דוידוביץ': הימים הגדולים של מכבי חיפה עוד יחזרו

דוידוביץ'
ניר דוידוביץ' | צילום: גל ברק

לוי ("איש מקצוע ענק"), שחר ("מגיע לו יותר") וגם בניון. התמנון בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

העונה הבינונית שעוברת על מכבי חיפה מציפה געגועים לכוכבי העבר אלו שהוליכו את הירוקים לשנים יפות בצמרת הכדורגל הישראלי.

 

אחד הסמלים של הירוקים, ניר דוידוביץ', שחתום על הישגים רבים שכל כך רחוקים ממכבי חיפה בטח נמצא ברשימות הללו.

 

 

שלוש שנים אחרי הפרישה דוידוביץ' עובד כמאמן שוערים בנוער של מכבי חיפה שדוהר לאליפות ובנבחרת הצעירה. בין היתר הוא חתום על התקדמותם של שוער הנוער, טל בורשטיין שהשנה משחק בנשר, ושוערי הנבחרת הצעירה עומרי גלזר וגולן אלקסלסי, והשוערים של הנבחרת הקודמת רם שטראוס וברק לוי, כמו עוד שוערים רבים במחלקה בחיפה. בראיון לספורט1 הוא מדבר על התקופה הלא פשוטה של הבוגרים אך בעיקר על זכרונות ורגעים טובים יותר.

 

"היתה לי שנה להתרגל לפרישה כי בשנה האחרונה שלי ישבתי בחוץ בגלל פציעות", אומר דוידוביץ'. "אני מרגיש מצוין עם מה שאני עושה ואיפה שאני נמצא. יש לי הרגשה של סיפוק ואני גם עסוק כל היום וזה ממלא אותי, זה הכיוון שלי בחיים – תחום אימון שוערים".

 


"הימים הגדולים עוד יחזרו", דוידוביץ' (עדי אבישי)

 



דוידוביץ' בימים שהיה שמח בכרמל (Gettyimages)

 

כשדוידוביץ' מסתובב בעיר חיפה, האוהדים עוצרים אותו ומספרים לו כמה הם מתגעגעים למכבי חיפה הגדולה, לימים שלו. "הימים הגדולים של המועדון עוד יחזרו. אני לא נמצא שם אז אני לא יכול לנתח מה הסיכויים, אבל הגביע והמקום באירופה עדיין בהישג יד ואני מאמין שהם יכולים לעשות את זה. בכדורגל הכל יכול להיות, חיפה זה מועדון ענק ואני מאמין שנגיע למשהו כבר העונה, אני תמיד חושב אופטימי".

 

האוהדים כבר צמאים לתקופות טובות.
"האוהדים של מכבי חיפה נפלאים, הם האוהדים הכי טובים, וכולם מקווים יחד איתם שיהיו זמנים יותר טובים. כל הכבוד להם על התמיכה בקבוצה גם כשלא הולך, הם ממלאים את סמי עופר ונותנים תצוגות עידוד מדהימות. כל הכבוד להם. אני לא אשכח להם את התמיכה הרבה ואני חייב להם ואוהב אותם".

 

מה דעתך על רוני לוי?
"יש לי רק מלים טובות להגיד עליו. הוא מאמן שהוכיח את עצמו במשך כמה עונות, והוא איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. אין הרבה אנשי מקצוע ברמה כזאת ואני אוהב אותו מאוד".

 


"אין הרבה אנשי מקצוע ברמה שלו" (ערן לוף)

 

מה דעתך על העונה שעוברת על יוסי בניון?
"יוסי הוא חבר טוב מאוד ושחקן ענק. קטונתי מלנתח אותו אבל הוא נותן עונה טובה השנה. יש בכדורגל לא מעט רגעים שלא הכל הולך ויוסי מכיר את זה, נקווה שייקח את חיפה למקומות טובים השנה ושימשיך איתנו בעונה הבאה ביכולת הגבוהה שלו שכיף לראות".

 

יעקב שחר, מה יש לך לומר עליו.
"איש מדהים שאוהב את מכבי חיפה ותורם לה רבות. נקווה שירווה נחת מהקבוצה ויקבל תמורה להשקעה שלו".

 

אומרים ששוער יכול להיות מאמן כי הוא רואה את כל המשחק מאחור ומבין אותו טוב יותר, משהו כמו יוסי מזרחי.
"אני לא רוצה לאמן, למרות שזה מאוד נכון, השוער כל הזמן מכוון את ההגנה ואת החלק האחורי, כי הוא רואה את הכל. אני מוכן לתת עצות בחינם למי שרוצה אבל לא בתור מאמן כי זה לא מדבר אליי".

 


"להיות מאמן ראשי לא מדבר אליי" (Gettyimages)

 


"נקווה שיקח את הקבוצה לימים טובים יותר" (דני מרון)

 

במכבי חיפה הנישה של אימון השוערים תפוסה כבר 20 שנה על ידי גיורא אנטמן.
"אנטמן הוא מאמן שוערים מצוין, הוא עבד גם איתי ואני יכול להעיד. אני מתעסק כרגע במקום שבו אני נמצא ונהדר לי איפה שאני נמצא, אני נותן את כל מה שאני יודע ומשתדל שכל מי שעובד איתי ירוויח".

 

גולן אלקסלסי מהנבחרת הצעירה יכול להתפתח לשוער טוב?
"יש לו יכולות גבוהות, אחרת הוא לא היה בנבחרת הזו, אבל כדורגל זה לא רק יכולת אלא הרבה מעבר. אם הוא ימשיך לעבוד קשה ולא לעצור הוא יתקדם ויגיע למקומות טובים, זה תלוי בו".

 

מה לגבי עידו דוידוב שזוכה לכותרות?
"שחקן מצוין בעל יכולות גבוהות, ולא סתם יש מסביבו באז כזה. שמעתי שיש לו ביקוש ויש לזה סיבות כי הוא נותן גולים ובולט לטובה וזה לא סתם. זה ילד טוב וחכם שעובד קשה ואין סיבה שלא ייצא ממנו שחקן".

 

 

חברך אריק בנאדו, מאמן הצעירה. איך החיבור ביניכם עובד?
"אריק חבר טוב שליווה אותי גם בתור שחקן. יש לנו קשר אדוק והוא תמיד יודע מה שאני חושב עליו. הוא כבר אימן במכבי חיפה ורצו אותו בהפועל ת"א. יש לו יכולות גבוהות והוא עובד קשה ועוד נראה אותו מאמן ברמות הגבוהות".

 

לאורך כל הקריירה קיבלת הצעות נוספות אבל נשארת בחיפה. אין חרטות?
"ממש לא. אני אוהב את מכבי חיפה ועשיתי בה קריירה שמספקת אותי ואני מביט אחורה בחיוך. לא פספסתי כלום ואין לי תלונות. אני מתרכז בהווה ורוצה לתרום ושמח במה שאני עושה".

 

הנוער שלכם דוהר לאליפות, אתה משמש חלק מהמערכת שעושה עבודה טובה.
"זה מחמם את הלב. עובדים קשה ונכון במחלקה, יש לנו ילדים טובים ומוכשרים שנקווה שיגיעו לאן שהם רוצים. המחלקה הזו במשך שנים עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר וזו גאווה וסיפוק להיות חלק מזה".

 


"מסתכל על הקריירה בחיוך" (מכבי חיפה, רשמי)

 

איפה נראה אותך בעוד עשר שנים?
"בכדורגל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. מתי שלא יהיה לי טוב אני לא אהיה. בינתיים אני קם כל בוקר עם חיוך וזה מה שחשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי