היו במקום ובזמן הנכון: נבחרת המחזור השני

מככבים בנבחרת המחזור
מככבים בנבחרת המחזור |

אלו בדרך לצמרת, צדק הולך ומשתבח, הייסטר כבר להיט ואוסקר סקאריונה מככב

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת העל אולי לא היה מרשים ורב שערים כמו בשבוע שעבר, 12 בלבד הובקעו, אבל הדרמה הייתה בשיאה וכמעט כל מצטייני המחזור אחראים הם שאחראים לצבירת הנקודות של קבוצתם. 

אז רגע לפני שנבחרת ישראל פותחת רשמית את הכנותיה למפגש מול איטליה בשבוע הבא, תומר חבז בחר את נבחרי המחזור השני בליגת העל:

שוער: אמיליוש זובאס (בני יהודה)

הקדנציה של בני יהודה תחת אריק בנאדו נפתחה בצורה לא מוצלחת בלשון המעטה – גם הזרים תומא, טריבוטיץ' ומרסיץ' לא מספקים את הסחורה – ונקודת האור היחידה של בני יהודה נמצאת בשער. זובאס, שלזכותו ארבע הופעות בשער נבחרת ליטא, סיפק משחק טוב בהפסד להפועל חיפה, כאשר מנע יותר משער בטוח אחד לחובת קבוצתו. גם השער שספג לא היה באשמתו. אם לבני יהודה יש מחשבה אופטימית להמשך, מקורה בשער. 

מגן ימני: דור אלו (מכבי פ"ת)

במכבי פ"ת רגילים למכור שחקני בית לקבוצות הגדולות. טל בן חיים, עומר דמארי וגל אלברמן נמכרו בעבר ובמלאבס סופרים כבר שלוש שנים ללא מכירה משמעותית. עושה רושם שבסוף השנה בפ"ת ימכרו לפחות שחקן אחד כאשר אלו, שכבר נמצא זמן לא מועט בפנקס של מכבי חיפה, סיפק משחק מצוין והיה מעורב בשער הניצחון של קבוצתו. בקצב הזה, זה רק עניין של זמן עד המעבר לקבוצה גדולה.

בלם: שיר צדק (הפועל ב"ש)

עוד משחק משובח לבלם הטוב בארץ. מה שבולט בצדק הוא השמירה על העקביות. מספר ימים לאחר התצוגה המצויינת מול סלטיק בטרנר, צדק סיפק עוד משחק שקט עם ודאג שקבוצתו תשמור על שער נקי. בקצב הזה, גם קבוצות באירופה יתחילו לפזול לכיוונו.

הבלם הטוב בליגת העל. צדק (עדי אבישי)

בלם: מרקו סימיץ' (הפועל ת"א)

בהפועל ת"א לא יזכרו את פתיחת העונה הנוכחית לטובה. נקודה אחת מתוך שש אפשריות ואף לא שער זכות אחד. מה שכן פועל לטובתם של האדומים הוא החלק האחורי של אלי גוטמן. סימיץ', שהגיע על תקן מנהיג ההגנה החדש, מספק שני משחקי בכורה מעולים כאשר במשחק מול ב"ש מנע במו רגליו שער חובה לקבוצתו כאשר "התאבד" על בעיטה של לוסיו. 

מגן שמאלי: מרסל הייסטר (בית"ר ירושלים)

אפשר להגיד הרבה על אלי טביב: בין השאר שהוא לא אוהב לשלם ו/או שהוא נוטה להכתיב למאמניו את ההרכב, אבל את טביעת העין שלו קשה לקחת לו. כשהייסטר נרכש ב-200 אלף דולר, הרבה הרימו גבה ושאלו: "מי הוא אותו מגן אלמוני?". כעת כבר ניתן לקבוע: הייסטר הוא שיחוק ענק. המגן הגרמני בן ה-23 סיפק משחק מצוין נוסף מול ק"ש והיה קרוב לכבוש שער אדיר בבעיטת וולה מחוץ לרחבה.

קשר: מקסים פלקושצ'נקו (הפועל חיפה)

מרוב הדיבורים שהחלו לגבי עתידו של הקשר המוכשר ומעברו לקבוצות הגדולות בליגת העל, רבים שכחו שהיה גם במשחק בשבת. הכשרון הצעיר זוכה למקום בנבחרת המחזור למרות שנכנס רק בדקה ה-67 בזכות המפנה החיובי שהביא במשחק של הפועל חיפה ושער הניצחון החשוב שכבש ושיחרר הרבה לחץ אצל אלי כהן.

פלקושצ'נקו. שיחרר המון לחץ בכרמל (לירן קרפ)

קשר: לירוי צעירי (מכבי פ"ת)

עוד שחקן שאחראי לפתיחת העונה המוצלחת של מכבי פ"ת הוא הקשר שחזר העונה למועדון בו החל את הקריירה. לאחר מספר עונות לא קלות (במיוחד העונה האחרונה בבית"ר), צעירי הגיע על תקן מנהיג למלאבס ובינתיים מספק את הסחורה בגדול. השבוע הבקיע צעירי את שער הניצחון מול הפועל רעננה, שהעלה את קבוצתו למקום החמישי בטבלה. יותר חשוב? שמחת החיים שחזרה אליו. 

קשר: ז'אורז'יניו (בני סכנין)

שחקני ההגנה של מכבי חיפה עדיין סובלים מכאב ראש. המבצע האדיר של הקשר הברזילאי של סכנין בוודאי יזכה אותו בתואר "שער השבוע". בבני סכנין נפרדו השנה מפיראס מוגרבי ושלומי אזולאי, שניים מהמוציאים העיקריים לפועל, אבל הברזילאי שנשאר באורח פלא למרות ביקוש גדול שומר על הנקודות עבור סכנין. לא מפתיע שתג המחיר לשחרורו הוא כמיליון יורו.

קשר: אוסקר סקאריונה (מכבי ת"א)

נכון, הוא לא עושה פיו פיו והוא לא דומיננטי באופיו כמו זהבי, אבל עושה רושם שבשקט בשקט המחליף של EZ7 נכנס לאט לאט לנעליו. סקאריונה כבש שערים חשובים בכל משחקיה האחרונים של מכבי באירופה וגם בניצחונם של הצהובים ביום ראשון באשדוד הארגנטינאי כבש שער מהיר באלגנטיות מרשימה ובהמשך היה קרוב לשער נוסף.

סקאריונה. נכנס לנעליו של EZ7 (עדי אבישי)

קשר: גדי קינדה (מ.ס אשדוד)

מ.ס אשדוד ראויה לכל המחמאות על משחקה מול סגנית האלופה למרות ההפסד. קינדה התגלה בליגת העל כבר לפני ארבע שנים, אך עושה רושם שגם הוא יודע שבין אסופת הצעירים של רוני אואט, הוא זה שיצטרך לסחוף אחריו את שאר הצעירים אם באשדוד רוצים להישאר בליגה ואף מעבר לכך. סלאלום ענק שלו הסתיים בשער לרשת של ראיקוביץ ועם קצת מזל גם השיוויון היה מגיע. 

חלוץ: טל בן חיים (מכבי ת"א)

רבות דובר על אופיו הבעייתי והכשרון הרב של בן חיים ועל כך שברגע שיתרכז בכדורגל, הוא לא יהיה פה. בינתיים, לפחות בליגה נראה שבן חיים נמצא על דרך המלך. צמד מול הפועל כפ"ס בשבוע שעבר ועוד שער מפנדל השבוע (שנסחט על ידו) הופכים את בן חיים כרגע לכוכב של הצהובים. אם יתמיד וישמור על הקו הזה, אין ספק שבגרנאדה יעלו את ההצעה במהרה ובן חיים ימצא את עצמו באירופה כבר בקרוב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי