דווקא עכשיו: האם ראדי שחוק לפני המאני טיים?

ראדי בפעולה
ראדי בפעולה | צילום: דני מרון

קשר באר שבע פתח נהדר, אבל כעת הוא בנסיגה. טורק ולנדאו מנתחים

(גודל טקסט)

מהראן ראדי הגיע להפועל באר שבע בקיץ כאחת ההעברות הנוצצות של החלון. אחרי שלוש אליפויות במכבי תל אביב בחר הקשר הוותיק לעבור לבירת הנגב ולמתחרה העיקרית על התואר.

 

בתחילת הדרך קיבל ראדי שבחים רבים על היכולת שלו, אבל דווקא כשהעונה נכנסת לישורת האחרונה, כשעוד מעט כבר ניתן לגעת בצלחת האליפות, הוא נחלש.

 

 

שחוק ברגע האמת?

האם ראדי שחוק דווקא במאני טיים? בבאר שבע הוא פתח את העונה נהדר כאמור ואף רשם חמישה שערי ליגה, אך בתקופה האחרונה נדמה כי עייפות פוגעת בו וכתוצאה מכך גם במכונה של ברק בכר שלא ממהר לספסל אותו.

 

"ראדי התרגל לשחק קבוע ובגלל השינויים בקבוצה, כשעברנו לשחק יותר התקפי והוא ירד לספסל, הוא איבד כושר משחק", אומרים בקבוצה, "אבל עדיין הוא שחקן משמעותי, יש לו מה לתרום בהגנה ובהתקפה, הוא צריך לחזור לכושר משחק דרך דקות משחק, הוא שחקן מאוד חשוב במערך שלנו".

 


ראדי משגיח על מדוניאנין, שחוק ברגע קריטי? (דני מרון)

 

אחד הסמלים הגדולים של שחקני המגזר, ג'ימי טורק, דווקא חושב שזוהי הסיבה: ראדי פשוט התעייף ואולי זה בגלל הגיל. הוא בירידה וקשה שלא לשים לב לכך. במקרה כזה אולי כדאי להשתמש בו אחרת, אולי להעלות אותו במחצית ואולי לתת לו לנוח, אני סומך על ברק בכר. באר שבע עשתה שיקול שחסרים לה שחקנים שכבר זכו באליפויות ולכן היא הביאה אותו אחרי שלוש שנים במכבי, עכשיו צריך לחשוב מה עושים".

 

לגבי רמת המקצוענות שלו אין ספק. ראדי הוא אחד שנותן הכל, וגם ברגעים קשים, והיו לא מעט כאלו במכבי תל אביב, הוא לא מוותר אף פעם.

 

אקס מאמן באר שבע, ויקו חדד חושב שראדי יציב ביכולתו: "הוא לא פחות טוב ממה שהיה כל העונה, אבל פחות יעיל. כל פעם שהוא משחק הקבוצה נראית הרבה יותר טוב, ולהיפך כשהוא לא משחק. הוא כל הזמן משותף במשחק, ומן הסתם כשאתה עושה יותר דברים אתה גם עושה יותר טעויות. אתה מאבד יותר כדורים ובועט פחות למסגרת, שזו הטענה אליו, וכאן מתבטאת הירידה ביעילות שלו, אבל זה רק בגלל שהוא משתתף בכל מהלך במשחק. הוא נמצא בכל מקום במגרש, עושה הגנה כמו שצריך. אי אפשר להיות מצוין כל המחזורים, יש לפעמים ירידות".

 


ראדי מוציא אוויר, "לעולם לא מוותר" (דני מרון)

 

בכר צריך אותו: ווינר עם ניסיון

ברק בכר יכול לתמרן בסגל הארוך, אך האם דווקא בסוף העונה הוא יצטרך להוריד לספסל את אחד הברומטרים שלו.

 

פטריסיו סייג, שהיה עוזרו של אוסקר גרסיה במכבי והפך את ראדי לבן טיפוחיו, אמר: "ראדי מקצוען ברמה גבוהה. יש לו תכונות של שחקן אירופאי ויש לו משהו חשוב לספורטאי: שהוא לא נשבר. יש מעט ספורטאים כמוהו שהם מאוד תחרותיים. אני מאוד קרוב אליו ואוהב אותו, לדעתי יש לו עונה מדהימה, אבל לא שמים לב לאיכויות שלו, כי התרומה שלו זה לא לעבור שחקנים, הייחוד שלו זה הווינריות, בחמש השנים האחרונות בכל קבוצה שהוא שיחק הם גמרו מקום ראשון או שני, לא מעט בזכותו".

 

גילי לנדאו, חברו של ברק בכר שעבד תחתיו בקריית שמונה, אמר: "נפוליון אמר 'תנו לי גנרלים עם כשרון, אבל לא פחות חשוב – עם מזל'. ראדי לקח אליפויות עם מכבי, ומכאן החשיבות שלו בבאר שבע, הניסיון. הוא משחק בשלל תפקידי הקישור, הוא מוסיף בגרות ומנהיגות, אבל הוא צריך ויכול להיות יותר משמעותי במאני טיים, כי עכשיו זוכים באליפות".

 


ראדי, "זה הזמן ללחוץ על הדוושה" (ירון אלפי)

 

"עכשיו זה המאני טיים שלו, ועכשיו זה הזמן ללחוץ על הדוושה כדי לקחת על האליפות. מי שלא יהיה טוב, אני בטוח שבאר שבע תחשוב על דרך אחרת", סיכם ג'ימי טורק.

 

ומה לגבי העתיד? ראדי שחתם לשנתיים במועדון מבירת הנגב יחגוג בקיץ את יום הולדתו ה-34. האם החוזה לא ימומש במלואו. "ראדי מאוד מאושר בבאר שבע ולדעתי הוא צריך להמשיך במועדון", אמר פטריסיו סייג, "אני חושב שחייבים להאריך את החוזה שלו".

 

"ודאי שהוא צריך להמשיך, הוא מאוד חשוב לבאר שבע", אמר חדד, "הוא שחקן מאוד משמעותי".

 


ימשיך עונה נוספת או לא? (עדי אבישי)

 

ואילו גילי לנדאו חושב שלגורל העונה תהיה השפעה: "כמובן שאם באר שבע תמעד ולא תיקח אליפות תהיה לזה השפעה על המשך דרכם של כמה שחקנים, ובכלל זה גם מהראן ראדי", סיכם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי