דירוג כוח: לאיזו אלופה היה הסגל החזק ביותר?

אז עם אתם הולכים?
אז עם אתם הולכים? | צילום: אודי ציטיאט, דני מרון, עדי אבישי, Gettyimages

בעקבות ההצלחה של ב"ש, היזכרו בכל השמות הגדולים והצביעו בסקר

(גודל טקסט)

האלופות הישראליות של העשורים האחרונים מתהדרות בסגלים עמוקים שנשמרים בדרך כלל מספר עונות. אם זו מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, הפועל תל אביב וכמובן הפועל באר שבע הנוכחית.

 

 

 

 

הכספים כבר מזמן נשפכים הרבה יותר מהעבר ובעשור הנוכחי גם לסגל שהעמיד ארקדי גאידמק בבירה לא בטוח שיש את הבכורה. אז הגיע הזמן להיזכר ולהכריע – למי הסגל הטוב ביותר מבין הגדולות שזכו באליפות?

 

 

בית"ר ירושלים, 2007-08
ארקדי גאידמק החליט להפוך את בית"ר לקבוצה הבכירה בישראל והשקיע לשם כך לא מעט. דרק בואטנג הגנאי, כריסטיאן אלבארס הצ'ילאני וכמובן ששמעון גרשון, מיכאל זנדברג ואריק בנאדו הצטרפו לחבורה שכללה את איציק קורנפיין, אבירם ברוכיאן וברק יצחקי. זה הסתיים בדאבל צהוב-שחור.

 


ואולי זה הסגל הטוב בהיסטוריה? (דני מרון)

 

הפועל ת"א, 2009-11
אליפות הקיזוז, שער דרמטי של ערן זהבי אבל אם תרצו או לא זו היתה אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה שלנו. גילי ורמוט ואיתי שכטר בשיאם, ערן זהבי בעונת פריצה וזרים כמו וינסנט אניימה ודאגלס דה סילבה הפכו את המכונה האדומה לכזו שרצה גם לקמפיין אלופות מרשים בעונה שלאחר מכן עם שחקנים כמו טוטו תמוז ובן שהר. אז האם זה היה הסגל הטוב בישראל?

 


תקופת השיא שלו היתה עם הסגל הטוב ביותר? (Gettyimages)

 

מכבי ת"א, 2012-16
החבורה הצהובה רצה כבר מספר עונות בסגל די זהה, כזה שמתחזק בכל היחלשות. ערן זהבי הוא כמובן הלהיט הגדול, אבל מסביב נעו וינסנט אניימה, חואן פאבלו קולינאס וגם פרדראג ראיקוביץ'. תוסיפו את נוסא איגייבור, ראדה פריצה, קרלוס גארסיה, ניקולה מיטרוביץ' ואת חבורת הישראלים של טל בן חיים ואיתן טיבי. היציבות הצהובה מעידה על עוצמת הסגל?

 


טל בן חיים וזהבי, חלק משושלת (עדי אבישי)

 

הפועל באר שבע, 2016-17
האלופה הנוכחית רצה כבר מספר עונות אבל נדמה שמהעונה שעברה ברק בכר עיצב לעצמו קבוצה שרק צוברת תאוצה ולראיה התוצאות. טוני וואקמה הצטרף לג'ון אוגו ואובידיו הובאן, גיא חיימוב מגבה את דודו גורש וכמובן שאליהם מצטרף השלד של אליניב ברדה, מאור בוזגלו ומאור מליקסון. אלונה ברקת צירפה גם את בן שהר ושיר צדק שהפכו קאליברים רציניים והעונה גם לוסיו ומיגל ויטור נראים כמי שישלימו שלד של שנים. מסכימים?

 


האם זו הקבוצה החזקה אי פעם? (אודי ציטיאט)

 

מכבי חיפה, 1993-96
ואולי, אולי צריך בכלל ללכת יותר מ-20 שנה אחורה. האלופה שלא הפסידה משחק במשך עונה שלמה. החבורה של גיורא שפיגל שהשפילה את מכבי תל אביב עם 0:5 והבליטה לגדולה את אייל ברקוביץ', ראובן עטר, רומן פץ וסרגיי קנדאורוב. בהמשך היא כמובן התחזקה גם בחיים רביבו. אולי זו עדיין הבחירה שלכם?

 


הסגל הכי טוב שהיה כאן? (רוני שיצר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי