האיצטדיון בבת ים? רק הפועל ת"א הגישה הצעה

כבירי
כבירי |

ההשקעה נאמדת ב-800 מיליון שקלים, אבל זאת לא הבעיה היחידה בדרך לבניית המתקן

(גודל טקסט)

עיריית בת ים הוציאה הודעה לתקשורת שהפועל תל אביב הגישה הצעה למכרז הקמת האיצטדיון החדש בבת ים, אולם לספורט1 נודע שהדרך אל האושר לא ממש חלקה. האדומים הם היחידים שהגישו הצעה, כאשר גם סוגיית המשך כהונתו של ראש העיריה הנוכחי משפיעה על המהלך. 

על פי ההודעה, ההצעה הוגשה מטעם הפועל תל אביב בשיתוף חברת סופרמטיסט ניהול אמנות בע"מ, שבבעלותו של אמיר כבירי. סכום ההשקעה המוצע על ידי האדומים עומד על 800 מיליון שקלים, זאת במסגרת המכרז הפתוח להקמת המתקן החדש. 

ההצעה שהוגשה תיבחן על ידי הוועדה והאישור יתקבל אם תעמוד בכל התנאים. ראש העיריה יוסי בכר מסר: "גוש דן צריך איצטדיון חדש ברמה בינ"ל ובת ים היא המקום הטוב ביותר להקמתו. הקמת האיצטדיון היא חלק מתנופת הפיתוח המאסיבית שעוברת העיר בשנים האחרונות, שהופכת להיות מרכז העסקים והבילוי החדש של מטרופולין גוש דן".

במסגרת המכרז, החברה הזוכה תתכנן, תבנה ותפעיל קומפלקס לספורט, בילוי ומסחר ברחובות הקוממיות ודרך מנחם בגין בבת ים. במרכזו של המתחם יעמוד איצטדיון חדש המיועד למשחקים של ליגת העל ומשחקים בינ"ל וכן לאירוח מופעים גדולים. 


יוסי בכר, תכניות גדולות (צילום: עיריית בת ים)

המכרז מתייחס לשטח האיצטדיון וסביבתו בגודל של כ-90 דונם, מתחם שיכלול את המבנה וכן שטחים נוספים שיוקצו לטובת שטחי מסחר ופנאי. מדובר במיקום הסמוך לנתיבי איילון, לתחנת הרכבת "קוממיות" וכן למסוף הרכבת הקלה אשר צפוי להיפתח בשנים הקרובות. 

החברה הזוכה תתכנן, תקים ותתפעל את האיצטדיון לפרק זמן של 299 חודשים, כשלאחר מכן תעביר החברה את ניהול האצטדיון וכן את שטחי המסחר והפנאי לעיריית בת ים. "האיצטדיון יהיה מרכז הספורט החדש של  תושבי גוש דן וייתן מענה למיליון וחצי תושבים במרחב של רבע שעה נסיעה מכל נקודה באיזור", הוסיף בכר. 

אלא שעדיין לא בטוח שראש העיריה המכהן ישרוד בתפקידו ובעניינו ייערך ביום שלישי הקרוב. במקרה של זעזוע נוסף, לאחר פרשת שלומי לחיאני, עשוי גם מיזם האיצטדיון להיתקל בקשיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי