דמאיו נפרד מבני יהודה: השארתי מועדון חזק

דמאיו. אני כתום בנשמה
דמאיו. אני כתום בנשמה | צילום: עדי אבישי

הכתומים עוברים לידיו של אברמוב. היו"ר היוצא אמר בדמעות: "אני כתום בנשמה"

(גודל טקסט)

מנכ"ל בני יהודה ב-13 השנים האחרונות, משה דמאיו, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים והודיע כצפוי על עזיבת המועדון.

דמאיו אישר את העברת המועדון לידיו של ברק אברמוב, לאחר שבשבוע שעבר הצדדים סיכמו סופית וחתמו על חוזה העברת הבעלות. דמאיו יקבל כ-2.5 מיליון שקל על מכירת המועדון.

 

משה דמאיו אמר בפתח דבריו במסיבת העיתונאים: "התחייבתי בעבר שאם יבוא אדם עם יכולות כלכליות, אדם ראוי, אפנה את מקומי בתקווה שהוא יצעיד את בני יהודה למקומות שאני לא יכולתי.

 

בניגוד לפרסומים על קשיים במו"מ או הערמת קשיים מצדי, דבר לא היה ולא נברא. הכל היה הליך מחייב על מנת לבצע העברה מסודרת כדת וכדין. מה שסוכם ביום הראשון – זה מה שקרה בחתימה".

 

דמאיו על הספסל. עמד במילתו (עדי אבישי)

 

"לפניכם מונח הסכם העברת זכויות הניהול עם כל הנספחים ובדיקת הנאותות. הייתה זו בדיקה יסודית על ידי עורכי דין ורואי חשבון מובילים, ונמצא כי המועדון אינו בגרעון ונמצא ביתרת זכות. אני לא זוכר קבוצה בליגת העל שעברה לידיים חדשות ביתרת זכות", המשיך דמאיו לספר על התהליך.

 

"אני רוצה לסכם פרק זמן שהייתי פה, כולל הירידה ללאומית שהייתה מכה בכנף, אבל אני חושב שהצלחנו לגלות בגרות, חוסן, חוזק ולמרות כל הקשיים – ותאמינו לי שזו הייתה השנה הכי קשה שלי בכדורגל – הצלחנו לעלות תוך שנה בחזרה לליגת העל. זה לא דבר פשוט שהיה כרוך בהמון קשיים. לשמחתי הרבה הצלחנו לחזור מיד. בתקופתי הגענו חמש פעמים לאירופה, מתוכן ארבע פעמים רצוף, ואני חושב שזה הישג גדול למועדון בסדר גודל של בני יהודה. היינו פעמיים בגמר הגביע ולא נשכח את עונת ההישרדות הקסומה שהתחילה גרוע מאוד והסתיימה במסע שאני לא זוכר כמוהו בכדורגל הישראלי".

לקראת סיום הוסיף דמאיו, שהרבה לדבר על השנים שלו במועדון ומנה את הישגיו עם בני יהודה: "אני מעביר את המועדון לידיים טובות ויודע שהם מגיעים עם כוונות טובות. אני קורא לכולם להתקבץ סביבם ולאפשר להם להצליח. אני רוצה להודו לספונסרים שליוו אותנו, לכל המאמנים ותתפלאו שגם עם יוסי אבוקסיס היו תקופות שנהניתי לעבוד, לשחקנים שמציפים אותי בהודעות – כולל וינסנט אניימה מצרפת – שמודים ומפרגנים וזה עושה טוב על הלב, לחברים ובעלי תפקיד וכמובן למשפחה.

 

ישראלים וזרים שוחחו ופרגנו איתו השבוע (עדי אבישי)

 

"אני עוזב בראש מורם ובגאווה גדולה מבחירה אישית. אני משאיר לברק מועדון חזק, איתן, יציב, משפחתי, בריא, עם ערכים ומחלקת נוער טובה וחזקה בתקווה שיצעיד אותה קדימה. אני באתי מאהבה ואני עוזב באהבה", המשיך דמאיו ופרץ בבכי מרוב התרגשות, "אני כתום בנשמה. יאללה בני יהודה בהצלחה".

 

בהמשך השיב דמאיו לשאלות העיתונאים ותחילה הוא נשאל על אפשרות שיעבור למועדון אחר: "אני נשבע שלא ישבתי עם אף אחד ולא דיברתי עם אף אחד. גם אין בכוונתי לדבר עם אף אחד. עד לשריקה האחרונה אני בני יהודה. אחרי זה אני אשב עם עצמי ואקח פסק זמן לראות מה אני רוצה ואם אני רוצה. ימים יגידו".

 

דמאיו אף חשף כי בהסכם יש שלושה סעיפים מהותיים: לא ניתן לשנות את השם בני יהודה, להחליף את הצבע הכתום ולבצע איחוד. כמו כן החוזה אומר כי גם אם הקבוצה תעבור לידיים חדשות, על הסעיפים הנ"ל להישאר בתוקף במטרה לשמור על צביון המועדון.

 

האוהדים יכולים להישאר רגועים: הצבע הכתום נשאר (עדי אבישי)

 

משה דמאיו בן ה-58 החל את דרכו בבני יהודה כבר בשנות השמונים, אז שימש כמנהל קבוצות הילדים של המועדון. דמאיו התקדם במחלקות הנוער של הכתומים עד שמונה לאחראי על הגילאים הצעירים ועם השנים כמובן התקדם עד שהצטרף לצוות הניהול של הקבוצה הבוגרת.

הבעלים החדש ברק אברמוב אמור להתחיל בקרוב בהקמת צוות ניהול תחתיו, יבחר מאמן חדש במקומו של יוסי מזרחי ויחל בבניית סגל השחקנים לעונה הבאה, במקביל לשחרורם של מספר שחקנים וביניהם הזרים תיירי דובאי וג'וד נוורו.

 

אברמוב. מתכנן לבצע שינויים גדולים במועדון (דני מרון)

 

המועמד המוביל לעמדת המאמן הוא אריק בנאדו, אשר מתקשה לעזוב את עמדת מאמן הנבחרת הצעירה עד 21 הנמצאת בתוך המאבק על המקום השני ובאפשרותה להעפיל למשחקי ההצלבה ליורו.

 

מועמדים נוספים הם יובל נעים, מרקו בלבול ופרדי דוד. ברק אברמוב אמור להיפגש עם אנטוניו מרשיץ' ואמיר עגייב ולהציע להם חוזים חדשים ומשודרגים כדי שלא יתפתו להצעות אחרות מליגת העל וימשיכו את דרכם במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי