגביע המדינה ב-2004. הקשר שלו לקבוצתה נותר בעינו למרות העובדה שעזב את המועדון ב-2008 ומאז מכהן כראש העירייה.

 

 

גנאים הוא של איש השלום. לא פעם עבד קשה בכדי להשיג קירוב לבבות בין היהודים והערבים. מבחינתו סכנין היא אבן דרך בתרבות של ערביי ישראל ותמשיך ב דרכה: "לא כל קבוצה ערבית יכולה לשרוד בליגת העל תקופה ארוכה כזאת, אנחנו היחידים שהחזקנו מעמד מאז 2002 עד עכשיו, וזה מעיד על בסיס חזק וחשיבה נכונה", סיפר גנאים. "העונה הכי טובה הייתה העלייה לליגת העל ב-2001, זה היה חלום גדול. זכינו בגביע המדינה כתואר ראשון בתולדתינו ומקווה שזה יחזור גם השנה – הקבוצה כבר בחצי הגמר", הוסיף.

 

היו"ר לשעבר התייחס לשאיפות של הקבוצה להשיג תואר העונה ולהישגיה הגדולים: "הופענו מחוץ לגבולות המדינה וזה היה כבוד גדול. המקום הרביעי ששמרנו עליו בתום העונה לפני שנתיים גם בקנה אחד עם ההישגים. השנה מקווה ומאמין שאנחנו כן יכולים להחזיר את התהילה ולזכות בגביע ולסיים במקום רביעי. יש לנו קאדר מצוין".

 


"חיבור יוצא מן הכלל בין כל החלקים בסכנין", אבוקסיס חוגג (ערן לוף)

 


וגם השחקנים שלו (ערן לוף)

 

בתור ראש העיר, גנאים מהווה לא מעט מתקציב המועדון הצפוני: "התורם הבסיסי והמשמעותי לתקציב הקבוצה  היא בעיקר העירייה, התרומה שלנו עוזרת המון. בני סכנין נחשב כארגון הכי חשוב בעיר וחייבים לשמור עליו כי המגזר מהדרום עד הצפון מחוברים אלינו ותומכים בנו בצורה נפלאה, ספורטיבית ותרבותית".

 


"כל המגזר תומך בנו, מצפון ועד דרום", אוהדי סכנין מול בית"ר (ערן לוף)

 

לאחרונה עלו שוב האוהדים לכותרות אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים: "כל משחק מול בית"ר לא רגיל מטבעו, תמיד נכנסת הפוליטיקה לכותרות. אישית אני מעדיף שהפוליטיקה תהיה שולית במשחקים הללו והכדורגל יהיה מה שיתעסקו בו".

 


אוהדי סכנין תומכים בגמר הגביע ב-2004. ישחזרו את ההישג (Gettyimages)

 

עבאס סואן עם התואר ההיסטורי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי