היו זמנים: השחקן הערבי שכמעט חתם בבית"ר

|

זוכה פרס פסטיבל עכו כמעט הפך לערבי ה-1 במועדון מהבירה

(גודל טקסט)

ביום חמישי האחרון זכה השחקן ג'ורג' איברהים בפרס מיוחד על הופעה יוצאת דופן במסגרת פסטיבל עכו. איברהים משמש כמנהל תיאטרון אל-קאסבה ברמאללה. הופעתו בתפקיד הראשי בהצגה "פלסטין שעת אפס" זיכתה אותו בפרס החשוב של הפסטיבל.

 

איברהים נולד ב-1946 והוא שחקן תאטרון וטלוויזיה ערבי-ישראלי. איברהים נודע כסמי מן הסדרה הטלוויזיונית "סמי וסוסו" ששודרה בין השנים 1968 עד 1974.

 

 

השחקן עורר סערה כאשר ההצגה "פלסטין שעת אפס" עוררה ביקורת רבה כששרת התרבות מירי רגב התבטאה נגדה וטענה כי היא מסיתה נגד חיילי צה"ל.

 

הקשר בין איברהים לספורט יכול לגרום לסערה אפילו גדולה יותר. לא רבים יודעים אבל בעונת 1969/70, נבחן איברהים במדי בית"ר ירושלים כשאז נשיא המדינה רובי ריבלין היה מנהל הקבוצה.

 

עיתונאי והסטוריון הכדורגל של ירושלים רוני דיאון מספר: "ג'ורג' איברהים התאמן בבית"ר ירושלים ואוהדים רבים הגיעו לטריבונות של ימק"א לראות את השחקן שבכל בית הכירו מסדרת הטלוויזיה 'סמי וסוסו'. ברור שהוא לא התקרב לרמת המשחק של חיים לוין שהגיע ממכבי תל אביב אבל היה מאוד רצוי בקרב השחקנים והמאמץ מאוד להרשים את המאמן של הקבוצה. במשחקי האימון הוא היה בסדר גמור והיה יכול להיות הערבי ישראלי הראשון בבית"ר ירושלים".

 


כיכב בטלוויזיה ובשער (צילום מסך)

 

שוער בית"ר ירושלים באותה תקופה היה השוער המיתולוגי של נבחרת ישראל חיים לוין שאמר: "אני זוכר מצוין את השוער. הוא היה מאוד פופולארי באותם ימים בזכות סדרת טלוויזיה. היה שוער לא רע בכלל שהיה יכול לשחק בקבוצות אחרות אז בליגה הראשונה. נוצר קשר חם בינו לביני, הוא יצא איתי אחרי האימונים לבלויים והגיע לכל משחקי בית"ר ירושלים והיה אוהד נלהב של הקבוצה שלנו. הוא היה בחור מקסים בעל ידע נרחב בספורט אבל לאחר שלא התקבל לקבוצה נותק הקשר".

 

"קראנו לו בשם סמי כשם הדמות אותה מילא בטלוויזיה או סוסו כשם הבובה מולה הופיע. הוא היה שוער לא רע וכמו שבא כך גם נעלם לנו מהאימוני ימק"א", סיכם כוכב ההתקפה של בית"ר ירושלים ארצי בן יעקב.

 

אז אולי בית"ר ירושלים החמיצה אז הזדמנות לשחקן ערבי ראשון בתולדותיה, כשגם אם לא מדובר היה בכוכב על הוא יכול היה לעשות היסטוריה. כיום? גם הכוכב הגדול ביותר של המגזר לא צפוי ללבוש את המדים של הקבוצה מהבירה.

 


מירי רגב, זעמה על ההצגה (מארק ישראל סאלם)

 


סדאייב, המוסלמי האחרון בבית"ר (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי