ד"ש מהאקסים: סוארס וסה מתכוננים למפגש בטרנר

|

הפורטוגלי ("לא מיציתי במכבי ת"א") והברזילאי ("ב"ש זה הבית") מנתחים

(גודל טקסט)

וויליאם סוארס, אקס הפועל באר שבע, ואורלנדו סה, אקס מכבי תל אביב, שמשחקים יחד בסטנדארד ליאז', הם חברים טובים עוד מהימים ששניהם שיחקו בבראגה. ב-21:00 למשך 90 דקות, הם שוב יהפכו ליריבים. סוארס רוצה לראות את באר שבע שוב מפגינה עליונות על הצהובים, אורלנדו רוצה את ההפך הגמור. בראיון כפול התכוננו איתם לעימות חזיתי.

 

מה תהיה התוצאה במשחק?
סה: "לדעתי יהיה תיקו. מכבי  עשתה הישג יפה באלקמאר אבל נבלמה בהפסד למכבי חיפה. נראה לי שנקודה בטרנר תספק אותם, ובמצב כזה חשוב לא להפסיד כדי לא לאבד ביטחון. זה משחק חוץ קשה ביותר וצריך לעבור אותו ולהמשיך".

 

סוארס: "באר שבע תנצח. בבית שלנו בטרנר יש מעט מאוד קבוצות שיכולות לצאת עם הנקודות. עברנו את אולימפיאקוס וניצחנו את סלטיק, היתה נפילה מול ספרטה פראג אבל זה קורה. הכי חשוב שאנחנו במקום הראשון וצריך לשלוח מסר להמשך".

 

סה. "נקודה בטרנר תספק את מכבי" (אודי ציטיאט)

 

מי יהיה המצטיין?
סה: "מדוניאנין רמה מעל כולם. שחקן אירופאי קלאסי עם טאץ' מדהים שבכל רגע יכול לייצר מהלך שיכניע את היריבה. הוא שחקן של הרמות הגבוהות ביותר. חכם, פיקח, ערמומי, כל החלטה שלו עם הכדור נכונה, אפס טעויות. פשוט תאווה לעיניים".

 

סוארס: "טוני וואקמה. מה לא אמרו עליו עדיין? קלאסה אחרת. שחקן ההתקפה הטוב ביותר בליגה. עם העובדות והמספרים אי אפשר להתווכח. רק דבר אחד לא ברור, מה הוא עוד מחפש בליגה הישראלית?".

 

קהל יותר טוב?
סה: "הקהל של מכבי מדהים, קיבלתי מהם שפע של פידבקים חיוביים גם כשלא הלך לי. לא אשכח להם את התמיכה. אני חושב שהם ערך חשוב ביותר בהצלחה של הקבוצה. גולדהאר לא היה קונה את מכבי אם לא היה לה קהל כזה. הקהל הוא המועדון עצמו והאוהדים הם לא השחקן ה-12 אלא הכוכב של הקבוצה".

 

סוארס: "אני רואה סרטונים ביוטיוב של הקהל של באר שבע ויש לי צמרמורת. העידוד, האפקטים, הדחיפה של הקבוצה. זה קהל שנותן פור לליגה ועם כל הכבוד לאוהדים של מכבי הקהל של באר שבע זה קלאסה אחרת. הם גם מבינים בכדורגל ואי אפשר למכור להם לוקשים. האהבה שלהם לקבוצה זה משהו דתי. היתה לי זכות גדולה לשרת אותם ויש להם חלק מרכזי בהצלחה שלי".

 

"האהבה של אוהדי באר שבע זה משהו דתי" (דני מרון)

 

מי תיקח אליפות?
סה: "המשחק הזה לא יכריע את גורל האליפות. אנחנו רק בסוף אוקטובר ויש עוד המון זמן. את האליפות תיקח מי שתנצח את הקבוצות הקטנות ולאו דווקא במשחק העונה, אבל אם מכבי תנצח זו תהיה הצהרת כוונות".

 

סוארס: "באר שבע תיקח אליפות כי היא טובה יותר, מחוברת יותר ויש לה סגל איכותי יותר. אני מאמין הקבוצה תתחיל את הריצה שלה לתואר אחרי שחזרנו למקום הראשון, שזה המקום הטבעי של באר שבע".

 

איזה בעלים טוב יותר לקבוצה שלו?
סה: "כל קבוצה רוצה בוס כמו גולדהאר שלא חוסך במשאבים ורואה בקבוצה את המשפחה שלו. ההצלחה של מכבי רשומה על שמו. נכון שהוא לא היה מגיע אליה בלי האוהדים, אבל הם קיבלו מתנה אבא עשיר עם לב חם שקבוצות אחרות רק יכולות לפנטז על אחד כזה".

 

סוארס: "אלונה מחוברת לשחקנים כמו אמא. היא אישה אמיתית שבאה מאהבה נקיה לקבוצה ונותנת את כל מה שיש לה בשבילה. היא לא לקחה מותג שקיים בשוק והתחברה אליו אלא הלכה לפריפריה ובאה לתת לתושבים ליהנות ולהאיר את החיים שלהם וכך גם להגשים את חלום הילדות שלה. הכי רומנטי שיש".

 

גולדהאר.  "מכבי קיבלה במתנה אבא עשיר" (עדי אבישי)

 

מתגעגעים?
סה: "לא מיציתי את עצמי במכבי, בבלגיה אני מצליח יותר ונראה לי שהייתי יכול לתרום יותר למכבי. יש לי תחושה שמכבי פספסה אותי אבל הלחץ לשערים מידיים שיביאו הישגים הוא שהכריע. אבל בסך הכל היה לי שם טוב".

 

סוארס: "בוודאי שאני מתגעגע. באר שבע זה הבית שלי ויש לי משם רק זיכרונות טובים. מקווה שעוד ייצא לי לחזור כי זה המקום שאני רוצה לגמור בו את הקרירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי